    From: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakim prawem - kontrole legalnosci oprogramowania
    Date: Wed, 17 Dec 2003 15:34:16 +0100

    > Niby jak? Policjant ma spisać z monitora na kartkę papieru całą strukturę
    > dysku? Wszystkie foldery, pliki, datę modyfikacji, rozmiar? Oszalałeś?

    :) nie oszalalem ale przeciez jesli wezma np komputer za pokwitowaniem to
    plombuja obudowe ?
    jesli dostaje pokwitowanie to co dostaje? "zabrano panu komputer taki rozowy
    z rysa na boku" czy moze jest to kompletny opis jednostki centralnej (nr
    seryjne producenci poszczegolnych podzespolow itd) pytam czysto teoretycznie
    bo nie obawiam sie wizyt (jak pewnie wiekszosc grupowiczow) ale dla mnie
    niedorzeczne byloby jesli policja zabralaby tak komputer.. nie dajac
    pokwitowania na zawartosc.. chodzi glownie na zawartosc HDD ktorego naprawde
    mozna latwo spreparowac.(nie mam wybujalej wyobrazni ale niezmierzona
    ciekawosc:)..) przeciez wystarczy powiedziec ze nie mam pojecia co jest na
    dysku twardym bo policja trzymala 2 miesiace komputer u siebie.... to tak
    jakby policja w czasie rewizji zabrala cos do workow i dala pokwitowanie
    "zabrano workow szt 3" a nastepnie po jakims czasie jest oskarzenie ze w
    takim a takim worku znaleziono 3 kg heroiny nie znam procedur ale wydaje mi
    sie ze zasadne byloby dac do podpisania wydruk katalogow z zawartoscia..
    moze nie calego komputera ale wlasnie jakis spornych plikow.. ale moze sie
    myle i z mila czecia poslucham innych opinii

    pozdrawiam..