    From: Jan Werbiński <j...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalizacja Windowsów ?
    Date: Sun, 23 Apr 2006 15:01:31 +0200

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:e2fjvi$nbi$1@proxy.provider.pl...
    > - kiedyś OEMa 'wiązali' z zakupionym sprzętem i trzeba było go kupować z
    > tym sprzętem. Ale jak kupiłeś mysz i OEMa, a mysz się zepsuła, to
    > licencja się kończyła

    Nieprawda. Mysz była swoją drogą naciągana, ale mogłeś ją podłączyć do
    drugiego USB i fakt jej uszkodzenia _niczego_nie_zmienia_ przecież?
    Jeden z moich windowsów mam zakupiony ze stacją dyskietek, którą mam
    zamontowaną w kompie, ale niepodłączone kable. Jest legalny, nie?

    > - wprawdzie WPA może unieruchomić XP po wymianie dysku, CDROMa, karty
    > sieciowej,
    > itd., ale dla MS sprzętem związanym z licencją jest płyta główna. Jeśli
    > XP będzie wymagał ponownej aktywacji, to aktywują Ci telefonicznie, o
    > ile
    > płytę masz tę samą albo była wymieniana w ramach gwarancji. Jeśli płyta
    > padnie

    Zastanawiam się, czy przykręcenie śrubą od wewnątrz drugiej, zepsutej płyty
    głownej nie jest rozwiązaniem, dla tych, którzy nieopatrznie związali swoje
    XP z płytą główną. Wymiana płyty pdobno nie jest problemem o ile klient na
    infolinii MS się nie wygada, że właśnie płytę wymienił.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/