  • Data: 2013-01-02 11:14:32
    Temat: Re: konsekwencje za namalowanie czegoś na jezdni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Jan 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "grz" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Moim zdaniem błędem jest patrzenie na ten czyn przez pryzmat PoRD. To bedzie
    > uszkodzenie mienia, a kara zależna od kosztów usunięcia napisu.

    IMVHO takie podejście tak samo ogranicza "wizję", acz w drugą stronę.
    Jedno nie wyklucza drugiego, z tym że IMO:
    - ukarać można *albo* za stworzenie zagrożenia *albo* za pisanie
    po jezdni *albo* za uszkodzenie mienia
    - ale ukaranie za stwarzanie zagrożenia nie stoi na przeszkodzie
    orzeczeniu o naprawieniu szkody w uszkodzonym mieniu (w postępowaniu
    karnym/wykroczeniowym!), bo art.9 KW wyraźnie stwierdza, że kara może
    być tylko z jednego (najsurowszego) przepisu, ale "środki karne" mogą
    być pozbierane z wszystkich kwalifikujących się wykroczeń.

    pzdr, Gotfryd