  • Data: 2009-06-01 11:43:07
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 13:35:13 +0200, Emka napisał(a):

    > Ale gdzie jest konkretnie napisane, że dane z dowodu należy przepisać
    > (ręcznie czy za pomocą klawiatury?), a nie wolno ich skserować albo
    > zeskanować albo sfotografować?

    W rozporządzeniu ws. dokumentacji pracowniczej.

    > Nie bardzo, ponieważ jest powtarzalne, a numer dowodu nie.

    No bez przesady, jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby mi ktoś
    powiedział, że pełnomocnictwo, które przynoszę, może być dla innej osoby.

    > Nie zmienia to jednak faktu, że tak jak pisałam - są instytucje, które
    > wymagają podawania numeru dowodu.

    A co to ma do kserowania dowodu albo spisywania jego numeru przez
    pracodawcę?

    > W końcu po coś ten numer istnieje
    > M.in. do tego, by móc za jego pomocą zidentyfikować wiarygodność
    > posiadacza dowodu jak i samego dokumentu.

    Jasne. O ile pamiętam nie jesteś urzędniczką, nie opowiadaj więc tu
    takich rzeczy.

    > No tak, ale ja mam problem, bo rzekomo nie wolno mi tego numeru
    > przechowywać, a mimo to muszę go przetwarzać zgodnie z tym, co wcześniej
    > pisałam.

    Nie masz problemu, jeśli nie będziesz takich danych przetwarzać w
    dokumentacji pracowniczej.
    Chyba widzisz różnicę między dokumentacją pracowniczą a ew.
    pełnomocnictwem udzielonym pracownikowi przez pracodawcę, według jakiegoś
    tam wzoru?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl