  • 21. Data: 2006-12-06 18:53:52
    Temat: Re: laptop
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Tue, 5 Dec 2006 11:46:37 +0000 (UTC), toja napisał(a):

> [...]
    > usterki juz wyjasniam, to sa kolorowe paski ( nie z abardzo znam sie na
    > informatyce :-). One sie ciagna od gory do dolu monitora ,po prawej
    > stronie.Sladów ingerencji z zewnatrz wygiec zarysowan nie stwierdzono, wrecz
    > stan laptopa byl uznany za bardzo dobry pod tym wzgledem ( bo naprawde
    > niczym nie potrzasalam ,uderzalam). Pwnie mam nikle szanse na wygrana, ale
    > nie stac mnie zeby placic 1400 zl za nowa matryce (na tyle wycenili), wiec
    > musialabym wyrzucic laptopa po kilku miesiacach uzytkowania ,stad moja
    > zlosc :( Ja naprawde tego nie zrobilam...

    Skoro to są kolorowe paski to wcale nie musi być uszkodzona matryca ,takie
    paski często powstają gdy jest uszkodzona karta graficzna - a to całkiem co
    innego ,bo najczęściej "pada" po złym podłączeniu urządzenia zewnętrznego
    lub po prostu jest zwykłym "szajsem" i się psuje w czasie użytkowania. A
    laptop ma najczęściej kartę zintegrowaną z płytą główną co jest
    jednoznaczne z koniecznością wymiany płyty głównej. laptop powinien być
    rozebrany bo inaczej dokładnie nie da się wyjaśnić przyczyny uszkodzenia.
    Walcz dalej.
    akala

  • 22. Data: 2006-12-06 19:56:06
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    akala napisał(a):

> [...]
    > lub po prostu jest zwykłym "szajsem" i się psuje w czasie użytkowania. A
    > laptop ma najczęściej kartę zintegrowaną z płytą główną co jest

    ???
    Ze niby jak?
    HP Xe3 brak integry, HP nx9005 brak integry, stary CTX exBook brak
    integry, Toshiba Tecra brak integry...
    Qrcze, nie spotkalem sie z notebookiem ktory by mial karte zintegrowana
    z plyta glowna. Czesto na nia jest wpinana po odpowiednich zlaczach, ale
    nie zeby na stale...
    No chyba ze wynalazki typu Actina tak maja...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 23. Data: 2006-12-06 20:37:54
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Wed, 06 Dec 2006 20:56:06 +0100, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

> [...]
    > nie zeby na stale...
    > No chyba ze wynalazki typu Actina tak maja...

    Świat laptopów nie zaczyna się na H i nie kończy na P być może nieostrożnie
    użyłem słowa najczęściej

    akala

  • 24. Data: 2006-12-06 21:02:34
    Od: scream <n...@p...pl>

> [...]

    > Qrcze, nie spotkalem sie z notebookiem ktory by mial karte zintegrowana
    > z plyta glowna. Czesto na nia jest wpinana po odpowiednich zlaczach, ale

    A wszelkie wynalazki na IntelGMA? Karta graficzna siedzi w chipsecie płyty
    głównej. A takich komputerów sprzedaje sie teraz 80% bo do wszystkiego
    pakują to dziadostwo.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-12-06 22:09:21
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    akala napisał(a):

    > Świat laptopów nie zaczyna się na H i nie kończy na P być może nieostrożnie
    > użyłem słowa najczęściej

    Toc to wiem ;) dlatego dałem tez CTXa i Tecre, ale tak prawde
    powiedziawszy nie rozbierałem nowych notebookow, wiec moze cos sie w tej
    kwestii zmienilo.
    W sumie najnowsza Toshiba Satellite (jaka mialem w rekach a nie najnosza
    jako tako) z jakims tam Centrino 1.8 okazala sie duuuuuzo wolniejsza w
    testach od 5 letniego Xe3 (z wolniejszym procesorem PIII 1G) ;) ze juz
    nie wspomne o nx'ie.
    Cos w tym chyba jest, bo ostatnio kazdy narzeka na nowe laptopy ze takie
    jakies powolne ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 26. Data: 2006-12-06 22:34:54
    Od: " toja" <l...@W...gazeta.pl>

    "Pasek innego koloru na matrycy bez uszkodzeń mechanicznych struktury
    ciekłych kryształów podlega reklamacji gwarancyjnej - zbita matryca niestety
    nie" tak cos serwisanci ich stwierdzili wtedy ,ale jak moze byc zbita
    matryca jak nie ma zadnych sladow ,zarysowan ,ja juz nic z tego nie rozumiem:
    (

  • 27. Data: 2006-12-07 01:54:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akala wrote:

    > Skoro to są kolorowe paski to wcale nie musi być uszkodzona matryca ,takie
    > paski często powstają gdy jest uszkodzona karta graficzna - a to całkiem co

    Albo mógł szlag trafić jedną ze ścieżek tasiemki łączącej grafikę z
    monitorem LCD...

  • 28. Data: 2006-12-07 15:22:11
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Wed, 06 Dec 2006 23:09:21 +0100, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

> [...]
    > nie wspomne o nx'ie.
    > Cos w tym chyba jest, bo ostatnio kazdy narzeka na nowe laptopy ze takie

    W wielu laptopach pamięć karty graficznej jest wspóldzielona z pamięcią
    operacyjną np.: laptop pamięć 1 giga ale już sprzedawca ci nie mówi ,że ta
    pamieć jest również zabierana przez katrę graficzną.

    akala