  • 1. Data: 2004-06-09 11:26:09
    Temat: jakie uprawnienia ma komornik
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    witam wszystkich mam pytanie o uprawnienia komornika
    mieszkamy wraz z zona razem z tesciami, tesciowa nie 'lubi' czy tez
    nie chce placic za cos tam... przyszedl komornik i zostawil karteczke
    by sie zglosila ona jednak olala sprawe, teraz boje sie ze komornik
    wejdzie i zabierze cos z moich rzeczy (komputer, telewizor, wieza...)
    nie wiem na jakich faktach bazuje komornik czy moze zabrac cos co
    faktycznie nalezy do tesciow czy po prostu wchodzi i bierze cos co
    odpowiada kwocie zadluzenia ???

    z gory bardzo dziekuje za konkretne odpowiedzi

    Robert

  • 2. Data: 2004-06-09 12:33:00
    Temat: Re: jakie uprawnienia ma komornik
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wiem na jakich faktach bazuje komornik czy moze zabrac cos co
    > faktycznie nalezy do tesciow czy po prostu wchodzi i bierze cos co

    Proponuje zachowac spokoj - komornik ma w tytule wykonawczym (tj. w dokumencie
    stanowiacym podstawe egzekucji) dokladnie okreslone, z czego te egzekucje moze
    przeprowadzic. Czyli - ma tam wymienione, ze np. egzekucje ma przeprowadzic z
    ruchomosci dluznika wskazanych przez wierzyciela, ktorymi są, dajmy na to,
    samochod i zmywarka, stanowiace wlasnosc dluznika.

    Oczywiscie nie sposob wykluczyc pomylki w takim przypadku. Moze dojsc do
    sytuacji, w ktorej komornik zajmie jakis przedmiot, wskazany przez
    wierzyciela, dzialajac w przeswiadczeniu, ze stanowi on wlasnosc dluznika, gdy
    tymczasem nalezy on do osoby trzeciej. w takiej sytuacji tej osobie trzeciej
    sluzy tzw. powodztwo ekscydencyjne. Jest to srodek obrony osoby trzeciej przed
    egzekucja. W powodztwie tym ta osoba trzecia domaga sie, aby organy
    egzekucyjne odstapily od egzekucji z przedmiotow / praw majatkowych
    stanowiacych jej, a nie dluznika wlasnosc.

  • 3. Data: 2004-06-09 12:56:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 9 Jun 2004 14:33:00 +0200, M naskrobał(a):

> [...]
    > ruchomosci dluznika wskazanych przez wierzyciela, ktorymi są, dajmy na to,
    > samochod i zmywarka, stanowiace wlasnosc dluznika.

    mylisz sie. Wierzyciel określa tylko typ: ruchmość, nieruchomość lub inne
    prawa majątkowe.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-06-09 13:11:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

> [...]

    > stanowiacym podstawe egzekucji) dokladnie okreslone, z czego te egzekucje moze

    aha tu też sie mylisz :). Tytuł wykonawczym wykonawczym w tym przypadku
    jest prawomocny wyrok sądu RP ze stosowną klauzulą wykonalności art.777
    KPC. Na wyroku rzecz jasne nie bedzie pisało - " a jak nie da po dobroci
    zabierz mu ten niebieski kredens" :D

  • 5. Data: 2004-06-09 13:16:56
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > jest prawomocny wyrok sądu RP ze stosowną klauzulą wykonalności art.777
    > KPC. Na wyroku rzecz jasne nie bedzie pisało - " a jak nie da po dobroci

    Ta pomylka jest zwyczajnym przejezyczeniem. Chodzilo mi o wniosek o wszczecie
    egzekucji takze chyle czola. natomiast obojetnym bykiem komornik bedzie
    prowadzil egzekucje przedmiotow / praw majatkowych stanowiacych wlasnosc
    dluznika (ew. gdy dluznik ma do nich okreslone inne prawo podmiotowe), a jesli
    nie to aktualna jest tez moja uwaga o powodztwie ekscydencyjnym

  • 6. Data: 2004-06-09 16:34:45
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > nie wiem na jakich faktach bazuje komornik czy moze zabrac cos co
    > faktycznie nalezy do tesciow czy po prostu wchodzi i bierze cos co

    temat byl juz wiele razy poruszany na grupie wiec proponuje zagooglowac,
    a odpowiedz znajdziesz. prawo mowi, ze komornik moze zajac tylko to, co
    nalezy do dluznika, ale w zyciu jest tak, ze komornicy czasami prawa nie
    przestrzegaja i wtedy trzeba sie z nimi "bic". jesli komornik przyjdzie
    podczas Twojej obecnosci wskaz mu zajmowane przez Ciebie i malzonke
    pomieszczenia i oswiadcz, ze to co tam trzymacie jest Wasze. a jesli
    przyjdzie podczas Waszej nieobecnosci i zajmie cos Waszego albo Twoja
    tesciowa powie, ze mieszkanie jest jej lub ona jest glownym najemca
    i na nia sa ksiazeczki oplat (czasem komornik o nie pyta) to w razie
    zajecia Waszych ruchomosci lepiej miej dokument poswiadczajacy, ze Ty
    jestes wlascicielem zajetej ruchomosci.
    pozdr.
    marcin