  • 31. Data: 2002-12-16 11:38:19
    Temat: Re: "kara" śmierci
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Przecież jeśli ktoś stale dopuszcza się kradzieży, rozbojów itd. to
    też
    > wiadomo,
    > że nic juz z niego nie będzie i można mu "podziękować".

    Cały czas wszyscy kładą nacisk na zabicie jako 'usunięcie ze
    społeczeństwa' - nikt (prawie) jakoś nie odwołuje się do 'usunięcia'
    poprzez przejęcia go przez środowisko które uważa że stać je na
    "humanitaryzm" (stać nie tylko w sensie materialistycznym).

    Widzę tu jedno niebezpieczeństwo - mały Hitlerek na zadupiu świata
    sprowadzi do siebie wszystkich morderców, gwałcicieli i innych
    psychopatów a następnie spróbuje ustanowić własny pokój na świecie.
    ;-))) - ale byłby ubaw.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 32. Data: 2002-12-16 11:42:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > poprzez przejęcia go przez środowisko które uważa że stać je na
    > "humanitaryzm" (stać nie tylko w sensie materialistycznym).

    Za takim "usunięciem" jestem jak najbardziej ZA - może z małą
    modyfikacją :-)))
    Proponowałbym wykorzystać w tym celu likwidowane właśnie
    kopalnie i wszystkich bandziorów eksmitować np. na pokład 410.
    Dodatkowym plusem takiego rozwiązania byłoby uniemożliwienie
    wszelkiego rodzaju buntów itp. gdyz wystarczyłoby tylko wstrzymać
    na chwilę wentylację i juz nastroje by się uspokoiły.

    Taki sposób był już praktykowany - np. Australia w ten sposób zaczynała.

    pozd.Pix

  • 33. Data: 2002-12-16 11:45:43
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości

    > a potrafisz znaleźć ten urywek 'w Starym Testamencie'?
    > Jeżeli tak to sprawdź jakiej sytuacji to dotyczyło!!!
    > Ja kiedyś sprawdziłem i stąd wiem jaka jest różnica między Starym
    > Testamentem a Kodeksem Hammurabiego.

    no jaka??

    > ( prawie ;-))) - kodeksu Hammurabiego nie czytałem ;-))) )
    >
    > Pozdrawiam
    > Qwax

    Pozdrawiam

    Darek

  • 34. Data: 2002-12-16 11:53:52
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Myślę że w takim przypadku nie o to chodzi, kara śmierci poprostu ma
    > wyeliminować niebezpiecznego osobnika, który w przyszłości innym
    > ;).
    > >

    > Nie tylko Twoje.Takie jest zdanie ogółu społeczeństwa.
    >
    > Leszek
    >
    > P.S Przeczytaj swój post jeszcze raz i powiedz-komu odpisywałeś? Nie
    możesz
    > wycinać tego co niepotrzebne? Posiadacze modemów(a tacy jeszcze są) płacą
    za
    > twoje uparte łamanie netykiety.

    Ze mną tak nie można Leszku.
    Myślę że za bardzo skupiasz się na formie, skup się też na treści :).
    To cięcie postów i netykiety to już jakaś obsesja w Twoim wykonaniu.
    Skorzystaj z porady w specjalistycznym gabinecie.

    Jeżeli natomiast wiesz co to jest KF (a napisałeś że wiesz), to wiesz w jaki
    sposób załatwić 3kB posty ;))))). To w czym masz problem.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 35. Data: 2002-12-16 11:54:07
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > no jaka??

    Poszukaj - jest to bardziej kształcące niż gotowa odpowiedź -
    podpowiem Ci tylko tyle że była różnica w okolicznościach stosowania
    kary.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 36. Data: 2002-12-16 12:01:39
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Poszukaj - jest to bardziej kształcące niż gotowa odpowiedź -
    > podpowiem Ci tylko tyle że była różnica w okolicznościach stosowania
> [...]

    Poszukaj sobie sam? To nie jest odpowiedz :(((.
    Tak mogę odpowiadać na każdy post.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 37. Data: 2002-12-16 12:27:13
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Poszukaj sobie sam? To nie jest odpowiedz :(((.

    Jest jest.Dla nygusów najlepsza.

    > Tak mogę odpowiadać na każdy post.

    Możesz .Tylko nie potrafisz bo jesteś lama i troll z uporem łamiący
    netykietę.
    Do tego przygłup który próbuje cytować Biblię nigdy jej nie czytając.Oko za
    oko to z Kodeksu Hammurabiego a nie ze starego testamentu jak pisałeś .I na
    to zwrócił ci uwagę Qwax. Ty z uwagi na swój upór możesz być co najwyżej
    "bibiljnym" osłem;)) Tym wjeżdżjącym do Damaszku lub tym który użyczył
    Samsonowi swojej szczęki(wiem,wiem że to była oślica).

