  • 11. Data: 2002-08-16 09:23:45
    Temat: Re: OT koznia (kuźnia- brrr)
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

    > Nie ma czegos takiego jak prawo internetowe,chyba ze rozumiesz przez to
    > netykiete ale to zbior zwyczajow a nie prawo.

    Prawo Internetowe to nie jest cos.
    Zawsze bylo, zawsze obowiazywalo.
    Internet nigdy nie byl tworem wirtualnym z undergroundu.

    Internet zostal stworzony przez administracje panstwowa, zgodnie z
    obowiazujacymi przepisami.
    I daje tyle swobody, na ile mu ta administracja dozwala.
    Usenet to przeciez rowniez administracja finansowana z budzetu.
    Przeciez zrodlem internetu sa panstwowe szkoly wyzsze, uniwersytety, ich
    pracownicy.
    A kazda z tych szkol na swoj statut, podlega ustawie o szkolnictwie
    wyzszym, ma swojego rektora.
    Kazda pracownik jest zatrudniony, umowa o prace okresla zakres jego
    obowiazkow.
    Zatem internet jest tak samo regulowany jak kazdy inny przejaw
    aktywnosci spolecznej, gospodarczej,
    czy intelektualnej.

    Tyle swobody w internecie/ na usenecie, ile w restauracji, ze gosc
    zechce zdjac z siebie koszule w czasie obiadu.

    Ale zakonczmy offtopick rozpoczety przez trolle.
    Temat dotyczy przepisow obowiazujacych kuznie.

  • 12. Data: 2002-08-16 09:29:33
    Temat: Re:
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:

    > Bądz Jacku ponad tym.Nie zniżaj się do tego niskiego poziomu.
    > Na znak protestu wyłącz komputer i nic nie pisz.

    To nie jest madre rozwiazanie.
    W krajach Unii Europejskiej skutecznie zniechecono trolle do zamulania
    usenetu offtopickami.
    Usenet jest dobrem publicznym i jako takie, zasluguje na szczegolna
    ochrone,
    a w szczegolnosci na ochrone uzytkownikow, piszacych, czytajacych, przed
    lamerstwem trolli.

    Dlaczego pytajacy sie o przepisy dotyczace kuzni, musi za chwile czytac
    w watku co trolle mysla o swiecie in general ?

  • 13. Data: 2002-08-16 09:35:34
    Temat: Re: Re:
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego pytajacy sie o przepisy dotyczace kuzni, musi za chwile czytac
    > w watku co trolle mysla o swiecie in general ?

    A dlaczego musi czytać twoje bajdurzenie o infradzwiękach? On chce wiedzieć
    tylko w jakiej odległości od zabudowań można otworzyć kuznię a ty tego nie
    wiesz panie expierd;)

    Leszek

  • 14. Data: 2002-08-16 11:05:18
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego musi czytać twoje bajdurzenie o infradzwiękach?

    Dokladnie, prezentujesz taki sam niski poziom wiedzy na temat emisji i
    narazenia na halas,
    jak wielu przedpiszcow.
    To nie bajdurzenie o wiedza, oparta na wynikach badan naukowych i to
    wieloletnich i prowadzonych
    w wielu osrodkach na swiecie.

    On chce wiedzieć
    > tylko w jakiej odległości od zabudowań można otworzyć kuznię a ty tego nie
    > wiesz panie expierd;)

    Gledzisz.
    Kuznia to nazwa, ktora nic nie mowi.
    Istotna jest wielkosc zakladu/warsztatu, jakie maszyny zostana
    zainstalowana,
    jaki bedzie poziom uciazliwosci dla srodowiska, jaka emisja halasu, jaka
    gazow toksycznych.
    Ale aby odpowiedziec na to pytanie, trzeba znac plany wlasciciela
    przyszlej kuzni.
    Jezeli zamontuje prasy, kuzniarki do wykonywania automatycznych odkuwek
    i bedzie pracowal na 2-3 zmiany
    to bez przeprowadzenia pomiarow uciazliwosci i pomiarow emisji, trudno
    okreslac odleglosc.

    Trzeba sporzadzic projekt kuzni i uzyskac jego zatwierdzenie, ktore
    okresli poziomy uciazliwosci
    i okresli odleglosci od sasiadujacych zabudowan.

    Ale jezeli twierdzisz, ze mozna kuznie zbudowac w odleglosci
    20-50-100-500 metrow od zabudowan sasiada,
    to podaj podstawe.
    Przeciez kuznia to takze budynki warsztatowe, zmiana ich przeznaczenia,
    koniecznosc sporzadzenia projektu budowlanego, jego zatwierdzenia.
    Mysle ze nalezy zaczac wizyte od sanepidu.

    koniec dyskusji

  • 15. Data: 2002-08-16 11:34:29
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Expierd Jacek napisał:

    > Ale jezeli twierdzisz, ze mozna kuznie zbudowac w odleglosci
    > 20-50-100-500 metrow od zabudowan sasiada,
    > to podaj podstawe.

