  • 1. Data: 2005-05-31 18:26:57
    Temat: Sluchanie fal policyjnych
    Od: ciekaw <h...@p...com>

    Informacja pochodzi z PAP, wiec trzeba uwazac na bledy merytoryczne asow
    dziennikarskich. Mimo to, wydaje sie ze czlowiek juz jest, jeszcze tylko
    dyspozycyjni sedziowie z Poznania paragrafu do niego nie dopasowali.

    PAP, 2005-05-31

    Grzywna za słuchanie przez krótkofalówkę policyjnych informacji

    Sąd Okręgowy w Poznaniu skazał we wtorek kierowcę MPK i radioamatora z
    Poznania na 800 zł grzywny za słuchanie przez krótkofalówkę policyjnych
    informacji.

    Kilka lat temu jadący autobusem policjant usłyszał, że kierowca słucha
    informacji przekazywanych przez oficera dyżurnego Komendy Miejskiej
    Policji w Poznaniu. Funkcjonariusz złożył zawiadomienie w prokuraturze,
    a ta skierowała sprawę do sądu, uznając, że Andrzej Radwański łamiąc
    specjalne zabezpieczenia, nielegalnie uzyskał policyjne informacje.

    Wtorkowy wyrok jest już kolejnym w tej sprawie. Za pierwszym razem Sąd
    Rejonowy w Poznaniu skazał radioamatora na 800 zł grzywny i dwa lata
    więzienia w zawieszeniu. Radwański odwołał się, wyrok został uchylony, a
    sprawa rozpatrzona ponownie. Za drugim razem ten sam sąd skazał
    oskarżonego na 800 zł grzywny. Radioamator uznał, "że prawa nie złamał,
    eter radiowy jest wolny i jeżeli służby pokroju policji, wojska, straży
    pożarnej i pogotowia chcą utajnić informacje, nadają je na pasmach
    zakodowanych" i odwołał się ponownie.

    We wtorek Sąd Okręgowy w Poznaniu podtrzymał wyrok skazujący
    Radwańskiego na 800 zł grzywny, ale zmienił kwalifikację. Uznał, że
    radioamator słuchając informacji policyjnych, przekroczył uprawnienia,
    jakie daje mu licencja radioamatora.

    Po ogłoszeniu wyroku oskarżony powiedział PAP, że złoży kasację. "Ja się
    ciągle przed sądem pytam: +A gdzie jest przepis, który mówi, że nie
    wolno słuchać?+ Eter jest wolny!" - powiedział PAP Radwański i wyjął z
    kieszeni krótkofalówkę.

    cc

  • 2. Data: 2005-06-02 20:09:43
    Temat: Re: Sluchanie fal policyjnych
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ciekaw" <h...@p...com> napisał w wiadomości
    > Informacja pochodzi z PAP, wiec trzeba uwazac na bledy merytoryczne asow
    > dziennikarskich. Mimo to, wydaje sie ze czlowiek juz jest, jeszcze tylko
    > dyspozycyjni sedziowie z Poznania paragrafu do niego nie dopasowali.

    Juz go uwalili. :( Pozostaje Rzecznik Praw Obywatelskich.
    Andrzej ... SP3WXF- bo o nim mowa nie moze sie odwolac bo wyrok nie ma
    odsiadki. Dorobiono teorie pomimo iz zgodnie z prawem to policja jest
    zobowiazana zaszyfrowac wiadomosc urzadzeniem kryotujacym i dopiero zlamanie
    takiego zabezpieczniea to przestepstwo... no i jeszcze rozpowszechnianie.
    Problem dla na wszystkich bo jesli bedziesz posiadac Walkie Talkie za 30 zl
    i obok przejedzie radiowoz nadajacy sygnal radiowy to pacjenta uwala za to
    ze ma odbiornik radiowy! Precedens juz jest !! Jaja sie dzieja bo
    amatorszczyzna bieglych i sadu powalila na kolana.

    Pozdrawiam Maver

  • 3. Data: 2005-06-02 21:02:48
    Od: "pleva" <p...@n...net>

    "Maverick31"

    Joziek! to ty - texaniczyk?
    Witamy!
    - bedzie lepszy ubaw jak ze zwapnialym, na bateryjke rosem.

    Nadawaj!

  • 4. Data: 2005-06-03 01:06:25
    Od: "Hydronim G. Rzeczny" <h...@r...org>

    x-no-archive: yes

    Maverick31 wrote:
> [...]
    > i obok przejedzie radiowoz nadajacy sygnal radiowy to pacjenta uwala za to

    Oczywiscie. Karalne jest "wplywanie na prace cudzych urzadzen" i zdobywanie
    dostepu do nich bez autoryzacji (co wymaga wplywania). Deszyfrowanie
    transmisji w drodze _wcale nie jest karalne_, tak dlugo dopoki nie wymagalo to
    nieuprawnionego dostepu do nieswojego urzadzenia i dopoki nie jest zabronione samo
    uzywanie
    pewnych technologii deszyfrujacych. W niektorychy krajach jest to zabronione
    albo zabroniony jest ich n.p. eksport, jak w USA.

    Deszyfrowanie zabezpieczen, na cudzych urzadzeniach jest juz nieuprawnionym
    wplywaniem
    na ich prace i jest karalne.

    Fal radiowych nie mozna traktowac jako przesylki pocztowej.
    Preciez miedzy innymi z tego powodu, ze e-maili nie mozna traktowac
    jak listow, nie jest karalne czutanie cudzych e-maili, jesli przechodza
    one przez urzadzenie nalezace do czytajacego jak n.p. pracodawcy.
    Fale radiowe, nawet zaszyfrowane, nie sa przesylka pocztowa i nie sa urzadzeniem
    nalezacym do kogos innego. Ich odbior nie jest wplywaniem na prace czyjegokolwiek
    urzadzenia.

  • 5. Data: 2005-06-07 11:13:27
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "pleva" <p...@n...net> napisał w wiadomości

    > "Maverick31"
    >
    > Joziek! to ty - texaniczyk?
    > Witamy!
    > - bedzie lepszy ubaw jak ze zwapnialym, na bateryjke rosem.
    >
    > Nadawaj!

    Pomylka.. :)