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 38. Data: 2002-12-16 12:45:11
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek napisa_(a):

    > Do tego przygłup który próbuje cytować Biblię nigdy jej nie czytając.Oko za
    > oko to z Kodeksu Hammurabiego a nie ze starego testamentu jak pisałeś .

    nie?
    "Oko za oko, ząb za ząb, rękę za rękę, noga za nogę, oparzelinę za
    oparzelinę, ranę za ranę, siniec za siniec."
    KG

  • 39. Data: 2002-12-16 12:50:42
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Poszukaj sobie sam? To nie jest odpowiedz :(((.

    Nie jest!!!

    > Tak mogę odpowiadać na każdy post.

    Możesz -

    zlituję się nad tobą: http://www.pik-net.pl/bib-cgi/biblia

    masz cytat:

    I. Ks.Wyjścia: 21:24

    (22) Gdyby mężczyźni bijąc się uderzyli kobietę brzemienną powodując
    poronienie, ale bez jakiejkolwiek szkody, to winny zostanie ukarany
    grzywną, jaką na nich nałoży mąż tej kobiety, i wypłaci ją za
    pośrednictwem sędziów polubownych. (23) Jeżeli zaś ona poniesie jakąś
    szkodę, wówczas on odda życie za życie, (24) oko za oko, ząb za ząb,
    rękę za rękę, nogę za nogę, (25) oparzenie za oparzenie, ranę za ranę,
    siniec za siniec.

    II Ks.Kapłańska 24:20

    Potem powiesz Izraelitom: Ktokolwiek przeklina Boga swego, będzie za
    to odpowiadał. (16) Ktokolwiek bluźni imieniu Pana, będzie ukarany
    śmiercią. Cała społeczność ukamienuje go. Zarówno tubylec, jak i
    przybysz będzie ukarany śmiercią za bluźnierstwo przeciwko Imieniu.
    (17) Ktokolwiek zabije człowieka, będzie ukarany śmiercią. (18)
    Ktokolwiek zabije zwierzę, będzie obowiązany do zwrotu: zwierzę za
    zwierzę. (19) Ktokolwiek skaleczy bliźniego, będzie ukarany w taki
    sposób, w jaki zawinił. (20) Złamanie za złamanie, oko za oko, ząb za
    ząb. W jaki sposób ktoś okaleczył bliźniego, w taki sposób będzie
    okaleczony. (21) Kto zabije zwierzę, będzie obowiązany do zwrotu. Kto
    zabije człowieka, będzie ukarany śmiercią. (22) Jednakowo będziecie
    sądzić i przybyszów, i tubylców, bo Ja jestem Pan, Bóg wasz!

    (jak widzisz tu Bóg był bardziej "wściekły" - nie lubi gdy Go ktoś
    przeklina - jakież to ludzkie!!!)

    III Ks.Powt.Prawa 19:18-21

    Jeśli ci sędziowie, zbadawszy sprawę dokładnie, dowiodą fałszu
    świadkowi - jeżeli świadek taki fałszywie oskarżył brata swego - (19)
    uczyńcie mu, jak on zamierzał uczynić swemu bratu. Usuniesz zło
    spośród ciebie, (20) a reszta słysząc to, ulęknie się i nie uczyni
    więcej nic takiego pośród siebie. (21) Twe oko nie będzie miało
    litości. Życie za życie, oko za oko, ząb za ząb, ręka za rękę, noga za
    nogę.

    Co do Kodeksu Hammurabiego to nie mam książki (20zł na razie mnie nie
    stać) a jedyne tłumaczenie w internecie które znalazłem to

    http://www.lo5.ids.bielsko.pl/tematyczne/historia/ci
    ekaw.htm#ham

    cyt. "-Jeśli mąż wybije wolno urodzonemu oko, wybije mu się jego
    oko; -Jeśli budowniczy, zbudowawszy mężowi dom, ponieważ swego dzieła
    nie umocnił (i) ponieważ dom, który zbudował, zapadł się, stanie się
    powodem śmierci właściciela domu, będzie ten budowniczy zabity."

    Zadowolony???

    Widzisz różnicę!!

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 40. Data: 2002-12-16 13:10:38
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > "bibiljnym" osłem;)) Tym wjeżdżjącym do Damaszku lub tym który użyczył
    > Samsonowi swojej szczęki(wiem,wiem że to była oślica).

    "Oko za oko, ząb za ząb, owszem". ;))))
    To proszę pokaż mi ustęp w kodeksie Hammurabiego w którym jest mowa:
    "oparzenie za oparzenie"?

    Pozdrawiam

    Darek