    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Date: Thu, 19 Oct 2017 10:37:11 +0200

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 15:57:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A policjantów ktoś zapytał? Bo oczywiście odbieranie komukolwiek
    > czegokolwiek wbrew prawu stanowi przestępstwo, tylko że dziennikarz, to
    > nawet do tych kobiet nie dotarł - jak wynika z materiału - a jedynie do
    > organizatorki protestu,która o zdarzeniu zaledwie słyszała.

    Policjantów chiba nie, ale rzeczone kobiety - jak wynika z fragmentu innego
    artykułu o tym samym - jednak owszem:
    http://wyborcza.pl/7,75398,22527229,tureckie-sluzby-
    bezpieczenstwa-zabraly-transparenty-uczestniczek.htm

    "- Dwie kobiety szły na manifestację. Niosły transparenty z napisem
    "Korepetycje z dyktatury" w języku polskim, angielskim i tureckim. W
    okolicy placu Piłsudskiego tureckie służby zabrały je. Obok stała polska
    policja. Nie reagowała. Pod Pałac Prezydencki dotarły już tylko z drzewcami
    - wyjaśnia Dorota Olko, rzeczniczka Razem.

    Jedna z kobiet, której odebrano transparent, opisała zdarzenie na
    Facebooku. Służby były brutalne, a wszystko wydarzyło się, kiedy Erdogan
    składał wieniec na Grobie Nieznanego Żołnierza.

    Kobiety wystąpiły też na manifestacji. - Tajniacy siłą zabrali nam flagę
    Unii Europejskiej i transparenty, również ten schowany. Nikt nam nie
    pomógł. Po fakcie pojawiła się policja. Nie zgadzamy się na taką sytuację w
    naszym kraju - opowiadała pierwsza z nich.

    - Mamy prawo protestować. Nie zgadzam się, żeby tajna policja mnie
    przewracała oraz zabierała transparenty i flagę unijną - podsumowała
    druga."

    Wygląda na to, że z jedną można się nawet skontaktować, bo ma imię i
    nazwisko:
    https://twitter.com/hashtag/KorepetycjeErdogana?src=
    hash

    --