  • 1. Data: 2004-01-22 16:04:09
    Temat: legalnie strona WWW?
    Od: "MK" <t...@t...pl>

    Mam w pracy serwer, do ktorego mam pelen dostep (adminowanie)
    Firma nie jest zwiazana z dzialalnoscia informatyczna.

    Czy moge oferowac znajomym nieodplatnie takie uslugi jak np.
    dostep do ftp, albo wlasne strony www (niekomercyjne lub komercyjne), mail
    itp.?

    Co w przypadku, jak od niektorych ludzi bede chcial pobierac oplaty?

    Oczywiscie zakladamy, ze problemu ze strony firmy nie ma, tzn. oni wyrazaja
    zgode na wszystko.

    Tlenowy.

  • 2. Data: 2004-01-22 17:26:53
    Temat: Re: legalnie strona WWW?
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "MK" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy moge oferowac znajomym nieodplatnie takie uslugi jak np.
    > dostep do ftp, albo wlasne strony www (niekomercyjne lub komercyjne), mail

    oczywiscie
    pamietaj tylko o zabezpieczeniu sie na wypadek, gdyby ktorys ze znajomym,
    tresciami umieszczonymi na stronie zlamal prawo

    > Co w przypadku, jak od niektorych ludzi bede chcial pobierac oplaty?

    umowa zlecenie, umowa o dzielo (oplata tylko za Twoja prace)

    pozdro

  • 3. Data: 2004-01-22 17:30:10
    Od: "MK" <t...@t...pl>

    > umowa zlecenie, umowa o dzielo (oplata tylko za Twoja prace)

    Czyli z tymi wybrancami, firma w ktorej pracuje, miala by podpisac umowe o
    dzielo np?
    Czy nie przeszkadza to, ze firma nie jest zwiazana z dzialalnoscia
    informatyczna?
    ale chyba zle cos rozumiem...

  • 4. Data: 2004-01-22 17:47:14
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "MK" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    rzeczywiscie cos sie zle zrozumielismy...
    a wiec jeszcze raz

    ja to zrozumialem tak: oplaty bedziesz pobieral Ty (dla siebie)

    mialem na mysli umowe pomiedzy Toba a klientem
    jezeli to firma inkasuje to pewnie wystawi fv

    pozdro

  • 5. Data: 2004-01-22 20:30:49
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "xmarcel" kemenangan <22 sty 2004> menyalin :

    > mialem na mysli umowe pomiedzy Toba a klientem
    > jezeli to firma inkasuje to pewnie wystawi fv

    Rozumiem, ze serwer jest wlasnoscia firmy? Moze tak sobie na boku robic niego swoj
    komercyjny uzytek i
    nic z tego nie bedzie?

    --
    huski
    huski@(u_s_u_n-t_o)interia.pl

  • 6. Data: 2004-01-22 22:10:05
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Uzytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ..
    > Pemakai "xmarcel" kemenangan <22 sty 2004> menyalin :

    > Rozumiem, ze serwer jest wlasnoscia firmy? Moze tak sobie na boku robic
    niego swoj komercyjny uzytek i
    > nic z tego nie bedzie?

    a co ma byc?
    firma miejsce na serwerze daje klientowi za darmo, a on umawia sie z
    klientem na obsluge konta. podatki placi.
    chyba ze, zle zrozumialem inicjujacego

    ot - chcialbym byc adminem w tak wspanialomyslnej firmie.

    pozdro

  • 7. Data: 2004-01-22 22:24:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ..

    > Rozumiem, ze serwer jest wlasnoscia firmy? Moze tak sobie na boku robic
    niego swoj komercyjny uzytek i
    > nic z tego nie bedzie?

    Moim zdaniem nie.

    Jeśli kiedykolwiek wyjdzie taki proceder na światło dzienne, to wówczas
    wszystkie wpłacone MK pieniądze będą potraktowane jako wpłacone firmie. A
    zatem firma dostanie zarzut nierzetelnego dokumentowania przychodów. I
    będzie miała dwa wyjścia. Albo przyzna, ze to było za jej przyzwoleniem,
    zapłaci podatki z odsetkami a właścicielowi przedstawią zarzut fałszowania
    ksiąg. Albo jednak stwierdzi, że nic o czymś takim nie wiedziała i dla
    potwierdzenia tego faktu zwolni dyscyplinarnie MK. Wówczas MK dostanie nie
    tylko zarzut oszustwa na szkodę tej firmy (bo doprowadził ją do
    niekorzystnego rozporządzenia, gdyż podstępnie pozbawiał dochodów) ale i
    firmanctwa z kks-u, jako że prowadząc działalność gospodarczą zasłaniał
    się tą firmą. Właściciel firmy, choćby chciał mu pomóc, to nie złoży
    zeznań, że jednak nie czuje się pokrzywdzony, bo tym samym przyznał by się
    do przyzwolenia. A oszustwo nie jest ścigane na wniosek, by mógł
    powiedzieć, że co prawda go oszukano, ale nie życzy sobie ścigania i już.

    Po za tym firma nie może za darmo świadczyć żadnych usług, bo musiała by
    od tego i tak odprowadzić podatek, ale to już bliżej wyjaśnia na
    pl.soc.prawo.podatki.

  • 8. Data: 2004-01-23 00:33:45
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    > Moim zdaniem nie.

    z mojej strony OT, wysoko cenie Twoje opinie na grupie, wiec niniejszym
    oswiadczam, ze wycofuje swoje pomysly ;)

    pozdro

  • 9. Data: 2004-01-23 12:58:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > z mojej strony OT, wysoko cenie Twoje opinie na grupie, wiec niniejszym
    > oswiadczam, ze wycofuje swoje pomysly ;)

    Bardzo mi z tego powodu miło, tylko że pamiętaj, że każdy popełnia błędy.

  • 10. Data: 2004-01-23 14:19:44
    Od: "MK" <t...@t...pl>

    > Po za tym firma nie może za darmo świadczyć żadnych usług, bo musiała by
    > od tego i tak odprowadzić podatek, ale to już bliżej wyjaśnia na
    > pl.soc.prawo.podatki.

    Dziekuje za szerokie wyjasnienia.
    Czyli rozumiem, ze jesli bede za free uzyczal serwera znajomym, to nic mi i
    firmie nie grozi,
    a jak za oplaty, to... lepiej nie.
    MK