  • 1. Data: 2009-04-20 10:05:24
    Temat: taksa notarialna a Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    Od: x...@g...com

    Kupuję Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu za 150000.
    Notariusz podał mi sumę 5300 za wszystkie opłaty notarialne.
    Jak to jest jedne kalkulatory pokazują maksymalna stawkę za taksę
    notarialną zgodnie z rozporządzeniem od 150 000 = 1010 + 0,4% z
    nadwyżki powyżej 60 000 czyli. 1010 + 450 = 1460 a inne przy
    Spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu połowę tej stawki.
    Jest jakaś podstawa prawna (na którą mógłbym się powołać negocjując z
    notariuszem) określająca że przy tym typie zakup stawka maksymalna za
    taksę notarialną wynosi połowę obowiązującej stawki?

  • 2. Data: 2009-04-20 15:01:12
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    x...@g...com wrote:
> [...]
    > notariuszem) określająca że przy tym typie zakup stawka maksymalna za
    > taksę notarialną wynosi połowę obowiązującej stawki?

    Wysmiej go i idz do innego.

    Ja za mieszkanie o wartosci 275k (tez sp.-wł.) zaplacilem 1150 za umowe
    przedwstepna (lacznie z VAT i odpisami, sama taksa to 800 pln) a przy
    umowie sprzedazy (taka sama taksa + 400 pln taksy za ksiege wieczysta) -
    lacznie ok 1600. Notariusz w Warszawie, na Mokotowie.

    Jeszcze jedno - moze on powiedzial Ci razem z PCC (2% od wartosci) -
    wtedy to by sie zgadzalo. Ja wczesniej poszedlem i sie zapytalem o
    wyliczenia kosztow - i dostalem wyszczegolnienie ile za co bede placil
    (rozpisane na taksa, vat, pcc, oplaty sadowe, vat od odplat, oplaty za
    odpisy + vat od nich) oraz suma.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-04-22 16:36:03
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 20 Apr 2009 03:05:24 -0700 (PDT), w
    oglegroups.com>,

    Podał ci cenę razem z PCC.