  • 1. Data: 2007-11-18 19:03:15
    Temat: koniecznosc dostarczenia gwar. w oryg opakowaniu?
    Od: halcyon <h...@p...onet.eu>

    witam,
    czy sprzedawca moze wymagac do ew gwarancji, rekojmi zachowania
    oryginalnego opakowania? kiedys czytalem ze jesli nie ma, to sie
    odpowiada w przypadku ew uszkodzen, ale czy moze byc tak, ze sprzedawca
    nie przyjmie reklamacji bez takowego?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-18 22:39:23
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    halcyon napisał(a):
> [...]
    > oryginalnego opakowania? kiedys czytalem ze jesli nie ma, to sie
    > odpowiada w przypadku ew uszkodzen, ale czy moze byc tak, ze sprzedawca

    W gwarancji może zawrzeć dowolne warunki (*), również konieczność
    dostarczenia produktu w oryginalnym opkawaniu.

    (*) - dotyczy relacji sprzedawca-konsument.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-18 22:49:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.11.2007 halcyon <h...@p...onet.eu> napisał/a:
    > czy sprzedawca moze wymagac do ew gwarancji, rekojmi zachowania
    > oryginalnego opakowania? kiedys czytalem ze jesli nie ma, to sie

    Sprzedawca nie może wymagać. Gwarant zwykle może.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-11-18 23:33:30
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > W gwarancji może zawrzeć dowolne warunki (*), również konieczność
    > dostarczenia produktu w oryginalnym opkawaniu.
    > (*) - dotyczy relacji sprzedawca-konsument.

    A jak powołujemy się na popularną ostatnio "niezgodność"? Też musimy
    opakowanie zachować?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-11-19 08:35:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > A jak powołujemy się na popularną ostatnio "niezgodność"? Też musimy
    > opakowanie zachować?

    Nie musimy.

  • 6. Data: 2007-11-19 10:26:32
    Od: "japo" <j...@j...pl>

    > Nie musimy.

    ale jesli chcialbys zwrocic produkt, to IMO tak jak go kupiles, czyli
    komplet z opakowaniem.

  • 7. Data: 2007-11-19 10:29:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    japo pisze:

    > ale jesli chcialbys zwrocic produkt, to IMO tak jak go kupiles, czyli
    > komplet z opakowaniem.

    To raczej oczywiste :)

  • 8. Data: 2007-11-19 11:27:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.11.2007 japo <j...@j...pl> napisał/a:
    > ale jesli chcialbys zwrocic produkt, to IMO tak jak go kupiles, czyli
    > komplet z opakowaniem.

    To najpierw sprzedawca musiałby chcieć go w ogóle przyjąć, bo przy
    normalnym zakupie nie musi.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-11-19 21:21:32
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    japo pisze:

    > ale jesli chcialbys zwrocic produkt, to IMO tak jak go kupiles, czyli
    > komplet z opakowaniem.

    No właśnie! O to się pytam. Towar się psuje. Zgłaszam niezgodność, żądam
    wymiany, walczę ze sprzedawcą, i w końcu mogę dostać nowy sprzęt. I
    muszę mieć wtedy opakowanie czy nie?

    pozdrawiam.
    PlaMa