  • Data: 2012-12-31 10:47:10
    Temat: Re: konsekwencje za namalowanie czegoś na jezdni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Dec 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Ukaranie za 97KW nie wyklucza ukarania za np. sprowadzenie zagrożenia
    > w ruchu drogowym.

    Na pewno?
    Jakoś tak mi się zdaje, że nie można karać dwa razy za ten sam czyn,
    aby skutek był podobny przepis musiałby przewidywać podwyższenie
    kary za jeden "czyn łączny" (tak AFAIR jest np. za niektóre wykroczenia
    po pijaku).
    Skoro nawet fiskus przegrał przed NSA problem "podwójnej kary", to
    coś w tym musi być ;)

    Jeszcze raz: istnienie dwu dających się zastosować w tym samym przypadku
    (różnych) kar oczywiscie nie wyklucza zastosowania kary bardziej
    dolegliwej, ale to co innego niż ukaranie za dany czyn i późniejszą
    próbę drugiego ukarania za ten sam czyn poprzez odrębną ocenę
    zachowania (ale tego samego czynu).

    pzdr, Gotfryd