    Przecież ty nie wiesz nawet, jakie przepisy obowiazują przy lokalizacji
    kuźni. A piszesz pseudoelaborat naukowy, wprowadzajac ludzi w blad i
    zaklopotanie conajmniej.
    Przestań szkodzić ludziom swoimi pseudoradami experta, bo jeszcze kiedys
    cie za to moga posadzic. Chyba, ze masz oficjalnie zółte papiery, co
    bardzo prawdopodobne.

    > Przeciez kuznia to takze budynki warsztatowe, zmiana ich przeznaczenia,
    > koniecznosc sporzadzenia projektu budowlanego, jego zatwierdzenia.
    > Mysle ze nalezy zaczac wizyte od sanepidu.

    Z projektami budowlanymi nie zaczyna sie wizyty od Sanepidu, misu kolorowy.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 16. Data: 2002-08-16 11:47:28
    Temat: Re: koznia
    Od: a...@p...onet.pl

    > mój sąsiad otwiera kóżnię będzie robił produkcje po godzinach czy jest jakiś
    > przepis normujący odległość kóżni od zabudowań mieszkalnych.

    (wyciag z pr.budowlanego):
    Art. 5.1. Obiekt budowlany należy projektować, budować, użytkować i utrzymywać
    zgodnie z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi
    Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób zapewniający:
    1) spełnienie wymagań podstawowych dotyczących w szczególności:
    a) bezpieczeństwa konstrukcji,
    b) bezpieczeństwa pożarowego,
    c) bezpieczeństwa użytkowania,
    d) odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,
    e) ochrony przed hałasem i drganiami,
    f) oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród,

    Wydaje mi sie ze nie ma przepisu ktory by okreslal w jakiej odleglosci powinien
    znajdowac sie warsztat od zabudowan bo to by bylo bezsensu.Oznaczalo by to ze
    trzeba dla kazdego warszatatu wymyslac konkretne odleglosci a to z kolei by
    oznaczalo caly wysyp kompletnie kazuistycznych przepisow.Moim zdaniem
    najwazniejsze jest przeprowadzenie dokladnego planu budowy,uzyskanie
    odpowiednich zezwolen i ekspertyz i dopiero potem cala dokumentacje zebrac do
    kupy i zaniesc do urzedu co by uzyskac pozwolenie na budowe.No i co
    najwazniejsze nalezy zapoznac sie z planem zagospodarowania przestrzennego.A
    potem to juz trzeba czekac na decyzje.

  • 17. Data: 2002-08-16 12:10:26
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Tomasz Slaski wrote:

    > Przecież ty nie wiesz nawet, jakie przepisy obowiazują przy lokalizacji
    > kuźni. A piszesz pseudoelaborat naukowy, wprowadzajac ludzi w blad i
    > zaklopotanie conajmniej.
    Czego ty czlowieku znow gledzisz, czemu trolujesz, czemu zabierasz glos,
    jak nic nie potrafisz napisac na temat.

    > Przestań szkodzić ludziom swoimi pseudoradami experta, bo jeszcze kiedys
    > cie za to moga posadzic. Chyba, ze masz oficjalnie zółte papiery, co
    > bardzo prawdopodobne.

    Moze masz te zolte i rozowe papiery i dlatego ciagle gledzisz.
    Wynos sie trollu stad i naucz pisac na temat.
    Offtopicki sa zakazane
    Tutaj nie moze byc zadnych porad, ze odleglosc 50 metrow jest ok, a 35
    nie.
    Istotna jest uciazliwosc zakladu i pomiarow tej uciazliwosci dokonuja
    odpowiednie sluzby, m.in. sanepid.

    A jak trollu chcesz szkodzic swoim lamerstwem to wracaj na swoja grupe
    test i tam siej zamieszanie.
    Moj wujek mial kuznie na wsi, obok byly inne zabudowania mieszkalne i
    dokladnie ten temat przerabial trollu.

    > Z projektami budowlanymi nie zaczyna sie wizyty od Sanepidu, misu kolorowy.

    Co to jest "misu" ?
    Istotne jest czy wyposazenie kuzni, maszyny zostaly juz zakupione i
    zamontowane.
    Jezeli tak, to sanepid jest odpowiedni, aby dokonac pomiarow
    uciazliwosci dla srodowiska,
    pomiaru poziomu halasu.

