  • 1. Data: 2006-12-04 15:13:15
    Temat: laptop
    Od: " toja" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    firma serwisowa odmowila mi naprawy laptopa(wyceniona na 1400zl) uznajac ze
    doszlo do uszkodzenia mechanicznego matrycy. Nie tykalam tego laptopa i nie
    zrobilam tego, cos sie wylalo w srodku i tyle.Wiadomo ze nie jest w ich
    biznesie naprawic. Odwolalam sie do producenta, odpisal ze to uszkodzenie
    mechaniczne(nie widzac laptopa na oczy!!!) bez zadnych ekspertyz testow i
    badan! Co teraz? chce ich pozwac do sadu konsumenckiego. Wiem ze na nich
    ciazy obowiazek udowodnienia uszkodzenia mechanicznego. Ale czy poniose
    koszty takiego postepowania jak ich pozwe? i czy pozwac serwisanta (ich
    firma naprawiajaca) czy producenta?

  • 2. Data: 2006-12-04 15:31:37
    Temat: Re: laptop
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 4 Dec 2006 15:13:15 +0000 (UTC), toja napisał(a):

    > firma serwisowa odmowila mi naprawy laptopa(wyceniona na 1400zl) uznajac ze
    > doszlo do uszkodzenia mechanicznego matrycy. Nie tykalam tego laptopa i nie
    > zrobilam tego, cos sie wylalo w srodku i tyle.

    Moze nie Ty, a ktos inny? Sorry, ja tez bym Ci nie uwierzyl gdybys przyszla
    do mnie z takim problemem. Matryca nie rozlewa sie ot tak po prostu, ktos
    musial ja bardzo mocno nacisnac, zrzucic cos na nia, uderzyc, itp. Samo z
    siebie sie tak nie zrobi! Moim zdaniem slusznie odmawiaja Ci uznania
    gwarancji bo to JEST uszkodzenie mechaniczne.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-04 16:22:09
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik " toja" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Wiem ze na nich
    > ciazy obowiazek udowodnienia uszkodzenia mechanicznego.

    raczej na Tobie

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-12-04 17:40:41
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    toja napisał(a):
> [...]
    > ciazy obowiazek udowodnienia uszkodzenia mechanicznego. Ale czy poniose
    > koszty takiego postepowania jak ich pozwe? i czy pozwac serwisanta (ich

    Tzw. 'rozlanie' matrycy nastepuje na skutek dzialania sily zewnetrznej.
    Silnego docisniecia matrycy, upadku, lub bezposredniego uszkodzenia matrycy.
    Do tego nie potrzeba ekspertyz.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-12-04 19:13:52
    Od: akala <a...@a...com>

> [...]

    > ciazy obowiazek udowodnienia uszkodzenia mechanicznego. Ale czy poniose
    > koszty takiego postepowania jak ich pozwe? i czy pozwac serwisanta (ich

    ot taki przypadek ,pewna osoba włożyła pomiędzy klawiaturę a ekran/
    położyła na klawiaturę - by było jasne/ gruby notesik i następnie zamknęła
    laptopa tak docisnęła by zatrzaski chwyciły,a poźniej się dziwiła ,że
    "laptop się popsuł" może to taki przypadek ?
    akala

  • 6. Data: 2006-12-04 22:01:09
    Od: " toja" <l...@W...gazeta.pl>

    no niestety nie moge sie z wami zgodzic do konca, otoz sprawa wyglada tak,ze
    glowny serwisant stwierdzil ze nie widzi sladu zewnetrzego uszkodzenia, tzn
    nie ma wgniecenia zarysowania nic (mam to nagrane), ale nie beda robic takiej
    drogiej naprawy. Jakbym siadla tylkiem za przeproszeniem na tym laptopie to
    bym nie robila takich ceregieli bo mam drugi komputer i nie mam czasu na
    chodzenie po sadach. Rano laptop dzialal, wrocilam do domu i zaczely pokazywac
    sie kolorowe paski.Nie odpuszcze im ,bo nie zroiblam tego(jestem jedynym
    uzytkownikiem).Wiem ,ze czesto zadarzaja sie takie usterki,bo generalnie
    laptopy sa pod tym wzgledem mniej wytrzymale od monitora tradycyjnego,a takie
    wylanie krysztalkow to moze byc wada ktora ujawnila sie pozniej, ja laptopa
    mam na gwarancji uzytkuje niecaly rok ! Dziekuje za opinie ...

  • 7. Data: 2006-12-04 22:40:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.12.2006 toja <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    > firma serwisowa odmowila mi naprawy laptopa(wyceniona na 1400zl) uznajac ze
    > doszlo do uszkodzenia mechanicznego matrycy. Nie tykalam tego laptopa i nie

    Jak rozumiem reklamowałaś z tyt. gwarancji?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-12-05 07:06:32
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Tzw. 'rozlanie' matrycy nastepuje na skutek dzialania sily zewnetrznej.
    > Silnego docisniecia matrycy, upadku, lub bezposredniego uszkodzenia
    > matrycy.
    > Do tego nie potrzeba ekspertyz.

    Kilka lat temu obslugiwalem jedna z duzych firm bankowych. Jak pamietam to
    najczesciej byly pozamykane dlugopisy - latwo poznac dlugie, cienkie
    rozlanie wyswietlacza:).

    K.

  • 9. Data: 2006-12-05 07:12:25
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Jak rozumiem reklamowałaś z tyt. gwarancji?
    A myslisz, ze odpowiedzialnosc sprzedawcy w tym przypadku cos zmieni ?

    K.

  • 10. Data: 2006-12-05 07:16:05
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > ciazy obowiazek udowodnienia uszkodzenia mechanicznego. Ale czy poniose
    > koszty takiego postepowania jak ich pozwe? i czy pozwac serwisanta (ich

    Z tego co wiem to zeby ich pozwac i tak musisz zrobic ekspertyze u
    rzeczoznawcy sadowego - wiec moze na najpierw ja zrob ( niestety za nia
    placisz) , a jezeli bedzie po Twojej mysli lec do firmy i zadaj naprawy i
    zwrotu pieniedzy za ekspertyze. Jezeli nie pomoze to sad.
    PS: o szczegoly najpierw zapytaj w Federacji Konsumenta - oni te tematy
    znaja dokladnie i podpowiedza co i jak, prawdopodobnie podadza kontakt do
    rzeczoznawcy.
    PS2: To uszkodzenie rzeczywiscie wyglada na mechaniczne i wcale nie musi byc
    zewnetrzych sladow - te typy wyswietlaczy sa bardzo delikatne.

    K.