    From: Glorius Glory <e...@q...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kogo zaskarżyć o narusznie dóbr osobistych w mediach
    Date: Sat, 27 Aug 2005 21:20:22 +0200

    Dnia Sat, 27 Aug 2005 20:51:49 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:vq94dp23sq6.15gr2iu5vm43k$.dlg@40tude.net Glorius Glory

    > Tu właśnie między innymi mam jedną z wątpliwości.
    > Załóżmy, że na powszechnie i bez rejestracji dostępnym forum internetowym
    > (to chyba także publikator) ktoś napisze:" Jan Nowak to oszust i złodziej".
    > Janowi Nowakowi się ta enuncjacja - nie wiedzieć czemu - niespecjalnie
    > podoba.
    > I kogo ma on ścigać? Autora wypowiedzi - jako bezpośrednio odpowiedzialnego
    > za spowodowanie opublikowania materiału (w końcu on nacisnął "send"), czy
> [...]

    Moja wypowiedź dotyczyła publikacji w prasie w rozumieniu prawa prasowego.
    Jeśli chodzi o forum internetowe powiedzieć należy, że internet nie jest
    rozumiany jako prasa, zatem nie mają do niego zastosowania przepisy prawa
    prasowego. W konsekwencji zastosowanie będą miały zasady ogólne - czyli
    art. 22 i 23 kc.
    Jeżeli da się ustalić i udowodnić, kto napisał na forum "Jan Nowak" wtedy
    można byłoby pozwać właśnie tą osobę.

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory