  • 11. Data: 2004-04-08 19:27:31
    Temat: Re: jaka kara...?
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:c52usr$kpc$1@inews.gazeta.pl...

    > Bardzo oryginalna interpretacja. Ciekawe jak na ten problem zapatrują
    > się rzesze odbywających kary paserów.

    Paserstwo to nabycie kradzionej rzeczy, a nie jej posiadanie.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 12. Data: 2004-04-08 21:57:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > skazanych wyłącznie za posiadanie? :)

    Wiesz, to dość podchwytliwe pytanie. Za posiadanie, to może nie, ale jak
    posiadasz, to nie ma siły i nabyć musiałeś.

  • 13. Data: 2004-04-08 21:59:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c5492p$j1i$1@inews.gazeta.pl...

    > Paserstwo to nabycie kradzionej rzeczy, a nie jej posiadanie.

    Nie, no zdaje sobie sprawę z tego. Ale w takim razie możesz mi wyjaśnić w
    jaki sposób możesz coś pochodzącego z kradzieży posiadać, nie nabywając
    tego? Bo jakoś mi nic do głowy nie przychodzi.

  • 14. Data: 2004-04-08 22:54:11
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@n...spam>

    On 2004-04-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > jaki sposób możesz coś pochodzącego z kradzieży posiadać, nie nabywając
    > tego? Bo jakoś mi nic do głowy nie przychodzi.

    Pobrac siecia.

    1. Nie wiesz ze pochodzi z kradziezy bo to dopiero musisz sprawdzic
    po sciagnieciu (i ewentualnie rozpakowaniu lub testowaniu). Co
    innego jakbys uzywal (bo wtedy jest (c) wyswietlane chyba ze to
    sie wytnie ale w ogole powinna byc jakas licencja na program wiec
    raczej nie bo jakies zaniedbanie). Chyba ze nazwy maja copyright
    i nie wolno nimi nazywac prywatnych plikow na p2p czy innych taka
    nazwa (wiem ze nie wolno miec nazwy projektu programistycznego ale
    to co innego chyba). Zreszta mozna napisac "winda 95" - wtedy trudno
    sie przyczepic do (c) chyba. Dokladnie tak samo jest z filmem czy
    muzyka. Zeby bylo przestepstwo musialyby byc jakies ostrzezenia i
    podpisy kryptograficzne zakazanych danych (np. md5) z oficjalna
    lista tez podpisana.

    2. Nie placisz (przynajmniej ja nie place za ilosc, czas i miejsce
    sciagania danych tylko za lacze). Wiec nie placisz nikomu.
    Na czym dokladnie polega nabycie ?
    Trzeba chyba tez znac nabywajacego, tak ?

    3. Na pewno mozna przeslac siecia win95 i win98 (w tym sensie ze
    zainstalujesz kompletnie).

    4. Kradziez (tego co udostepnia) polega na zrobieniu kopii nielegalnej
    i udostepnieniu przynajmniej w typowym prawodastwie.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2004-04-09 00:00:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie, no zdaje sobie sprawę z tego. Ale w takim razie możesz mi wyjaśnić w
    > jaki sposób możesz coś pochodzącego z kradzieży posiadać, nie nabywając
    > tego? Bo jakoś mi nic do głowy nie przychodzi.

    Mógł np. znaleźć. Albo ktoś mu pod drzwi podrzucił.

    ;-)

  • 16. Data: 2004-04-09 15:36:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Sakowski" <j...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Pobrac siecia.

    Przedmioty pochodzące z przestępstwa? Czyżbyś potrafił teleportować
    przedmioty przez sieć?

    W odniesieniu do oprogramowania, to da się ewentualnie zrobić. Tyle, że
    wówczas pobierając program wart wiele tysięcy złotych za darmo z sieci co
    najmniej powinieneś podejrzewać, że jest kradziony i wychodzi też paserka,
    tylko nieumyślna.

  • 17. Data: 2004-04-09 15:38:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c54p2v$2chv$2@news2.ipartners.pl...

    > Mógł np. znaleźć. Albo ktoś mu pod drzwi podrzucił.

    No to ma bodaj 7 dni na oddanie do Biura rzeczy Znalezionych. Nie chce mi
    się terminu sprawdzać. Potem, to nie dość, że ukrywając to popełnia
    przywłaszczenie.

  • 18. Data: 2004-04-10 00:17:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > najmniej powinieneś podejrzewać, że jest kradziony i wychodzi też paserka,

    Jest tyle różnych wersji że czasem ciężko się połapać - poza tym jak
    jest jakiś program (lub coś innego) udostępnione na jakimś P2P to nie
    jest napisane "uwaga! towar kradziony!", czyż nie? ;)

    Tak się tylko czepiam ;)

  • 19. Data: 2004-04-10 00:19:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > No to ma bodaj 7 dni na oddanie do Biura rzeczy Znalezionych. Nie chce mi
    > się terminu sprawdzać. Potem, to nie dość, że ukrywając to popełnia
    > przywłaszczenie.

    OK, to dostał od kogoś, kto mu nie powiedział, że nie miał prawa tego dać.

    ATSD to zaskoczyłeś mnie tym ustawowym terminem dostarczenia do biura
    rzeczy znalezionych - w której ustawie to jest? KK?

  • 20. Data: 2004-04-10 01:30:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c57eik$rsd$2@news2.ipartners.pl...

    > ATSD to zaskoczyłeś mnie tym ustawowym terminem dostarczenia do biura
    > rzeczy znalezionych - w której ustawie to jest? KK?

    Kodeks Wykroczeń:

    Art. 125. Kto w ciągu dwóch tygodni od dnia znalezienia cudzej rzeczy albo
    przybłąkania się cudzego zwierzęcia nie zawiadomi o tym organu Policji lub
    innego organu państwowego albo w inny właściwy sposób nie poszukuje
    posiadacza, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.