  • 1. Data: 2002-06-22 17:04:39
    Temat: kupno mieszkania, wymeldowanie, ubezwłasnowolnienie
    Od: "nospam" <n...@c...pl>

    Mam zamiar kupić mieszkanie od pewnej kobiety.
    Rozmawialem z jej synem ktory mieszka tam sam od 10 lat. Rozmawiałem także z
    właścicielką.
    Problem wygląda tak:
    Syn wyjeżdza do za granicę za miesiąc. Kobieta mieszka u rodziny, ale oboje
    są zameldowani w mieszkaniu które chce kupić.
    Właścicielka jest na 1 grupie inwalidzkiej i prawdopodobnie leczyła sie
    psychiatrycznie.
    Mam zamiar podpisać z nią umowę u notariusza.
    Musze spłacić zadłużenie mieszkania z kilku lat, będzie to odliczone od
    kwoty sprzedaży.

    Mam takie pytania:
    1. Czy da się sprawdzić w jakiś sposób czy ona ze względu na stan zdrowia
    nie jest ubezwłasnowolniona prawnie?
    i czy to jest napisane np. w dowodzie osobistym?
    2. Czy w momencie gdy kupie mieszkanie, a ona tam jest zameldowana, czy nie
    bede mial problemów z wymeldowaniem jej?
    (możliwe że rodzina u której mieszka od 10 lat nie będą chcieli jej
    zameldować)
    3. Czy jeżeli syn jest tam zameldowany a wyjeżdża za granicę, to nie będę
    miał problemów z wymeldowaniem go.
    (on ma zamiar wynająć mieszkanie za granicą)
    4. Czy są w tej sytuacji jakieś sprawy na które muszę uważać.

    Pozdrawiam i czekam na jakies informacje
    Filip

  • 2. Data: 2002-06-22 18:44:22
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Odnośnie p.1 -nie wiem i czekaj na odpowiedż kogoś innego
    odnośnie p.pozostałych: przed podpisaniem umowy u notariusza
    musisz sprawdzić w biurze meldunkowym Urzędu Miasta czy są wymeldowani
    absolutnie WSZYSCY lokatorzy tego mieszkania.
    (ja byłem obecny przy wymeldowywaniu ostatniego lokatora)
    Dopiero wtedy możesz w biurze notarialnym zapłacićza mieszkanie.
    Nie wolno Ci kupować mieszkania z zameldowanymi osobami.Absolutnie.
    Przed kupnem musisz dokonać uzgodnień z notariuszem.
    W razie wątpliwości pytaj.

  • 3. Data: 2002-06-22 19:32:49
    Od: "nospam" <n...@c...pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > musisz sprawdzić w biurze meldunkowym Urzędu Miasta czy są wymeldowani
    > absolutnie WSZYSCY lokatorzy tego mieszkania.

    Dzieki za informacje, mozliwe ze pozbawiłeś mnie ogromnych problemów.