    From: Jaroslaw Sakowski <j...@n...spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaka kara...?
    Date: Thu, 8 Apr 2004 22:54:11 +0000 (UTC)

    On 2004-04-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > jaki sposób możesz coś pochodzącego z kradzieży posiadać, nie nabywając
    > tego? Bo jakoś mi nic do głowy nie przychodzi.

    Pobrac siecia.

    1. Nie wiesz ze pochodzi z kradziezy bo to dopiero musisz sprawdzic
    po sciagnieciu (i ewentualnie rozpakowaniu lub testowaniu). Co
    innego jakbys uzywal (bo wtedy jest (c) wyswietlane chyba ze to
    sie wytnie ale w ogole powinna byc jakas licencja na program wiec
    raczej nie bo jakies zaniedbanie). Chyba ze nazwy maja copyright
    i nie wolno nimi nazywac prywatnych plikow na p2p czy innych taka
    nazwa (wiem ze nie wolno miec nazwy projektu programistycznego ale
    to co innego chyba). Zreszta mozna napisac "winda 95" - wtedy trudno
    sie przyczepic do (c) chyba. Dokladnie tak samo jest z filmem czy
    muzyka. Zeby bylo przestepstwo musialyby byc jakies ostrzezenia i
    podpisy kryptograficzne zakazanych danych (np. md5) z oficjalna
    lista tez podpisana.

    2. Nie placisz (przynajmniej ja nie place za ilosc, czas i miejsce
    sciagania danych tylko za lacze). Wiec nie placisz nikomu.
    Na czym dokladnie polega nabycie ?
    Trzeba chyba tez znac nabywajacego, tak ?

    3. Na pewno mozna przeslac siecia win95 i win98 (w tym sensie ze
    zainstalujesz kompletnie).

    4. Kradziez (tego co udostepnia) polega na zrobieniu kopii nielegalnej
    i udostepnieniu przynajmniej w typowym prawodastwie.

    --
    Jarek