  • 1. Data: 2002-06-03 09:45:58
    Temat: krata w samochodzie osobowy z homologacja ciezar.
    Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl>

    Po rozmowie ze znajomymi mam taki dylemat:
    Znajomy mial kiedys firme, na ktora to zakupil samochod na kredyt
    (osobowy z homologacja na ciezarowy). Firma juz nie istnieje ale
    samochod dalej uzytkowal. Teraz przekazal go ojcu i ojciec dalej
    splaca raty a samochod ma w dowodzie rejestracyjnym wpisane, ze
    samochod jest ciezarowy ale (widzilam) wlasnosc banku, uzytkowinik ...
    Jan Kowalski. Nic nie ma mowy o dzialalnosci gosp.
    Ojciec tego kolegi zdemontowal krate, bo go wkurzala.
    I teraz: czy w razie kontroli przez policje ma to jakiekolwiek
    znaczenie, czy moze tak jezdzic.
    Pytam, bo wywiazala sie ogromniasta dyskusja a nie mamy zadnych
    rozsadnych rozwiazan.

    --
    Pozdrawiam GosiaH

  • 2. Data: 2002-06-03 15:26:55
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
    > Po rozmowie ze znajomymi mam taki dylemat:
    > Znajomy mial kiedys firme, na ktora to zakupil samochod na kredyt
    > (osobowy z homologacja na ciezarowy).
    [...]
> [...]
    > znaczenie, czy moze tak jezdzic.
    > Pytam, bo wywiazala sie ogromniasta dyskusja a nie mamy zadnych

    Samochód musi być zgodny z homologacją. Zdjęcie kratki w takim samochodzie
    oznacza że samochód nie powinien byc dopuszczony do ruchu (cześć towarowa
    musi być oddzielona od osobowej). Podczas kontroli jak się trafi na
    skrupulatnego policjanata to można dostać mandat a nawet liczyć się ze
    stratą DR i skierowanie na badania techniczne. Jesli samochód ma napisane w
    DR że jest ciężarowo-osobowy to problem ponieważnie ma szans na zmianę wpisu
    na osobowy. I tą kratką to należy się pogodzić.

    Serwiz

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-06-04 04:41:07
    Od: "ajk" <a...@b...gnet.pl>

    Jezeli samochod jest ciezarowka to juz nia zostanie. Nie ma mozliwosci tego
    zmienic. Proponuje zalozyc kratke z powrotem. Policja jest na to wyczulona.
    Patrzy w dowod rejestracyjny -ciezarowka, nie ma kraty zabieraja dowod rej.

    Pozdrawiam/Best Regards
    Adam Kucharski

  • 4. Data: 2002-06-04 08:23:14
    Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ajk" <a...@b...gnet.pl> napisał
> [...]
    wyczulona.
    > Patrzy w dowod rejestracyjny -ciezarowka, nie ma kraty zabieraja

    No tak. A ja na podstawie tutejszych postow ;-) czytanych już dosc
    dlugo wywnioskowalam, ze problemem jest tylko i wylacznie podatek VAT,
    ktory ew. US zwracal przy zakupie takiego samochodu na firme. No i
    idac dalej tym torem rozumowania: skoro firma nie istnieje, podatki
    zaplacone (ha, w tym VAT jakis tam, no tu juz sie nie wypowiadam) to
    nie ma sprawy.
    Ale widze, ze nie mam racji.

    --
    Pozdrawiam GosiaH

  • 5. Data: 2002-06-04 21:15:14
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisała w wiadomości:

> [...]
    > idac dalej tym torem rozumowania: skoro firma nie istnieje, podatki
    > zaplacone (ha, w tym VAT jakis tam, no tu juz sie nie wypowiadam) to

    Niestety prawo jest poszurane a tu masz potwierdzenie tego
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020604/prawo/prawo_a
    _9.html

    Serwiz