    From: "Piotr K." <d...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupiłem osprzęt kompuerowy
    Date: Fri, 18 Jul 2003 10:59:06 +0200

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:%PKRa.219409$1F6.2293138@news.chello.at...

    > jezeli jest sprawny i od momentu kiedy go kupiles minelo kilka dni, mozesz
    > probowac oddac lub wymienic grzecznosciowo, tzn zalezy to od dobrej woli
    > sprzedajacego, zadne prawo cie tego nie zapewnia
    >
    > jesli jest niesprawny to inna sprawa

    A co w takiej systuacji, kiedy kupiłem dwa urządzenia w tym samym sklepie.
    Oba z osobna są sprawne, ale razem nie mogą współpracować. (Dokładny opis
    poniżej):

    Piotr K.

    Kupiłem niedawno notebooka, a w 3 dni potem (nie było na stanie) replikator
    portów do niego na
    USB w tym samym sklepie.
    W domu okazało się, że po podłączeniu replikatora, notebook się zawiesza
    przy starcie (w momencie ładowania biosu).
    Jeśli zostanie podłączony po starcie (po załadowaniu BIOS'u) to później pod
    WinXP działa.
    Chciałem zwrócić replikator do sklepu. Ponieważ był on jednak sprowadzony
    specjalnie dla mnie z innej firmy, sklep niechiał go przyjąć i zadzonił do
    producenta, który odparł, że te replikatory tak właśnie działają z
    niektórymi notbookami (kwestia biosów notebooka). Moim zdaniem jednak tak
    nie powino być (jeśli resetuję komputer to za każdym razem muszę odłączać na
    chwilę replikator i załączać go ponownie - bez sensu!). W instrukcji
    replikatora (po angielsku) nic nie ma na ten temat. Sklep przyjął w końcu
    replikator na zasadzie zgłoszenia usterki i wyśle go do producenta. Teraz
    czekam co odpowie producent.
    Co będzie jeśli producent replikatora odpowie, że urządzenie jest sprawne i
    nie przyjmie z powrotem urządzenia? (teoretycznie ma chyba nawet rację, bo
    to nawet bardziej wina notebooka). Sklep w takie sytuacji odmówi mi zwrotu
    pięniędzy.
    Co mogę w takie sytuacji zrobić? - do kogo udać się o rozstrzygnięcie w tej
    sprawie ?
    Czy mogę domagać się zwortu pieniędzy za replikator (to by mi najbardziej
    odpowiadało, gdyż są jeszcze inne cechy tego replikatora, które mi
    nieodpowiadają: np.: działa on tylko z systemami Win) czy lepiej wymiany
    notebooka (z samego notebooka, jestem raczej zadowolony)?