  • 1. Data: 2009-04-20 13:01:48
    Temat: Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl>

    Co zrobić w takiej sytuacji?

    Wykonawca zamontował drzwi z samozamykaczem.
    Po upływie 2-3 m-cy samozamykacz przestał prawidłowo współpracować.
    Wykonawca przysłał monterów, poprawili.
    Po miesiącu znowu się popsuło.
    Monterzy znowu poprawili.
    Po miesiącu znowu się popsuło.
    Teraz jeest nowość - wykonawca już nie przysyła monterów i nie reaguje na
    telefoniczne, ani mailowe nagabywania.

    W lipcu upłynie rok od daty montażu. Faktura zapłacona.

    Co teraz?
    Jachać i mu wpieprzyć?
    Jakoś go jeszcze poprosić?
    Coś mu napisać?

    Mariusz

  • 2. Data: 2009-04-20 14:39:17
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Dnia 20-04-2009 o 15:01:48 mariusz <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Co teraz?
    > Jachaae i mu wpieprzyae?
    > Jako? go jeszcze poprosiae?
    > Co? mu napisaae?

    Jeśli kupowałeś u niego drzwi to:
    Proponuję wezwać na piśmie do usunięcia usterki (list polecony za
    potwierdzeniem odbioru) a potem poczekać 14 dni i pójśc po zwrot kasy a
    jak nie poskutkuje to sąd i sprawa. A że mija rok czasu to chyba nic
    jeszcze nie znaczy, bo na załatwienie sprawy z tytułu niezgodności towaru
    z umową masz ustawowo dwa lata. Ale ja nie jestem prawnikiem więc mogę się
    mylić może mnie ktoś poprawi. Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-04-20 17:33:22
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl>

    > Jeśli kupowałeś u niego drzwi to:
    > Proponuję wezwać na piśmie do usunięcia usterki (list polecony za
    > potwierdzeniem odbioru)

    > a potem poczekać 14 dni i pójśc po zwrot kasy

    Ja nie chcę zwrotu kasy. Wolałbym naprawę drzwi.

    Mariusz

  • 4. Data: 2009-04-20 17:41:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mariusz wrote:

    > Ja nie chce zwrotu kasy. Wola?bym naprawe drzwi.

    znaleźć fachowca, który to naprawi
    wziąć fakturę
    wysłać ją temu, który miał to naprawić
    po 14 dniach iść do sądu

  • 5. Data: 2009-04-20 22:45:06
    Od: <s...@a...pl>

    > znaleźć fachowca, który to naprawi
    > wziąć fakturę
    > wysłać ją temu, który miał to naprawić
    > po 14 dniach iść do sądu

    Zakładacie że to usterka. A jeśli to tylko regulacja samozamykacza? Firma ma już
    dość jeżdzenia i robienia tego byc może za klienta. Mówię z własnej perspektywy
    ze swojej branży, gdy klient otrzymuje ode mnie dokładną instrukcję jak
    wyregulować okno, jeśli coś jest nie tak, a i tak przychodzi ze słowami: ja się
    boję, pan to zrób, najlepiej za darmo. Zazwyczaj pytam, czy przychodzi też do
    sklepu RTV z żądaniem przyjścia i poustawiania programów, jak mu się
    rozregulują. Często pomaga, ale nie zawsze. Wtedy jadę, pokazuję ponownie (przy
    montażu zawsze poza daniem instrukcji jest pokazywane i tłumaczone jak sie
    reguluje okno). Przy drugim identycznym zgłoszeniu olewam.

  • 6. Data: 2009-04-20 22:56:28
    Temat: Re: Co zrobi?, gdy wykanawca nie chce wykona? naprawy gwarancyjnej?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.04.2009 <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    napisał/a:
    > Zak?adacie ?e to usterka. A je?li to tylko regulacja samozamykacza? Firma ma ju?

    Skoro co 1-3 miesięcy się pierniczy? Zakładając oczywiście brak
    udziału osób trzecich.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-04-21 06:14:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 16:39:17 +0200, Qnick napisał(a):

    > A że mija rok czasu to chyba nic
    > jeszcze nie znaczy, bo na załatwienie sprawy z tytułu niezgodności
    > towaru z umową masz ustawowo dwa lata.

    Chyba, że dotąd reklamował z tytułu gwarancji, a nie niezgodności. Wtedy
    ma już zapewne przekroczony 2-miesięczny termin między wykryciem wady a
    zgłoszeniem niezgodności.

  • 8. Data: 2009-04-21 06:22:07
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:s5bvb6-48v.ln1@ziutka.router...

    > Skoro co 1-3 miesięcy się pierniczy? Zakładając oczywiście brak
    > udziału osób trzecich.

    Wystarczy, że samozamykacz jest olejowy, reaguje na zmiany temperatury
    i trzeba go regulować.

    Damian

  • 9. Data: 2009-04-21 06:57:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.04.2009 freewolny <d...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:s5bvb6-48v.ln1@ziutka.router...
    > Wystarczy, że samozamykacz jest olejowy, reaguje na zmiany temperatury
    > i trzeba go regulować.

    Ja rozumiem lato-zima, ale jeśli reaguje na normalne miesieczne zmiany to
    coś jest chyba jednak nie tak.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-04-21 07:12:44
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrób, najlepiej za darmo. (...)
    > Przy drugim identycznym zgłoszeniu olewam.

    W sumie rozumiem i pewnie tak samo bym robił w takim przypadku.

    Tu jednak jest ciut inaczej.

    Nie mam żadnej instrukcji obsługi, ani regulacji. Nikt mnie nie pouczył, że
    coś się jakoś reguluje, np. w przypadku zmiany temperatury.
    Nie boję się regulować, pod warunkiem, że ktoś powie mi jak to robić.
    Inaczej raczej nic nie zrobię, bo boję się zepsuć.

    Nie sądzę, ze chodzi wyłącznie o regulację, bo na rozum to coś zbyt często
    trzeba regulować. A może przysyłali takich "fachowcówy", którzy regulowali
    nie to, co trzeba?

    Mariusz