  • 31. Data: 2003-12-17 10:33:16
    Temat: Re: jakim prawem - kontrole legalnosci oprogramowania
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Arek wyskrobał(a):
    > To może jeszcze będziesz udowadniał, że masz legalnie kasety
    > magnetofonowe, taśmy wideo, płyty CD, płyty CD-R, płyty DVD i płyty
    > DVD-R, a także niepirackie książki itp. ?
    > Nie!? TO PO KIEGO BREDZISZ COŚ TAKIEGO W PRZYPADKU PROGRAMÓW !?
    >
    > Weź się człowieku puknij w głowę!

    Spokojnie, nie naskakuj tak na mnie. Przecież ja tego nie wymyślam, tylko
    piszę jak jest. Co do wymienionych przez Ciebie nośników, to one też
    posiadają swoje świadectwa autentyczności (np. hologram). A jeżeli uważasz,
    że nie trzeba wykazywać legalności oprogramowania podczas kontroli, to już
    Twoja sprawa. Może kiedyś zmienisz zdanie pod wpływem doświadczenia
    zdobytego na własnym przykładzie...

    --
    Bartek Gliniecki

  • 32. Data: 2003-12-17 10:36:19
    Od: <m...@b...net>

    "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> wrote in message

    > Ty musisz udowodnić, że program jest legalny.

    o? a mnie sie zdawalo, ze to oskarzenie musi udowodnic wine, a nie oskarzony
    swoja niewinnosc?
    z drugiej strony, jesli padnie zarzut z ust funkcjonariusza a ja odmawiam
    przedstawienia dowodow niewinnosci, sprzet zostaje prawnie zajety, aby go
    "zbadac" i znalezc dowody. Tak na wynos ;)

    marek

  • 33. Data: 2003-12-17 10:38:07
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > o? a mnie sie zdawalo, ze to oskarzenie musi udowodnic wine, a nie
    > oskarzony swoja niewinnosc?

    Może niejasno się wyraziłem. Niemożność udowodnienia przez użytkownika
    legalności może być przesłanką posądzenia o nielegalne użytkowanie programu.
    W dalszym toku sprawy należy wykazać, że faktycznie oprogramowanie jest
    nielegalne. W każdym bądź razie, żeby Policja się "odczepiła", trzeba
    udowodnić, że ma się papiery. W razie ich braku będzie problem, co
    równoznaczne z nielegalnym użytkowaniem nie jest, acz bardzo często do
    takiego wniosku prowadzi.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 34. Data: 2003-12-17 10:59:23
    Od: <m...@b...net>

    "PesTYcyD" <p...@w...pl> wrote in message

    > Ale to jest zupelnie inna bajka. Windowsa czy office nie napisales sam.
    > Jezeli na twoim dysku sa programy na licencji freeware, to jest to jasno
    > napisane w jakims pliku license.txt, czy gdzie indziej wraz z podaniem
    > kontaktu do autora programu. A jezeli napisales sam program, to chyba nie
    > bedzie problemu przedstawic kod zrodlowy, czy udowodnic tego w inny
    sposob.
    > Pamietaj, ze kontrolerzy to nie idioci.

    hm... tzn, ze w zasadzie policja moze wejsc do mieszkania, wniesc WSZYSTKO,
    lacznie z kabina prysznicowa, biblioteczka z ksiazkami i kolekcja plyt
    kompaktowych z muzyka zbierana i kupowana od 15 lat. Wprawdzie wiekszosc
    plyt jest tloczona, zatem (byc moze) legalna, a ksiazki wytarte maja rogi,
    jednak nie jestem w stanie przedstawic rachunku na Kubusia Puchatka, ktorego
    dostalem na 5 urodziny, a te dwie plyty REM i 48 innych, kupionych w
    antykwariacie muzycznym, przywiozlem ze Stanow. A rachunek na Windows XP
    wyrzucilem, czy zgubilem. A co gorsza to tylko kopia, bo oryginal sie
    polamal (niemozliwe? - jak najbardziej mozliwe, na plyte spadlo mi cos
    ciezkiego i pekla, na szczescie odzyskalem dane)
    Tzn, w swietle prawa jestem winien kradziezy ww. przedmiotow i piractwa
    (kopia wypalana...). Oczywiscie jestem winien kradziezy wszystkich elementow
    mojego komputera, ktory zlozylem 5 lat temu. No i licencja telewizyjna na
    karte tv w komputerze, bo moglem odbierac, zatem odbieralem.
    A nie daj Boze, zebym twierdzil, ze cos ZNALAZLEM... nie dosc, ze zlodziej,
    to jeszcze glupio klamie (mam kolege, ktory sprza w biurach, dzieki temu, ze
    sprzet sie wyrzuca, powstala kolekcja: dwa rzutniki do slajdow, laptop,
    palmtop, niezliczone monitory, kilka drukarek, skanerow...)
    Na koniec panowie w mundurach demontuja drzwi wzmiacniane poczwornym zamkiem
    zabezpieczajacym przed wlamaniem, ktore z pewnoscia ukradlem z hurtowni
    drzwi jakies 3 lata temu (bylo takie wlamanie 400km dalej, sprawcow do tej
    pory nie zlapano)

    marek

  • 35. Data: 2003-12-17 11:43:22
    Od: "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    Miej pretensje do policji i do prawa nie do mnie. Ja ci powiedzialem jak
    jest, tobie sie to moze podobac lub nie, ale niczego nie zmienisz. A jak
    mowimy o kontrolach, certyfikatach i dowodach zakupu to dotyczy bardziej
    firm niz osob fizycznych. Kazda prowadzi ksiegowosc i tam mozna znalezc
    fakture na oprogramowanie. EOT.

