  • 1. Data: 2006-12-04 13:28:28
    Temat: Dozwolony uzytek (prywatny?)
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

    Jest sobie stronka.
    http://zgodzinski.com/plfoto/

    Na stronie przedstawiono różne statystyki (niekiedy całkiem ciekawe), z
    wykorzystaniem ikon (zdjęć) nienależących do właściciela strony.
    Na dole strony zapis po angielsku: Thumbs presented here are republished
    within a fair use context. Each image is C by its respective owner.

    Z tego co wiem, właściciel strony narusza prawa właścicieli tych zdjęć
    pokazując je bez ich zgody.
    Czy jestem w błędzie?

    Dzięki,
    Mario.

  • 2. Data: 2006-12-04 13:47:40
    Temat: Re: Dozwolony uzytek (prywatny?)
    Od: moda <u...@i...pl>

    Mario wrote:

> [...]
    > within a fair use context. Each image is C by its respective owner.
    >
    > Z tego co wiem, właściciel strony narusza prawa właścicieli tych zdjęć

    tak

    http://www.copyright.gov/fls/fl102.html

    punkt 3 i 4

  • 3. Data: 2006-12-04 13:54:33
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

    Użytkownik "moda" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.copyright.gov/fls/fl102.html

    Strona (http://zgodzinski.com/plfoto) jest polska, właściciel jest Polakiem,
    prawo które cytujesz jest amerykańskie.
    Obowiązuje w Polsce?

  • 4. Data: 2006-12-04 14:09:33
    Od: moda <u...@i...pl>

    Mario wrote:

    > Użytkownik "moda" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Strona (http://zgodzinski.com/plfoto) jest polska, właściciel jest Polakiem,
    > prawo które cytujesz jest amerykańskie.
    > Obowiązuje w Polsce?

    Raczej pytanie powinno byc, czy autor moze korzystac przy obronie z tego
    wylaczenia w Polsce. Moim zdaniem, istnieje mozliwosc.

    A tak w ogole, to wyglada na to ze autorzy dobrowolnie zgadzaja sie na
    publikacje. Wiec jaki problem?

  • 5. Data: 2006-12-04 14:10:21
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mario" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > within a fair use context. Each image is C by its respective owner.
    >
    > Z tego co wiem, właściciel strony narusza prawa właścicieli tych zdjęć

    Narusza.

  • 6. Data: 2006-12-04 14:12:38
    Od: moda <u...@i...pl>

    witek wrote:

    > "Mario" <m...@w...pl> wrote in message

    > Narusza.

    A skad wiadomo ze bez zgody?

  • 7. Data: 2006-12-04 14:22:14
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

    > A skad wiadomo ze bez zgody?

    Bo jest tam również moje, jak również kolegi. BEZ mojej ani jego zgody.
    Pytanie nie było przypadkowe.

    Mario

  • 8. Data: 2006-12-04 14:26:07
    Od: moda <u...@i...pl>

    Mario wrote:]

    > Użytkownik "moda" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bo jest tam również moje, jak również kolegi. BEZ mojej ani jego zgody.
    > Pytanie nie było przypadkowe.
    >
    > Mario

    Zadzwon z protestem i sprawa staje sie prosta.

  • 9. Data: 2006-12-04 14:37:00
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

    > Zadzwon z protestem i sprawa staje sie prosta.

    Pewnie, ale zawsze lepiej zasięgnąć języka :)
    Dzięki.
    Mario

  • 10. Data: 2006-12-04 14:42:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.12.2006 Mario <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > within a fair use context. Each image is C by its respective owner.
    >
    > Z tego co wiem, właściciel strony narusza prawa właścicieli tych zdjęć

    MZ jest to trochę dyskusyjne, choć skłaniałbym się, że przekracza
    zakres dozwolonego użytku.

    --
    Marcin