  • 1. Data: 2005-05-31 19:56:12
    Temat: komornik
    Od: "zenek" <z...@w...pl>

    dostalem wlasnie pismo od komornika, ze egzekucja od osoby x jest
    bezskuteczna a ja jako poreczyciel bede splacal (juz mi sie to nie podoba).
    Wiec pytam czy są jakies przepisy ktore reguluja ile maksymalnie moze mi
    komornik pobrac z pensji (tudziez ile musi zostawic)?
    Czy i w jaki sposób moge zmniejszyc wielkość pobrania, na co się ewentualnie
    powoływać?
    Dodam jeszcze że jest to jakieś zobowiaznie solidarne - jakby mi ktos
    powiedział co to dokladnie znaczy. Czy to znaczy ze mam zaplacic tylko czesc
    dlugu jaka przypada na mnie po podzieleniu wielkosci na liczbe
    zobowiazanych?

    Pozdrawiam Zenek

  • 2. Data: 2005-05-31 20:04:18
    Temat: Re: komornik
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > powiedział co to dokladnie znaczy. Czy to znaczy ze mam zaplacic tylko czesc
    > dlugu jaka przypada na mnie po podzieleniu wielkosci na liczbe

    To znaczy ze komornik moze wybrac splacajacego. Odpowiadacie solidarnie
    wszyscy, ale w praktyce sciaga sie z tego, od kogo jest najłatwiej ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-05-31 20:10:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > powiedział co to dokladnie znaczy. Czy to znaczy ze mam zaplacic tylko czesc
    > dlugu jaka przypada na mnie po podzieleniu wielkosci na liczbe

    Nie, znaczy to dokładnie tyle, że jeśli tak sobie wierzyciel wymyśli, to
    spłacisz całość długu. :)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-05-31 20:32:10
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    zenek wrote:
    > Czy i w jaki sposób moge zmniejszyc wielkość pobrania, na co się
    > ewentualnie powoływać?

    Najtaniej wyjdzie, jak nie będziesz czekał aż komornik ci wejdzie na konto,
    tylko sam spłacisz wierzyciela (jak nie możesz całości od razu to spróbuj
    się dogadać z wierzycielem nt. rozłożenia na raty).

    > Czy to znaczy ze mam zaplacic tylko
    > czesc dlugu jaka przypada na mnie po podzieleniu wielkosci na liczbe
    > zobowiazanych?

    To znaczy że spłacasz całość, a potem masz wobec x roszczenie regresowe
    (chociaż skoro x jest niewypłacalny to to mała pociecha).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 5. Data: 2005-05-31 20:37:31
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "zenek" <z...@w...pl> naskrobał/a w

    > Wiec pytam czy są jakies przepisy ktore reguluja

    Kodeks pracy.

    > ile
    > maksymalnie moze mi komornik pobrac z pensji

    Połowę.

    > (tudziez ile musi
    > zostawic)?

    Musi zostawić tyle ile wynosi minimalne wynagrodzenie (teraz 849 zł).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Módlmy sie za dzieci, które wsiakly w przescieradla!

  • 6. Data: 2005-05-31 21:14:38
    Od: "zenek" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "zenek" <z...@w...pl> naskrobał/a w

    > Połowę.

    > Musi zostawić tyle ile wynosi minimalne wynagrodzenie (teraz 849 zł).

    Rozumiem, że brutto? bo nawet na stronie MF nie napisali czy to je brutto,
    czy netto.

    849 x 2 = 1698. Załóżmy że zaraabiam 1700. To czy komornik pobiera mi
    połowe, czyli 850 zł czy pobiera mi resztę pensji ponad 849 zł (w tym
    przypadku 851).

  • 7. Data: 2005-05-31 21:21:35
    Od: "zenek" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał

> [...]
    > tylko sam spłacisz wierzyciela (jak nie możesz całości od razu to spróbuj
    > się dogadać z wierzycielem nt. rozłożenia na raty).

    Wierzyciel oddał już sprawe do komornika i mam wezwania od komornika do
    stawienia sie. Czy w takim wypadku jest szansa jeszcze zalatwic to z
    wierzycielem na raty? A czy wogole moge sie ukladac z komornikiem, ze np.
    wplace mu w tym m-cu tyle w tym tyle, a w kolejnym tyle. czy jak to utarlo
    sie komornik to bezduszne zwierze, ktre patrzyc bedzie tylko by mnie dobic,
    byle on sciagnal jak najszybciej?
    I jeszcze jedna kwestia. Jesli bede wplacal na konto wierzyciela dajmy tyle
    samo ile komornik wzialby mnie z wyplaty, a komornikowi faksowal dowod
    wplaty do wgladu, to czy komornik bedzie na to "ladnie" patrzyl, czy wymusi
    splate za jego posrednictwem (w koncu on na tym tez zarabia).?

    > To znaczy że spłacasz całość, a potem masz wobec x roszczenie regresowe
    > (chociaż skoro x jest niewypłacalny to to mała pociecha).

    A ile takie roszczenie jest wazne. (znaczy po ilu sie przedawnia). W koncu
    moze byc wyplacalny za np za rok.

    Zenek

  • 8. Data: 2005-05-31 22:04:40
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "zenek" <z...@w...pl> naskrobał/a w

    > 849 x 2 = 1698. Załóżmy że zaraabiam 1700. To czy komornik pobiera
    > mi połowe, czyli 850 zł czy pobiera mi resztę pensji ponad 849 zł (w
    > tym przypadku 851).

    850

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wszystko nalezy upraszczac jak tylko mozna, ale nie bardziej.