  • 1. Data: 2005-06-22 15:52:40
    Temat: kontrola! :) a brak dokumentow
    Od: "zpos " <e...@W...gazeta.pl>

    hej!
    zastanawia mnie taka kwestia:
    kolega ;) jedzie bez biletu i za3muje go kanar. chce go spisac, ale ten nie
    ma dokumentow. nieraz zdaza sie tak, ze kanar spisuje 'ze sluchu' a pozniej
    dzwoni na policje z prosba o potwierdzenie danych (kiedys widzialem taka
    sytuacje, gdy no wlasnie...) a kolega go oszukuje, czyli podaje dane
    nieprawdziwe (wtedy kanar zaczal go straszyc czyms tam <nie slyszalem, ale
    chodzilo o jakies paragrafy>).
    wiecie cos na ten temat? moze koledze cos grozic, za taka akcje?

    pzdr

  • 2. Data: 2005-06-22 17:16:07
    Temat: Re: kontrola! :) a brak dokumentow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zpos " <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > wiecie cos na ten temat? moze koledze cos grozic, za taka akcje?

    Mandat albo grzywna do 5.000 zł. Wprowadzanie w błąd co do danych
    osobowych to wykroczenie. Poza tym można się zastanowić, czy czasem nie
    dało by się tego ugryźć od strony karnej, bo przecież celem działania
    kolegi nie było złośliwe wprowadzenie w błąd, ale też uniknięcie
    płacenia kary. Ale rzadko kto to robi.

  • 3. Data: 2005-06-22 17:25:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Mandat albo grzywna do 5.000 zł. Wprowadzanie w błąd co do danych
    > osobowych to wykroczenie.

    o ile kontroler jest "instytucją upoważnioną z mocy ustawy do
    legitymowania"...

    KG

  • 4. Data: 2005-06-22 18:06:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > o ile kontroler jest "instytucją upoważnioną z mocy ustawy do
    > legitymowania"...

    Jest na podstawie Prawa Przewozowego.

  • 5. Data: 2005-06-22 18:23:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Jest na podstawie Prawa Przewozowego.

    Tak, na jego podstawie ma prawo żądać okazania dokumentów, ale mam
    poważne wątpliwości czy mieści się w pojęciu instytucji o jakich mowa w
    kodeksie wykroczeń.
    Szczególnie ze względu na przedmiot ochrony wynikający z umiejscowienia
    przepisu w rozdziale - wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym,
    samorządowym i społecznym. Przewoźnik i działający z jego upoważnienia
    kontroler nie zalicza się do żadnej z tych kategorii. Przecież to
    podmioty prywatne, stosunki cywilnoprawne, nie ich interes ma chronić
    tak sformułowany przepis kodeksu wykroczeń.

    KG

  • 6. Data: 2005-06-22 18:38:21
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > samorządowym i społecznym. Przewoźnik i działający z jego upoważnienia
    > kontroler nie zalicza się do żadnej z tych kategorii.

    Jak to nie? Przecież to instytucja samorządowa.

    > Przecież to
    > podmioty prywatne, stosunki cywilnoprawne,

    Kto Ci takich głupot nagadał?

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2005-06-22 18:38:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przyznam, ze nie mam żadnych argumentów, by Cię przekonać. Poza tym, ze
    na przykład odmowa okazania dokumentów SOK-istom byłą już wiele razy
    karana z kodeksu wykroczeń, a przecież oni obecnie też są podciągnięci
    pod przewoźnika. W wypadku kontrolerów sprawa jest faktycznie o tyle
    skomplikowana bardziej, ze Ci wzywają Policję.

    Ale otwartą pozostaje chęć wprowadzenia w błąd w celu niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem - czyli oszustwo.

  • 8. Data: 2005-06-22 21:24:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):

    [ciach ...]

    Nie bądź śmieszny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 9. Data: 2005-06-22 21:28:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale otwartą pozostaje chęć wprowadzenia w błąd w celu niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem - czyli oszustwo.

    Co ma być tym niekorzystnym rozporządzeniem mieniem, bo jazda bez biletu
    nigdy nie będzie oszustwem?. Jeśli chodzi o karę za jazdę bez biletu to
    tu po stronie przewoźnika nie ma rozporządzenia mieniem.

  • 10. Data: 2005-06-22 21:33:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nigdy nie będzie oszustwem?. Jeśli chodzi o karę za jazdę bez biletu
    > tu po stronie przewoźnika nie ma rozporządzenia mieniem.

    Za próbę oszustwa mam zamiar uznać nie jazdę bez biletu, tylko podanie
    kontrolującemu fałszywych danych osobowych w celu udaremnienia
    ewentualnej egzekucji roszczeń. Jest to na etapie usiłowania
    oczywiście - w tym wypadku można uznać za nieudolne usiłowanie.