  • 1. Data: 2009-05-25 06:49:36
    Temat: jakie ma prawa lokator
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Witam,

    razem z żoną mieszkamy u naszych dziadków, jesteśmy zameldowani, wiem że
    niedługo dom będzie przeznaczony do wyburzenia bo ma powstać jakaś
    galeria handlowa. Czy w takim przypadku będzie przysługiwało nam
    mieszkanie albo odszkodowanie? Czy tylko właściciel domu ma prawo do
    odszkodowania?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-25 08:41:40
    Temat: Re: jakie ma prawa lokator
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr pisze:
> [...]
    > galeria handlowa. Czy w takim przypadku będzie przysługiwało nam
    > mieszkanie albo odszkodowanie? Czy tylko właściciel domu ma prawo do

    Jakiego odszkodowania? Kto wyburza cudze domy? Właściciel musiał
    sprzedać teren razem z budynkiem.

  • 3. Data: 2009-05-25 09:14:10
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Jakiego odszkodowania? Kto wyburza cudze domy? Właściciel musiał
    > sprzedać teren razem z budynkiem.

    Słyszałem po prostu że jak jakiś developer albo galeria wykupuje kogoś
    to dla lokatorów też przysługuje mieszkanie/odszkodowanie.
    Czy coś takiego istnieje czy to błędne informacje?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2009-05-25 09:23:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Słyszałem po prostu że jak jakiś developer albo galeria wykupuje kogoś to
    > dla lokatorów też przysługuje mieszkanie/odszkodowanie.
    > Czy coś takiego istnieje czy to błędne informacje?

    Błędne.
    Należy Ci się tylko mieszkanie od gminy, ale chętnych są zazwyczaj setki i
    jest kolejka na lata.

    Inna sprawa, że dopóki nic nie dostaniesz, do siłą Cię wyrzucić z budynku
    nie mogą.

  • 5. Data: 2009-05-25 12:39:57
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 25 Maj, 11:23, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Błędne.
    > Należy Ci się tylko mieszkanie od gminy, ale chętnych są zazwyczaj setki i

    Dlaczego błędne? Jeśli jest tam stosunek najmu, to po sprzedaży nowy
    właściciel, wchodzi w stosunki najmu jako wynajmujący i rozwiązać
    umowy może tylko w określony w ustawie o ochronie praw lok. sposób.
    Jeśli chce to zrobić szybciej to musi się dogadać.

  • 6. Data: 2009-05-25 12:41:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]

    >umowy może tylko w określony w ustawie o ochronie praw lok. sposób.
    >Jeśli chce to zrobić szybciej to musi się dogadać.

    A nie o tym było w tym co wyciąłeś?

  • 7. Data: 2009-05-25 16:06:06
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > A nie o tym było w tym co wyciąłeś?

    No dobra Panowie, czyli jak to jest? Jak jestem zameldowany to coś mi
    przysługuje czy dać sobie spokój?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2009-05-25 16:15:16
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Piotr wrote:

    > No dobra Panowie, czyli jak to jest? Jak jestem zameldowany to coś mi
    > przysługuje czy dać sobie spokój?

    Powtarzane tutaj ok raz tygodniowo - zameldowanie nie ma nic wspolnego z
    prawem posiadania/wlasnosci. Lepiej napisz jakim prawem ty/dziadek tam
    mieszkacie. Czy to mieszkanie wlasnosciowe, czy lokatorskie czy jeszcze
    inny twor.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 9. Data: 2009-05-25 16:30:03
    Od: Piotr <p...@b...pl>

> [...]
    > prawem posiadania/wlasnosci. Lepiej napisz jakim prawem ty/dziadek tam
    > mieszkacie. Czy to mieszkanie wlasnosciowe, czy lokatorskie czy jeszcze

    Dziadka własnościowe, ja mieszkam i jestem zameldowany.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2009-05-25 16:50:11
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Piotr wrote:

    > Dziadka własnościowe, ja mieszkam i jestem zameldowany.

    Nie ma znaczenia wg prawa czy jestes zameldowany (co najwyzej jako
    wykroczenie gdybys mieszkal a nie byl zameldowany, ale to martwy
    przepis). Jedynie co moze robic roznice to umowa np z deweloperem (na
    zasadzie - odkupuje mieszkanie za cene rynkowa plus odszkodowanie 10k
    dla kazdej osoby mieszkajacej tam - wtedy liczba osob jest brana z
    "zameldowania" - ale to kwestia umowy, a nie przepisow)

    Ogolnie rzecz biorac to tobie sie nic nie nalezy. Dziadek moze
    mieszkanie sprzedac, wtedy kupujacy kupuje mieszkanie z lokatorem (do
    wasza umowe mozna uznac za najem/urzyczenie) - i to jest jego problem
    aby Ciebie eksmitowac (o tym poczytaj w googlu lub archiwum - srednio
    raz w ciagu miesiaca jest temat o eksmisji). To czy dziadek/ty
    dostaniecie cos wiecej przy sprzedazy (jakies odszkodowania, wynajem
    mieszkania, inne gwarancje itp) zalezy tylko od waszej umowy z kupujacym
    dom/mieszkanie.

    --
    Regards,
    Maverick