    Wrzuccie tego trolla z jego kolorywmi papierami do killfile'a, bo ciagle
    sie snuje po usenecie i zasmieca watki na kolejnych grupach
    dyskusyjnych.
    Sprobuje go zaciagnac na grupe medycyna, bo tam sa terapeuci internetowi
    i pewnie zajma sie jego kompleksami i problemami.

    A co do infradzwiekow, to nie daj sie zwiesc dyletantom.
    Zadzwon do Panstwowego Instytutu Higieny. Oni dokonuja pomiarow
    natezenia infradzwiekow.
    Infradzwieki sa generowane w wyniku ruchu duzych , niewywazonych mas.
    Takze pras, kuzniarek, napedow, przekladni.
    Na temat szkodliwosci infradzwiekow mozesz przeczytac w publikacjach
    m.in. Instytutu Ochrony Srodowiska.
    Juz kilka razy byly te publikacje dostepne w usenecie i mozesz je
    znalezc z archiwum usenetu Google.

    Lamerskimi trollami, zasmiecajacymi watki i caly usenet sie nie
    przejmuj.
    To jest choroba internetowa, ukryte kompleksy, poczucie nizszosci,
    ukryty imperatyw,
    ktory wywoluje u trolli niezdrowe emocje i przymus zamulenia watku.
    W Stanach potrafia juz to leczyc, bo takich trollow tez tam byly tabuny,
    a dzisiaj usenet zostal
    oczyszczony z trolli i lamerstwa.

  • 18. Data: 2002-08-16 12:17:33
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > kupy i zaniesc do urzedu co by uzyskac pozwolenie na budowe.No i co
    > najwazniejsze nalezy zapoznac sie z planem zagospodarowania przestrzennego.A

    Przeciez dokladnie to napisalem.
    Zapomniales jednak dodac, ze problem dotyczy sasiada, ktory otwiera
    kuznie, a nie pytajacego.
    Zatem pytajacy nie uzyska bezposredniego dostepu do dokumentow,
    stanowiacych tak tajemnice handlowa, jak i wlasnosc inwestora.

    Dlatego moze za posrednictwem sanepidu okreslic zakres i stopien
    uciazliwosci obiektu.
    Dodatkowo plan zagospodarowania przestrzennego gminy, moze okreslac
    dopuszczalne formy zagospodarowania gruntow i dopuszczalne formy
    dzialalnosci gospodarczej.
    Gdy jest to np. teren rekreacyjny , to kuznia moze naruszac zapisy tego
    planu.
    Ale poniewaz temat jest zlozony i skomplikowany, dlatego wlasciwa jest
    gmina, sanepid , a wczesniej rozmowa z sasiadem.

    Jacek

  • 19. Data: 2002-08-16 12:42:37
    Od: "Doktor" <d...@p...onet.pl>

    Jacek wystukał (a) w wiadomości

> [...]
    > nie.
    > A jak trollu chcesz szkodzic swoim lamerstwem to wracaj na swoja grupe

    Dlaczego ty piszesz nie na temat?
    Po co w ogóle tutaj trolujesz swoją prywatą?

    --
    Doktor.
    d...@p...onet.pl

  • 20. Data: 2002-08-16 23:10:28
    Od: a...@p...onet.pl

    > Przeciez dokladnie to napisalem.
    > Zapomniales jednak dodac, ze problem dotyczy sasiada, ktory otwiera
    > kuznie, a nie pytajacego.

    racja,moja wina,troche sie zamotalem i rzeczywiscie problem dotyczy sasiada

    > Zatem pytajacy nie uzyska bezposredniego dostepu do dokumentow,
    > stanowiacych tak tajemnice handlowa, jak i wlasnosc inwestora.

    mysle ze pytajacy ma pelne prawo wgladu w dokumentacje kuzni i wszelkich
    papierow zebranych w postepowaniu dlatego ze jest strona postepowania adm. i z
    mocy art.73 KPA ma prawo wgladu w akta postepowania,oczywiscie dotyczy to tylko
    moim zdaniem dokumentow zebranych w postepowaniu a rzeczywiscie nie ma wgladu w
    dokumenty zwiazane z sama dzialalnoscia wlasciciela
> [...]
    > Ale poniewaz temat jest zlozony i skomplikowany, dlatego wlasciwa jest
    > gmina, sanepid , a wczesniej rozmowa z sasiadem.

    tez mi sie tak wydaje,poza tym chyba raczej nie ma zadnych przeszkod zeby
    pytajacy dokonal wlasnych ekspertyz i skonfrontowal je z tymi ktore posiada
    wlasciciel kuzni