    From: "zenek" <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik
    Date: Tue, 31 May 2005 23:21:35 +0200

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał

    > Najtaniej wyjdzie, jak nie będziesz czekał aż komornik ci wejdzie na
    > konto,
    > tylko sam spłacisz wierzyciela (jak nie możesz całości od razu to spróbuj
    > się dogadać z wierzycielem nt. rozłożenia na raty).

    Wierzyciel oddał już sprawe do komornika i mam wezwania od komornika do
    stawienia sie. Czy w takim wypadku jest szansa jeszcze zalatwic to z
    wierzycielem na raty? A czy wogole moge sie ukladac z komornikiem, ze np.
    wplace mu w tym m-cu tyle w tym tyle, a w kolejnym tyle. czy jak to utarlo
    sie komornik to bezduszne zwierze, ktre patrzyc bedzie tylko by mnie dobic,
    byle on sciagnal jak najszybciej?
    I jeszcze jedna kwestia. Jesli bede wplacal na konto wierzyciela dajmy tyle
    samo ile komornik wzialby mnie z wyplaty, a komornikowi faksowal dowod
    wplaty do wgladu, to czy komornik bedzie na to "ladnie" patrzyl, czy wymusi
    splate za jego posrednictwem (w koncu on na tym tez zarabia).?

    > To znaczy że spłacasz całość, a potem masz wobec x roszczenie regresowe
    > (chociaż skoro x jest niewypłacalny to to mała pociecha).

    A ile takie roszczenie jest wazne. (znaczy po ilu sie przedawnia). W koncu
    moze byc wyplacalny za np za rok.

    Zenek