  • 1. Data: 2006-07-26 21:19:49
    Temat: jeszcze raz Policja i zabrane prawko
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zabrano mi prawko, nieważny blankiet, ale...
    Nawet w dzisiejszych Faktach była o tym mowa, zilustrowane to było obrazkami z
    kontroli i wręczania mandatów.
    Nie zauważyłem, aby komuś zabrano prawo jazdy na starym blankiecie, tylko
    wręczano mandat.
    Na jakiej podstawie Policjant zabrał mi prawko?
    Korto nieważny blankiet, po co go zabierał?
    Nawet gdyby wyszło na ich (RPO domaga się odpowiedzi, czy to nie bezprawie) to
    mogą mnie codziennie łapać i wręczać mandat za "stary druk", ale czy mają
    prawo zabrać?
    Jak mam jeździć? To część mojej pracy. Uprawnień do kierowania nie straciłem,
    tylko dokument, i nie wiem, czy słusznie.
    Proszę o podpowiedź gdzie szukać info nt. podstaw do zatrzymania dokuemntu,
    choćby nieważnego.

    --
    igoR

  • 2. Data: 2006-07-27 09:25:16
    Temat: Re: jeszcze raz Policja i zabrane prawko
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    sorryyyyy gosciu czesc Twojej pracy Ty nie wymieniles prawka ? winnego
    szukasz ?

  • 3. Data: 2006-07-27 09:37:37
    Od: "Ola" <w...@a...com.pl>

    Znajomy mi wczoraj mowil ze podobno sa juz zakladane pierwsze sprawy
    odnosnie mandatow, poniewaz na starym druku jest napisane "bezterminowo".

    pozdrawiam,
    Ola

  • 4. Data: 2006-07-27 09:57:56
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    > Znajomy mi wczoraj mowil ze podobno sa juz zakladane pierwsze sprawy
    > odnosnie mandatow, poniewaz na starym druku jest napisane "bezterminowo".
    >
    > pozdrawiam,
    > Ola

    Oczywiście że sa pierwsze sprawy bo nie mogą nikogo zmusić do wmiany prawka,
    chyba że na koszt państwa! A tak nie jest.

    michal_cobra

  • 5. Data: 2006-07-27 10:15:54
    Od: "Ola" <w...@a...com.pl>

    > Oczywiście że sa pierwsze sprawy bo nie mogą nikogo zmusić do wmiany
    > prawka, chyba że na koszt państwa! A tak nie jest.

    Skoro wydali bezterminowo to niech sie teraz sami martwia co tu zrobic zeby
    ludziom powymieniac a nie karac. Swoja droga to nie powinni wysylac
    zawiadomienia wraz z wnioskiem o wymiane?

    pozdrawiam,
    Ola

  • 6. Data: 2006-07-27 20:22:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Ola napisał(a):
    > Znajomy mi wczoraj mowil ze podobno sa juz zakladane pierwsze sprawy
    > odnosnie mandatow, poniewaz na starym druku jest napisane "bezterminowo".

    Gledzilem o tym pol roku wstecz i zostalem wysmiany...

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 7. Data: 2006-07-27 20:23:52
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Ola napisał(a):
    > Skoro wydali bezterminowo to niech sie teraz sami martwia co tu zrobic zeby
    > ludziom powymieniac a nie karac. Swoja droga to nie powinni wysylac
    > zawiadomienia wraz z wnioskiem o wymiane?

    na swoj koszt oczywiscie... (no, swoj to taki synonim, ze wszyscy
    zaplaca...)

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 8. Data: 2006-07-27 21:41:21
    Od: "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl>

    > sorryyyyy gosciu czesc Twojej pracy Ty nie wymieniles prawka ? winnego
    > szukasz ?

    Zastanawiałem się nad wymianą, ale...
    Jestem w trakcie akupu mieszkania, stałe zameldowanie mam w jednym mieście, od
    kilku lat przebywam 450km dalej.
    Nonsensem jest dla mnie jechanie 900km, aby odebrać prawko, a za miesiąc, na
    miejscu, robić nowe, bo mi się adres zmieni...
    Ale jak wejrzałem głębiej w temat, to postanowiłem powalczyć z tą głupotą.
    Prawie 80 pln wyciągają od ludzi.
    Powinni dac sobie spokój, sukcesywnie ludzie i tak by wymienili.
    A to ktoś zmienia adres, następny chciałby wyjechać do Berlina na zakupy, itd.
    Napisali durne rozporządzenie, nijak mające się do ustawy, i wyszedł bigos.
    Żeby było ciekawiej, jak w moim przypadku, policjany zabrał mi to "stare" prawko.
    Poczytałem, okazało się, że nie miał prawa (art 135 prawa o ruchu drogowym).
    Dziś złożyłem do prokutarury zawiadomienie o przestępstwie przekroczenia
    uprawnień przez funkcjonariusza policji.
    Ciekaw jestem, co z tym fantem zrobią ;)

    --
    igoR