  • 1. Data: 2003-01-01 16:03:14
    Temat: ksiazka
    Od: "karyma" <k...@w...pl>

    witam
    wszystkim grupowiczom zycze szczesliwego nowego roku.
    Mam pewna sprawe, nie jestem pewien czy trafilem na dobrą grupe,ale
    sproboje.
    Zamiezam stworzyć strone internetową o szachach. Jestem w posiadaniu
    pewnej bardzo starej ksiazki z roku 1960 o szachach wlasnie. Czy prawnie mam
    prawo do jej kopiowania i przetwazania do formatu elektronicznego i
    publikowania moze nawet calych rozdzialow ilustracji i zdjęc, skoro autor
    pewnie juz nie zyje wydawnictwo zapewne juz nie istnieje, a w ksiazce nie ma
    zadnego tekstu- wszelkie prawa zastrzezone bla bla bla etc.

    pytanie kieruje raczej z wlasnej ciekawosci bo tak czy siak ja
    wykorzystam- jest to prawdziwa skarbnica wiedzy o szachach i tematow
    okoloszachowych.

    pozdrawiam

    karyma

  • 2. Data: 2003-01-01 22:47:20
    Temat: Re: ksiazka
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik karyma napisał:

> [...]
    >pewnie juz nie zyje wydawnictwo zapewne juz nie istnieje, a w ksiazce nie ma
    >zadnego tekstu- wszelkie prawa zastrzezone bla bla bla etc.

    To nic. Musisz próbować dotrzeć do autora lub spadkobierców i uzyskać
    zgodę. Okres przedawnienia tego typu praw to bodajże 75 lat od śmierci
    autrora.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/