    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: koznia
    Date: Fri, 16 Aug 2002 14:17:33 +0200

    a...@p...onet.pl wrote:

    > (wyciag z pr.budowlanego):
    > Art. 5.1. Obiekt budowlany należy projektować, budować, użytkować i utrzymywać
    > zgodnie z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi
    > Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób zapewniający:
    > 1) spełnienie wymagań podstawowych dotyczących w szczególności:
    > a) bezpieczeństwa konstrukcji,
    > b) bezpieczeństwa pożarowego,
    > c) bezpieczeństwa użytkowania,
    > d) odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,
    > e) ochrony przed hałasem i drganiami,
> [...]
    Przeciez dokladnie to napisalem.
    Zapomniales jednak dodac, ze problem dotyczy sasiada, ktory otwiera
    kuznie, a nie pytajacego.
    Zatem pytajacy nie uzyska bezposredniego dostepu do dokumentow,
    stanowiacych tak tajemnice handlowa, jak i wlasnosc inwestora.

    Dlatego moze za posrednictwem sanepidu okreslic zakres i stopien
    uciazliwosci obiektu.
    Dodatkowo plan zagospodarowania przestrzennego gminy, moze okreslac
    dopuszczalne formy zagospodarowania gruntow i dopuszczalne formy
    dzialalnosci gospodarczej.
    Gdy jest to np. teren rekreacyjny , to kuznia moze naruszac zapisy tego
    planu.
    Ale poniewaz temat jest zlozony i skomplikowany, dlatego wlasciwa jest
    gmina, sanepid , a wczesniej rozmowa z sasiadem.

    Jacek