  • 11. Data: 2009-04-23 19:44:02
    Temat: Re: kara za publiczne picie alkoholu
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cavallino pisze:

    > Ten przy ulicy tak.

    Popatrz. A wg PoRD wcale nie :) Chodznik jest czescia drogi, tak samo
    jak ulica. Ale chodnik nie jest ulica, tak samo jak i ulica nie jest
    chodnikiem :D

    Jacek Kustra

  • 12. Data: 2009-04-23 19:47:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Lukasz Kozicki pisze:

    > Tak. Chodnik to część pasa drogowego, popularnie nazywanego
    > "ulicą", który może się składać między innymi z chodnika i jezdni.
    > (patrz ustawa o drogach publicznych art. 4 ust.1 pkt.1)

    No chyba cos Ci sie porabalo. Pas drogowy to jedno, chodnik to drugie, a
    ulica to jeszcze cos innego. Nawet we wspomnianej ustawie masz to
    dokladnie opisane.

    Przypominam, ze nie ma zakazu spozywania alkoholu na pasie drogowym a
    tylko na ulicy. Wg Ustawy o drogach publicznych, czy nawet PoRD chodnik
    ulica nie jest.

    Jacek Kustra

  • 13. Data: 2009-04-23 20:49:20
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przypominam, ze nie ma zakazu spozywania alkoholu na pasie drogowym a
    > tylko na ulicy. Wg Ustawy o drogach publicznych, czy nawet PoRD chodnik

    Czy zdałeś test z czytania ze zrozumieniem ?

    "Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    1. pas drogowy - wydzielony liniami granicznymi grunt wraz z
    przestrzenią nad i pod jego powierzchnią, w którym są zlokalizowane droga oraz
    obiekty budowlane i urządzenia techniczne związane z prowadzeniem,
    zabezpieczeniem i obsługą ruchu, a także urządzenia związane z potrzebami
    zarządzania drogą;

    2. droga - budowlę wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi,
    urządzeniami oraz instalacjami, stanowiącą całość techniczno-użytkową,
    przeznaczoną do prowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowaną w pasie drogowym;

    3. ulica - drogę na terenie zabudowy lub przeznaczonym do zabudowy
    zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w której
    ciągu może być zlokalizowane torowisko tramwajowe;

    4. torowisko tramwajowe - część ulicy między skrajnymi szynami wraz z
    zewnętrznymi pasami bezpieczeństwa o szerokości 0,5 m każdy;

    5. jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów;

    6. chodnik - część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych;"

    Czyli łopatologicznie:

    Drogę na terenie zabudowanym nazywamy ulicą. Ulica składa się m.in. z jezdni i
    chodnika.

  • 14. Data: 2009-04-23 21:27:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Popatrz. A wg PoRD wcale nie :) Chodznik jest czescia drogi, tak samo jak
    > ulica.

    Mylisz chyba ulicę z jezdnią.

  • 15. Data: 2009-04-23 22:02:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    j...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > Drogę na terenie zabudowanym nazywamy ulicą. Ulica składa się m.in. z jezdni i
    > chodnika.

    Ja juz wiem :D To mi sie porabalo :D Zwracam oczywiscie honor i
    przepraszam :)

    Jacek Kustra

  • 16. Data: 2009-04-23 22:02:51
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>