  • 11. Data: 2005-06-22 21:42:13
    Temat: Re: kontrola! :) a brak dokumentow
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Za próbę oszustwa mam zamiar uznać nie jazdę bez biletu, tylko podanie
    > kontrolującemu fałszywych danych osobowych w celu udaremnienia
    > ewentualnej egzekucji roszczeń. Jest to na etapie usiłowania
    > oczywiście - w tym wypadku można uznać za nieudolne usiłowanie.

    Ale nadal nie widzę niekorzystnego rozporządzenia mieniem po stronie
    przewoźnika. Żeby czymś rozporządzić trzeba to już mieć i trzeba coś robić.
    Czy samo nieegzekwowanie wierzytelności jest rozporządzeniem mieniem?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-06-22 21:52:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    robić.
    > Czy samo nieegzekwowanie wierzytelności jest rozporządzeniem mieniem?

    Bez wątpienia podając przypadkowe dane powodując, ze w przyszłości
    przewoźnik nie będzie mógł skutecznie dochodzić swoich należności.
    Wierzytelność przecież jest z punktu widzenia prawa karnego rzeczą.
    Ponieważ cel jest czytelny i zamiar niewątpliwy, więc moim zdaniem
    powinno przejść.

    Per analogia z kredytami, gdzie podanie fałszywych danych zawsze
    skutkowało kwalifikacja z oszustwa, a po wprowadzeniu 297 zbiegiem tych
    dwóch przepisów. Nawet, jeśli do faktycznego wydania pieniędzy nie
    doszło, to kwalifikowało się to jako oszustwo i nie znam przypadku, by
    sąd to kiedykolwiek kwestionował. Z biletami przyznam, ze sądu nie
    przerabiałem, ale wydaje mi się, że pomijając skalę problemu, to
    oszustwo powinno być właściwą kwalifikacją.

  • 13. Data: 2005-06-22 22:00:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Bez wątpienia podając przypadkowe dane powodując, ze w przyszłości
    > przewoźnik nie będzie mógł skutecznie dochodzić swoich należności.
    > Wierzytelność przecież jest z punktu widzenia prawa karnego rzeczą.

    Wierzytelność nie jest przeczą, tylko mieniem w rozumieniu prawa karnego.

    > Ponieważ cel jest czytelny i zamiar niewątpliwy, więc moim zdaniem
    > powinno przejść.

    Mnie to osobiście nie przekonuje, ale poszukałem w komentarzu i jest tam
    coś co popierałoby twoja tezę.
    "Przyjmuje się, że niekorzystne rozporządzenie mieniem jako skutek
    przestępstwa oszustwa może polegać także na takiej zmianie w stanie
    majątkowym, która nie przejawia się ani w pozbawieniu poszkodowanego
    przyszłych dochodów, ani w stworzeniu podstaw prawnych do poniesienia w
    przyszłości określonych wydatków, lecz polega na pogorszeniu sytuacji
    majątkowej poszkodowanego np. przez przesunięcie terminów spłaty długu,
    pogorszenie szans właściciela na odzyskanie należności czy np. niezgodne
    z umową wpisanie go do hipoteki na gorszym miejscu (zob. D. Pleńska, O.
    Górniok, System prawa karnego..., s. 419; J. Bednarzak, Przestępstwo
    oszustwa..., s. 81)."
    Ja jednak nie jestem przekonany.

> [...]
    > przerabiałem, ale wydaje mi się, że pomijając skalę problemu, to
    > oszustwo powinno być właściwą kwalifikacją.

    Ale akurat udzielenie kredytu jest rozporządzeniem mieniem z całą
    pewnością. Tutaj byłoby działanie po stronie banku. Więc przykład jest
    nieadekwatny.

  • 14. Data: 2005-06-23 14:41:54
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    Odrób lekcje chłopczyku, a potem wróc i przepros...

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2005-06-23 16:27:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):

    > Odrób lekcje chłopczyku, a potem wróc i przepros...

    Jesteś śmieszny :)

  • 16. Data: 2005-06-23 16:41:29
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    Żenada, szkoda kilobajtów.
    Spadaj szczeniaku do swoich zajęć bo naskarżę rodzicom że chodzisz na baje i
    ciągniesz im impulsy...
    EOT

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2005-06-23 16:43:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):

    > Żenada, szkoda kilobajtów.
    > Spadaj szczeniaku do swoich zajęć bo naskarżę rodzicom że chodzisz na baje i
    > ciągniesz im impulsy...

    Zamiast nieudolnie mnie obrażać, może merytorycznie wykazałbyś że twoje
    poglądy są słuszne na gruncie prawa i wcale nie jesteś śmieszny. Można
    mnie przekonać rozsądną argumentacją.

  • 18. Data: 2005-06-23 16:56:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Dasz się przekonać kanarowi, który zawsze wszysktich wyzywa przy
    > wykończeniu "argumentów" ... :) Ja to czasem zamilkne ... (taka odmiana
    > trolla ;)) ... Tu nie ma sensu ...

    Dam się przekonać każdemu kto ma rację.

  • 19. Data: 2005-06-23 16:56:42
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200
    []=******=[] www.przemysl-przemysl.prv.pl / *Licytuj* www.ebay.pl

  • 20. Data: 2005-06-23 18:19:20
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Zamiast nieudolnie mnie obrażać, może merytorycznie wykazałbyś że twoje
    > poglądy są słuszne na gruncie prawa i wcale nie jesteś śmieszny. Można
    > mnie przekonać rozsądną argumentacją.

    A jak ktoś Cie na ulicy nazwie ciulem to bedziesz argumentował że nim nie
    jesteś i toczył dyskusję? Na pewnym "poziomie" nie ma sensu wytaczać żadnych
    argumentów, EOT.

    pdr
    Olo