  • 1. Data: 2009-04-20 13:12:57
    Temat: kara za publiczne picie alkoholu
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Witam,
    Niezależnie od opinii o pośle i o prezydencie - nieistotnych w tej sprawie
    - z zastanawiam się czy podawanie do wiadomości oczywiście nieprawdziwych
    informacji jest karalne.
    Pismaki wypichciły coś takiego:
    "Przepisy są, ale kary nie będzie. Poseł Palikot pił wczoraj alkohol w
    miejscu publicznym - za co zgodnie z prawem można dostać mandat"
    45.html

    Nie raz na psp podkreślano, że przepis art. 14 ust. 2a ustawy o
    przeciwdziałaniu alkoholizmowi mówi o "ulicach, placach i w parkach" a nie
    o miejscach publicznych.

    Gdyby ww. info wydrukowali (nie wiem jaki status ma portal) czy można się
    domagać sprostowania?

    --
    pozdro
    poreba

  • 2. Data: 2009-04-20 13:17:46
    Temat: Re: kara za publiczne picie alkoholu
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 15:12:57 +0200, poreba napisał(a):

    > Gdyby ww. info wydrukowali (nie wiem jaki status ma portal) czy można
    > się domagać sprostowania?

    Tylko gdyby naruszyli dobra osobiste, imię itd. osoby żądającej
    sprostowania. Oczywiście w portalu także.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-20 13:56:39
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    poreba wyskrobał(a):
> [...]
    > a nie o miejscach publicznych.
    >
    > Gdyby ww. info wydrukowali (nie wiem jaki status ma portal) czy można

    Od dziennikarzy można wymagac rzetelności co do faktów, ale niekoniecznie
    ostrego jak brzytwa rozgraniczania pojęć, jakim powinni cechować się
    prawnicy. Wręcz przeciwnie, pismaki często "uogólniają" i nieco przekłamują
    sprawy prawne - np. wyrok czy postanowienie to jeden pies, sąd zastosował
    wobec oskarżonego kaucję (a nie poręczenie majątkowe) itd. A tutaj sprawa
    wygląda tak, że i ulica i park i plac to miejsca publiczne (w 99%
    przypadków, nie mówię np. o ulicy wewnętrznej). Czyli nieprawdy dziennikarz
    nie napisał, a napisał nieprecyzyjnie, bo są inne miejsca publiczne, które
    nie są ani parkiem, ani placem ani ulicą, gdzie - zgodnie z ustawą - alkohol
    pić można.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-04-20 14:25:06
    Od: kawka <k...@n...nospam>

    .B:artek. wrote:
    > inne miejsca publiczne, które nie są ani parkiem, ani placem ani ulicą,
    > gdzie - zgodnie z ustawą - alkohol pić można.

    Z ciekawości, czy chodnik to ulica?

  • 5. Data: 2009-04-20 14:25:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kawka" <k...@n...nospam> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości, czy chodnik to ulica?

    Ten przy ulicy tak.

  • 6. Data: 2009-04-20 14:31:14
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    kawka napisał/wrote dnia/on 2009-04-20 16:25:

    > Z ciekawości, czy chodnik to ulica?

    Tak. Chodnik to część pasa drogowego, popularnie nazywanego
    "ulicą", który może się składać między innymi z chodnika i jezdni.
    (patrz ustawa o drogach publicznych art. 4 ust.1 pkt.1)

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 7. Data: 2009-04-20 14:43:05
    Od: kawka <k...@n...nospam>

    Lukasz Kozicki wrote:
    > Tak. Chodnik to część pasa drogowego, popularnie nazywanego
    > "ulicą", który może się składać między innymi z chodnika i jezdni.
    > (patrz ustawa o drogach publicznych art. 4 ust.1 pkt.1)

    Dziękuję.

    A przy okazji mały offtopic: czy http://nospam-pl.net/
    będzie aktualizowane (a może to tylko zbieżnośc nazwisk)?

  • 8. Data: 2009-04-21 07:55:04
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    kawka napisał/wrote dnia/on 2009-04-20 16:43:

    > A przy okazji mały offtopic: czy http://nospam-pl.net/
    > będzie aktualizowane (a może to tylko zbieżnośc nazwisk)?

    Raczej nie będzie. Przybyło dzieci i pracy zawodowej, nie
    mam już na ten serwis czasu. Ale miło ze pytasz :-)

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK

  • 9. Data: 2009-04-21 17:19:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 09:55
    (autor Lukasz Kozicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <49ed7bd9$1@news.home.net.pl>):

    > Raczej nie będzie. Przybyło dzieci i pracy zawodowej, nie
    > mam już na ten serwis czasu. Ale miło ze pytasz :-)

    Zawsze mówiłem, że dzieci to zło.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-04-23 19:42:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    poreba pisze:

    > "Przepisy są, ale kary nie będzie. Poseł Palikot pił wczoraj alkohol w
    > miejscu publicznym - za co zgodnie z prawem można dostać mandat"
> [...]

    Nie ma zakazu spozywania alkoholu w miejscu publicznym. I skad pewnosc
    ze on pil w ogole alkohol? :D

    > Nie raz na psp podkreślano, że przepis art. 14 ust. 2a ustawy o
    > przeciwdziałaniu alkoholizmowi mówi o "ulicach, placach i w parkach" a nie
    > o miejscach publicznych.

    Ja przyznam szczerze, ze nie widzialem aby Palikot pil jakikolwiek
    alkohol. Pil jakis plyn z butelki po wodce. To w Polsce zabronione nie
    jest :)

    Jacek Kustra