  • 1. Data: 2003-11-30 15:57:24
    Temat: kabel telefoniczny droga i tir
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    jest sobie wioska .
    zabita dechami
    przez wioskę biegnie droga . nad drogą w kilku miejscach są
    przewieszone przewody telekomunikacyjne.
    kiedy wieszano przewody droga była zwykłą ubitą zużlówką.
    w tej chwili jest tam wylany asfalt.
    droga w czasie wylewania i utwardzania odrobinę się podniosła.
    ile ? nie wiem , nie mierzyłem.
    na tej wiosce mieszka sobie moja siostra z rodziną.
    jej mąż jest kierowcą tira. czasem kiedy zjeżdza z trasy i nie
    opłaca mu się jechać na parking stawia duuuzy samochód pod domem.
    na wiosne tego roku ( chyba kiedy zaczeło się robić ciepło )
    jadąc tirem zerwał te przewody.
    miał sprawę w sądzie grodzkim z art 86 par 1.
    w postępowaniu nakazowym nałożona została na niego grzywna.
    oczywiście chcą się od tego odwołac. człowiek zachowywał taką
    samą ostrożność jak zwykle.
    powodem zerwania jest najprawdopodobniej fakt iz :
    1. podniosła się droga
    2. było ciepło i powiększył się zwis przewodów.

    dodam że oczywiście nie było żadnego znaku o ograniczeniu
    wysokości a do tego przewody w jakiś dziwny sposob przebiegały
    pod gałęzią , ktora także w jakiś sposob ciągnęła je do dołu.
    kiedy naprawiano uszkodzenie wtedy dopiero gałąż została ścięta.
    przewody mają mniejszy zwis, ale i tak przechodzą nad drogą dość
    nisko.....

    do czego przyczepić się w odwołaniu ?
    czy można zarządać warunków technicznych przewieszki ???
    czy jest jakiś przepis ktory mówi jaka jest minimalna wysokość na
    jakiej mogą wisieć takie przewody ??

  • 2. Data: 2003-11-30 20:08:37
    Temat: Re: kabel telefoniczny droga i tir
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Sugeruję wykazanie, że przewody były umieszczone bez zachowania tzw.
    skrajni. Wszak trudno jeżdżąc samochodem nieprzekraczającym skrajni
    koncentrować się nad wiszącymi przewodami. No chyba, że tam był znak
    ograniczający wysokość pojazdów.

  • 3. Data: 2003-11-30 20:15:50
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> napisał w wiadomości

    i jeszcze jedno - czy jesli wyrok wydany jest w postępowaniu
    nakazowym , to czy mają prawo domagać się uzasadnienia tegoż
    wyroku ?

  • 4. Data: 2003-11-30 20:36:53
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    sQrczaK wrote:
    > i jeszcze jedno - czy jesli wyrok wydany jest w postępowaniu
    > nakazowym , to czy mają prawo domagać się uzasadnienia tegoż
    > wyroku ?

    nie, jest 7 dni na wniesienie sprzeciwu i wtedy odbywa się rozprawa

    KF

  • 5. Data: 2003-11-30 20:40:56
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości

    > nie, jest 7 dni na wniesienie sprzeciwu i wtedy odbywa się
    rozprawa

    więc jak uwzględniając to co napisałem w poscie pierwszym napisać
    takowy sprzeciw ?

  • 6. Data: 2003-11-30 22:13:42
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bqdpd8$8k2$3@news.onet.pl...
> [...]
    skrajni
    > koncentrować się nad wiszącymi przewodami. No chyba, że tam był

    a jakies konkrety ?
    ile ta skrajnia wynosić powinna ??
    gdzie znależć jakieś przepisy odnoszace sie do tego ?

  • 7. Data: 2003-11-30 22:25:22
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    sQrczaK wrote:
    > a jakies konkrety ?
    > ile ta skrajnia wynosić powinna ??
    > gdzie znależć jakieś przepisy odnoszace sie do tego ?

    nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że jeśli samochód spełnia
    wymagania z Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
    zakresu ich niezbędnego wyposażenia DzU z 2003 nr 32 poz.262 , to jeśli
    droga (wysokość) jest taka, że się nie zmieści, powinna byc odpowiednio
    oznakowana...

    KG

  • 8. Data: 2003-11-30 23:59:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zakresu ich niezbędnego wyposażenia DzU z 2003 nr 32 poz.262 , to jeśli
    > droga (wysokość) jest taka, że się nie zmieści, powinna byc odpowiednio

    Dokładnie tak.

  • 9. Data: 2003-12-01 09:34:01
    Od: "kwizak" <k...@w...pl>

    uwazajcoe tylko na to, ze drogi lokalne nie sa przystosowane do poruszania
    po nich, jak napisales, TIRow.
    Nie wiem jaka dopuszczalna mase calkowita mial ten smaochod, ale jesli
    powyzej 10 ton, a droga lokalna nie byla o podwyzszonej nosnosci, to moga
    powiedziec, ze nie wolno byla tam wjechac tym samochodem.
    Zwroc uwage jak oznaczona byla droga znaki:E-15b i E-15e

  • 10. Data: 2003-12-01 10:00:25
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "kwizak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nosnosci, to moga powiedziec, ze nie wolno byla tam wjechac tym
    > samochodem. Zwroc uwage jak oznaczona byla droga znaki:E-15b i

    masę całkowitą , czy dopuszczalny nacisk osi ???
    ta droga z pewnością nie miała żadnego oznaczenia , a przewód
    mógł zerwać każdy kombajn ...