  • Data: 2006-04-26 10:28:18
    Temat: Re: legalizacja Windowsów ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek napisał(a):
    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zakładam, że mają ten nakaz, oczywiście
    > proszę o odpowiedź na postawione pytanie

    Urząd Kontroli Skarbowej nie ma ŻADNYCH uprawień do kontroli legalności
    oprogramowania.
    Może co najwyżej poprosić o zaświadczenie producenta że system FK jest
    zgodny z ustawą o rachunkowości.
    Plus jakbyś np. dostał program w prezencie to masz z działalności
    przychód. Ale że dostałeś go w prezencie a nie kupiłeś prywatnie 3 lata
    temu (a fakturę wyrzuciłeś bo po co ci wtedy była) i teraz używasz na
    SWOIM "firmowym" komputerze to UKS musi ci udowodnić.
    To jest wszytko w co UKS może włożyć paluszki.

    Kontrolą legalności oprogramowania zajmuje się

    - policja - w zakresie odpowiedzialności karnej i w zasadzie musza
    najpierw mieć zgłoszenie podejrzenia popełnienia przestępstwa
    (przestępstwa! a samo złamanie umowy licencyjnej np. przez użycie
    legalnie zakupionego programu niezgodnie z licencją nie jest
    przestępstwem a złamaniem umowy cywilnej), nie mogę chodzić od domu do
    domu jak leci i prewencyjnie sprawdzać komputerów.

    - BSA lub inne tego typu organizacja lub producent danego oprogramowania
    osobiści, ale np. przeszukania mogą one dokonać tylko w asyście policji
    a raczej robi to policja a BSA (skrót myślowy) może sie przyglądać i do
    tego znowu BSA musi złożyć policji uzasadnione podejrzenie popełnienia
    przestępstwa. Masz prawo samych przedstawicieli BSA nie wpuści do
    domu/siedziby firmy/gdziekolwiek, bo to są przedstawiciele firmy jak
    każda inna.

    A co do zasady pytanie nie miało nic wspólnego z podatkami.

    I kochani, nie dajcie się zwariować!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl