    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: korespondencja tylko poleconymi?
    Date: Fri, 20 Jan 2012 09:05:00 +0100

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    news:15ucd4f59ohg3$.dlg@piki.fixed...

    > To zupełnie tak samo jak to, że ktoś podpisał na poczcie odbiór. Wcale nie
    > oznacza, że otworzył i się zapoznał.

    MZ powyższe argumenty to stawianie sprawy na głowie!!- jesli ktoś otrzymał
    list na poczcie, pokwitował odbiór i potem argumentuje, ze nie można
    twierdzić, że udostępniono mu treść tego listu, bo nie ma dowodu, ze list
    otworzył i przeczytał to choć formalnie ma racje to skutek prawny takiej
    argumentacji jest żaden; -nadawca stworzył mu w wystarczającym stopniu
    warunki, aby z treścią pisma zapoznał się, a ze odbiorca go nie otworzył i
    nie przeczytał to wynikało z jego swobodnej woli, a przecież volenti non fit
    iniuria.
    Jedynie jeśki odbiorca udowodni, ze w takiej sytuacji obiektywnie nie mógł
    się z treścią listu zapoznać (np skradzino mu wcześniej dowód osobisty i
    złodziej podszywając się pod niego odebrał list) to tego typu
    usprawiedliwienie można by ewntualnie uwzględnić