  • 1. Data: 2003-07-18 02:23:22
    Temat: kupiłem osprzęt kompuerowy
    Od: "szaman2003" <s...@x...wp.pl>

    kupiłem osprzet komputerowy jako podmiot gospodarczy na co dostalem fakture,
    ale nie jestem z tego produktu zadowolony.Czy przysługuje mi jakies prawo do
    tego, zeby ten produkt(ktory jest nienaruszony-w stanie idealnym-opakowanie
    juz bylo otwarte jak kupowalem) zwrócic i otrzymac zaplacone pieniadze???
    Pozdr

  • 2. Data: 2003-07-18 04:37:15
    Temat: Re: kupiłem osprzęt kompuerowy
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "szaman2003" <s...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    idealnym-opakowanie
    > juz bylo otwarte jak kupowalem) zwrócic i otrzymac zaplacone pieniadze???

    jezeli jest sprawny i od momentu kiedy go kupiles minelo kilka dni, mozesz
    probowac oddac lub wymienic grzecznosciowo, tzn zalezy to od dobrej woli
    sprzedajacego, zadne prawo cie tego nie zapewnia

    jesli jest niesprawny to inna sprawa

  • 3. Data: 2003-07-18 08:59:06
    Od: "Piotr K." <d...@2...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > probowac oddac lub wymienic grzecznosciowo, tzn zalezy to od dobrej woli
    > sprzedajacego, zadne prawo cie tego nie zapewnia

    A co w takiej systuacji, kiedy kupiłem dwa urządzenia w tym samym sklepie.
    Oba z osobna są sprawne, ale razem nie mogą współpracować. (Dokładny opis
    poniżej):

    Piotr K.

    Kupiłem niedawno notebooka, a w 3 dni potem (nie było na stanie) replikator
    portów do niego na
    USB w tym samym sklepie.
    W domu okazało się, że po podłączeniu replikatora, notebook się zawiesza
    przy starcie (w momencie ładowania biosu).
    Jeśli zostanie podłączony po starcie (po załadowaniu BIOS'u) to później pod
    WinXP działa.
    Chciałem zwrócić replikator do sklepu. Ponieważ był on jednak sprowadzony
    specjalnie dla mnie z innej firmy, sklep niechiał go przyjąć i zadzonił do
    producenta, który odparł, że te replikatory tak właśnie działają z
    niektórymi notbookami (kwestia biosów notebooka). Moim zdaniem jednak tak
    nie powino być (jeśli resetuję komputer to za każdym razem muszę odłączać na
    chwilę replikator i załączać go ponownie - bez sensu!). W instrukcji
    replikatora (po angielsku) nic nie ma na ten temat. Sklep przyjął w końcu
    replikator na zasadzie zgłoszenia usterki i wyśle go do producenta. Teraz
    czekam co odpowie producent.
    Co będzie jeśli producent replikatora odpowie, że urządzenie jest sprawne i
    nie przyjmie z powrotem urządzenia? (teoretycznie ma chyba nawet rację, bo
    to nawet bardziej wina notebooka). Sklep w takie sytuacji odmówi mi zwrotu
    pięniędzy.
    Co mogę w takie sytuacji zrobić? - do kogo udać się o rozstrzygnięcie w tej
    sprawie ?
    Czy mogę domagać się zwortu pieniędzy za replikator (to by mi najbardziej
    odpowiadało, gdyż są jeszcze inne cechy tego replikatora, które mi
    nieodpowiadają: np.: działa on tylko z systemami Win) czy lepiej wymiany
    notebooka (z samego notebooka, jestem raczej zadowolony)?

  • 4. Data: 2003-07-18 09:56:56
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <d...@2...pl> napisał w wiadomości

    > niektórymi notbookami (kwestia biosów notebooka).

    To chyba raczej powinienes uderzac do producenta notebooka. Replikator jest
    sprawny a to ze nie dziala z notebookiem z powodu wady biosu notebooka to
    przeciez nie jest wina producenta replikatora.

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-07-18 14:01:24
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr K." <d...@2...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    w tym wypadku prawo jest po ich stronie, jesli probowales juz negocjowac i
    nic nie wskorales to i nic nie wskorasz, mozesz (jesli sam nie
    chcesz/niepotrafisz) zarzadac wymiany bios'u na inny, moze sie poprawi

  • 6. Data: 2003-07-20 22:28:23
    Od: "marcus075" <0...@x...wp.pl>

> [...]
    > probowac oddac lub wymienic grzecznosciowo, tzn zalezy to od dobrej woli
    > sprzedajacego, zadne prawo cie tego nie zapewnia

    mam pytanie, a'propos tego tematu: swojego czasu (chyba w grudniu ur.) w
    programie Kawa czy herbata słyszałem o czymś takim jak prao do reklamacji,
    dokładnie rzecz ujmując: jeżeli towar mi się nie podoba jest niezgodny z
    opisam sprzedawcy lub nie spełnia moich wymagań mogę w ciągu 10 dni od daty
    zakupu zwrócić towar bez podania podowu, lub powiedzieć poprostu: to coś mi
    nie odpowiada, na pudełku było napisane, żę jest 2mm mniejsze;) Co z tym
    prawem? Istnieje coś takiego czy poprostu z rana miałem schizy?:)

    --
    Pozrdawiam, marcus075
    www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie

  • 7. Data: 2003-07-21 09:24:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfg6it$5q8$3@news.onet.pl>, marcus075 wrote:
> [...]
    > nie odpowiada, na pudełku było napisane, żę jest 2mm mniejsze;) Co z tym
    > prawem? Istnieje coś takiego czy poprostu z rana miałem schizy?:)

    Ja też mam pytanie. Jest taka rzecz jak archiwum. Jest ta rzecz dostępna
    np. via groups.google.com. Dlaczego ludziom sprawia tak wielką trudność
    użycie wyszukiwarki i odnalezienie tematu wałkowanego dziesiatki razy?

    --
    Marcin