  • 1. Data: 2005-05-31 19:10:28
    Temat: Banik i przelewy...
    Od: "Przemek" <R...@o...pl>

    Jeśli poszedłem do banku i przelałem pieniądze z mojego konta na konto
    kolego, to po jakim czasie pieniądze powinny się znaleść na koncie kolegi ??

    Wykonałem tą operację na 5 minut przed zamknięciem banku, i powiedziano mi
    że zostanie to zrobione na dzień następny i jeśli chce to rano mogę
    przyjechać po potwierdzenie przelewu, a jeśli nie to zostanie ono mi
    przysłane pocztą wraz z rachunkiem.
    Od tej wizyty w banku mineło około 24 godziny, a pieniędzy nie ma na kącie
    kolegi...
    to normalne ?

    i jeszcze jdno.....:

    Jak pomyliłem jakieś cyferki w numerze konta to kasa przepadła ???

  • 2. Data: 2005-05-31 19:20:16
    Temat: Re: Banik i przelewy...
    Od: "Andrew" <anbereda(FUCkspam)@poczta.onet.pl>

    Przemek wrote:
> [...]
    > zostanie ono mi przysłane pocztą wraz z rachunkiem.
    > Od tej wizyty w banku mineło około 24 godziny, a pieniędzy nie ma na

    No raczej nie normalne, dowiedz się w banku czy Tobie z konta te pieniądze
    zniknęły.

    > i jeszcze jdno.....:

    > Jak pomyliłem jakieś cyferki w numerze konta to kasa przepadła ???

    Pomyłka jest bardzo mało prawdopodobna i z reguły powoduje powstanie
    nieprawidłowego numeru konta, który jest następnie odrzucany pzrez system.
    Gdybyś jednak w jakiś przedziwny sposób myląc się stworzył poprawny numer
    zawsze pozostaje reklamacja.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
    oswobodzić wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.

  • 3. Data: 2005-05-31 19:33:51
    Od: "Maciu" <j...@w...pl>

    na takim przelewie zazwyczaj podaje sie nazwisko posiadacza. jesli sie nie
    bedzie zgadzalo to przelew powinien wroocic, teoretycznie... Mialem
    przypadek ze mimo ze nazwisko czy imie, w tej chwili nie pamietam, bylo
    niepoprawne, przelew i tak poszedl. Ale pare dni temu robilem tez przelew do
    ERY za komorke no i wpisalem zamiast PTC to PTK i przelew zostal
    cofniety... wiec sam juz nie wiem jak to jest...
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-05-31 19:36:36
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 May 2005 21:10:28 +0200, Przemek <R...@o...pl> napisał:

    > Je?li poszed?em do banku i przela?em pieni?dze z mojego konta na konto
    > kolego, to po jakim czasie pieni?dze powinny si? znale?ae na koncie
    > kolegi ??
    >
    > Wykona?em t? operacj? na 5 minut przed zamkni?ciem banku, i powiedziano
    > mi
    > ?e zostanie to zrobione na dzie? nast?pny i je?li chce to rano mog?
    > przyjechaae po potwierdzenie przelewu, a je?li nie to zostanie ono mi
    > przys?ane poczt? wraz z rachunkiem.
    > Od tej wizyty w banku mine?o oko?o 24 godziny, a pieni?dzy nie ma na
> [...]

    Heh a w innych bankach są konta?
    I gdzie wpłacałeś w oddziale, czy jakiejś agencji?

    --
    ==||===grizz===-
    Voiceless it cries,

  • 5. Data: 2005-05-31 19:51:05
    Od: "Przemek" <R...@o...pl>

    Użytkownik "Maciu" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ERY za komorke no i wpisalem zamiast PTC to PTK i przelew zostal
    > cofniety... wiec sam juz nie wiem jak to jest...

    Pisząc nazwisko posiadacza miałeś na myśli właściciela pieniędzy, czy tego
    do kogo mają trafić ??

  • 6. Data: 2005-05-31 20:20:12
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciu wrote:
    > na takim przelewie zazwyczaj podaje sie nazwisko posiadacza. jesli sie nie
    > bedzie zgadzalo to przelew powinien wroocic, teoretycznie...

    Liczba kontrolna jest pilnowana automatycznie (komputerowo), nazwy adresata
    pilnuje się już ręcznie (żeby np. nie wracały przelewy dla Jana Zaremby z
    adresatem "Jan Zaręba"). Jak księgowa oddziału zauważy niezgodność nazwy,
    to przelew jest odrzucany. Jak nie zauważy, to przechodzi.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 7. Data: 2005-05-31 22:41:55
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > adresatem "Jan Zaręba"). Jak księgowa oddziału zauważy niezgodność nazwy,
    > to przelew jest odrzucany. Jak nie zauważy, to przechodzi.

    AFAIR to od niedawna /od wycofania sybiru/ TYLKO i wyłącznie prawidłowy
    nr konta jest wyznacznikiem "dojdzie lub nie" :)

    Mogę niestety wpisać mój nr konta i dane odbiorcy Caritas Polska i tak
    dotrze :/

    Dawidek

  • 8. Data: 2005-05-31 23:14:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <R...@o...pl> napisał w wiadomości

    Niektóre banki mają to do siebie, że mają opóźnienie księgowania. Czyli
    pomimo tego, ze pieniądze są, to ich nie widać. Nagle jutro się okaże,
    że były od wczoraj. Bo pojawia się z datą faktycznego wpływu.

    natomiast zupełnie nie rozumiem Twojego stwierdzenia: "jeśli chce to
    rano mogę
    przyjechać po potwierdzenie przelewu". Co to za bank? Bo w większości
    normalnych potwierdzenie dostajesz do ręki po dokonaniu transakcji.
    Jakoś sobie inaczej tego nie wyobrażam. Taż kasjer wprowadza do systemu
    polecenie i drukuje potwierdzenie.

  • 9. Data: 2005-05-31 23:17:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Dawid Świtała wrote:
> [...]
    > nr konta jest wyznacznikiem "dojdzie lub nie" :)
    >
    > Mogę niestety wpisać mój nr konta i dane odbiorcy Caritas Polska i tak

    Do banku dotrze - owszem. Ale od tego momentu przelew jest na (nie)łasce
    głównej księgowej banku adresata. Jak ta ma zły humor, to najbardziej
    prawidłowy numer konta i nazwa adresata nie pomoże :>

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 10. Data: 2005-06-01 05:51:28
    Od: "Przemek" <R...@o...pl>

> [...]
    > normalnych potwierdzenie dostajesz do ręki po dokonaniu transakcji.
    > Jakoś sobie inaczej tego nie wyobrażam. Taż kasjer wprowadza do systemu

    to jest : http://www.getinbank.pl/
    Tyle że powiedziano mi że przelew zostanie zrobiony no dzień następny...