  • 1. Data: 2009-04-20 15:28:36
    Temat: Zapewnienie dostępu do tv
    Od: Manuel <p...@g...com>

    Witam !

    Z tv korzystam rzadko, a jeżeli już mi się zdarzy to tylko z
    "podstawowych" programów (tj. 1,2,3 polsat, tvn). Mieszkam w takiej
    okolicy, że z pokojowej anteny mało co z tego złapie, a o jakości już
    nie wspomnę. Na dachu sobie anteny nie postawię, bo spółdzielnia nie
    pozwala a spółdzielcza kablówka zmusza mnie do wykupienia całego
    pakietu programowego. Owszem mieli w planach wprowadzenie tzw. pakietu
    socjalnego, ale plany już dawno pokrył kurz.
    W starszym budownictwie na dachu jest jakaś antena zbiorcza i do tego
    każdy lokator mógł się podłączyć i miał tyle co łapała antena - czyli
    dużo jeżeli chodzi o Warszawę. Na niektórych nowych osiedlach
    lokatorzy mają gniazdko antenowe w domu i z tego łapią 7 polskich
    kanałów - za darmo (tzn. z anteny na dachu ;).

    Czy istnieją jakieś przepisy, które nakładają obowiązek na
    spółdzielnię/dewelopera ustawienie jakiejś zbiorczej anteny na swoich
    budynkach i umożliwienie dostępu do tv ?

    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2009-04-20 16:16:43
    Temat: Re: Zapewnienie dostępu do tv
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Manuel wrote:
    > Na dachu sobie anteny nie postawię, bo spółdzielnia nie
    > pozwala a spółdzielcza

    Spółdzienia nie ma nic do gadania.
    Poszukaj przepisów na ten temat na grupach dotyczącyh krótkofalarstwa i
    ich bojów dotyczących stawiania masztów.
    Spółdzielnia może ci zabronić przykręcenia czegoś na elewacji budynku,
    ale nie na dachu (oczywiscie w sposób nie niszczący poszycia dachu).

  • 3. Data: 2009-04-21 17:47:35
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 20 Kwi, 17:28, Manuel <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > lokatorzy mają gniazdko antenowe w domu i z tego łapią 7 polskich
    > kanałów - za darmo (tzn. z anteny na dachu ;).

    A operator TV kablowej nie ma obowiazku dostarczania podstawowego
    sygnalu (te kilka programow TV ktore sa dostepne za darmo z nadajnikow
    naziemnych?
    Moja babcia tak kiedys z TV korzystala - z spoldzielnia mieszkaniowa
    zlikwidowala anteny na dachu, ale w zamian TV kablowa ktora dostala
    zgode na polozenie kabli w budynku MUSIALA udostepniac bezplatnie te
    kilka podstawowych kanalow.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2009-04-21 19:02:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    Rafal M pisze:

> [...]
    > zlikwidowala anteny na dachu, ale w zamian TV kablowa ktora dostala
    > zgode na polozenie kabli w budynku MUSIALA udostepniac bezplatnie te

    Owszem musiała ale czy bezpłatnie?
    Nawet stare instalacje AZART opłacało się w czynszu.

    --
    spp