  • 36. Data: 2003-12-17 12:15:41
    Od: szpakuu <s...@p...onet.pl>

    PesTYcyD wrote:

> [...]
    > mowimy o kontrolach, certyfikatach i dowodach zakupu to dotyczy bardziej
    > firm niz osob fizycznych. Kazda prowadzi ksiegowosc i tam mozna znalezc

    Bzdury waść piszesz - to nie prawo - to jest jak najbardziej skur....ska
    interpretacja tego prawa. Faktem jest że tak to prawo uchwalono aby można
    je było interpretować - ale to już inna historia.
    --
    s...@p...onet.pl

  • 37. Data: 2003-12-17 12:22:58
    Od: "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    szpakuu wrote:
    > Bzdury waść piszesz - to nie prawo - to jest jak najbardziej
    > skur....ska interpretacja tego prawa. Faktem jest że tak to prawo
    > uchwalono aby można je było interpretować - ale to już inna historia.

    Do firmy moze przyjsc kontrola i rownie dobrze sprawdzic, czy stan
    magazynowy zgadza sie z dokumentami. To samo robia z softem, pod wplywem
    wielkich korporacji jak np Micro$yf. A co do ostatnich "zajsc" to bym
    poczekal na prawomocny wyrok sadu. Jezeli rzeczywiscie byl to nielegalny
    handel oprogramowaniem, to nie ma o czym mowic a wyglada, ze o to wlasnie
    chodzi. Nie wierze, ze dzieciaki beda mialy problemy z powodu windowsa i
    paru gierek. Piractwo bylo, jest i bedzie. Tylko przybierze inna forme. Masz
    teraz programy p2p i nie musisz kozystac z kaazy sa inne trudniejsze do
    wykrycia programy.

  • 38. Data: 2003-12-17 12:54:50
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    > Twoja sprawa. Może kiedyś zmienisz zdanie pod wpływem doświadczenia
    > zdobytego na własnym przykładzie...

    Już niedługo go doświadczy.
    Areczku kochany, jeszcze mi twojego miejsca zamieszkania brakuje. :-)

  • 39. Data: 2003-12-17 14:31:08
    Od: szpakuu <s...@p...onet.pl>

    PesTYcyD wrote:

    > Do firmy moze przyjsc kontrola i rownie dobrze sprawdzic, czy stan
    > magazynowy zgadza sie z dokumentami. To samo robia z softem, pod wplywem

    Przyjść i sprawdzić ? KTO ? Policja ? Chyba że to firma państwowa ...

    > Masz teraz programy p2p i nie musisz kozystac z kaazy sa inne trudniejsze
    > do wykrycia programy.

    Ja to nawet nie mam i takich problemów jak kaaza - jak widać z nagłówków
    używam linuxa (Mandrake 9.2) i windowsa pozbyłem się definitywnie jakieś 2
    lata temu. Co nie przeszkadza żeby i mnie krew zalewała na takie prawo
    które można interpretować i na życie w państwie w którym cała władza i tak
    zwany wymiar sprawiedliwości jest skorumpowany od samej góry (wiadomo -
    ryba psuje się od głowy).
    --
    s...@p...onet.pl

  • 40. Data: 2003-12-17 14:34:16
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    > Niby jak? Policjant ma spisać z monitora na kartkę papieru całą strukturę
    > dysku? Wszystkie foldery, pliki, datę modyfikacji, rozmiar? Oszalałeś?

    :) nie oszalalem ale przeciez jesli wezma np komputer za pokwitowaniem to
    plombuja obudowe ?
    jesli dostaje pokwitowanie to co dostaje? "zabrano panu komputer taki rozowy
    z rysa na boku" czy moze jest to kompletny opis jednostki centralnej (nr
    seryjne producenci poszczegolnych podzespolow itd) pytam czysto teoretycznie
    bo nie obawiam sie wizyt (jak pewnie wiekszosc grupowiczow) ale dla mnie
    niedorzeczne byloby jesli policja zabralaby tak komputer.. nie dajac
    pokwitowania na zawartosc.. chodzi glownie na zawartosc HDD ktorego naprawde
    mozna latwo spreparowac.(nie mam wybujalej wyobrazni ale niezmierzona
    ciekawosc:)..) przeciez wystarczy powiedziec ze nie mam pojecia co jest na
    dysku twardym bo policja trzymala 2 miesiace komputer u siebie.... to tak
    jakby policja w czasie rewizji zabrala cos do workow i dala pokwitowanie
    "zabrano workow szt 3" a nastepnie po jakims czasie jest oskarzenie ze w
    takim a takim worku znaleziono 3 kg heroiny nie znam procedur ale wydaje mi
    sie ze zasadne byloby dac do podpisania wydruk katalogow z zawartoscia..
    moze nie calego komputera ale wlasnie jakis spornych plikow.. ale moze sie
    myle i z mila czecia poslucham innych opinii

    pozdrawiam..