  • 11. Data: 2008-02-19 15:45:07
    Temat: Re: jak "zmusić" do sprzedaży
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:dg3r85-alv.ln1@ziutka.router...

    > Skomentujesz w kontekscie art. 210-212kc?

    A co tam jest, przymusowe zniesienie współwłasności? Uważam, że jeśli
    właściciel 1/6 wykaże się minimum inteligencji, jest to w praktyce nie do
    przeprowadzenia. Ale naturalnie mogę nie mieć racji.

    marekz

  • 12. Data: 2008-02-19 15:48:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarekZ pisze:

    > Ale naturalnie mogę nie mieć racji.

    I naturalnie nie masz racji. I jak czegoś nie wiesz, to sie nie odzywaj,
    bo wprowadzasz ludzi w błąd.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 13. Data: 2008-02-19 16:23:45
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w >
    > Natura grup dyskusyjnych jest tego rodzaju, że może się odzywac kto chce i
    > kiedy chce. I może być ciężko to zmienić, choć takie próby mogą być
    > zabawne.
    A naturą grup dyskusyjnych jest wprowadzanie ludzi w błąd ?
    Odzywać się i pisać może kto chce, ale dobrze by było, żeby pisał w miarę
    sensowne odpowiedzi i na temat.
    ZiPi

  • 14. Data: 2008-02-19 16:24:43
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]

    kiedy chce. I może być ciężko to zmienić, choć takie próby mogą być zabawne.

    Ale okej, zakładając, że właściciel 1/6 udziałów nie jest idiotą (który
    przykładowo oświadczy, że do niczego mu ten udział nie jest potrzebny), jaki
    zaproponujesz mechanizm, który spowoduje, iż współwłasność zostanie
    przymusowo zniesiona?

    marekz

  • 15. Data: 2008-02-19 16:31:12
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl> napisał w wiadomości

    > A naturą grup dyskusyjnych jest wprowadzanie ludzi w błąd ?
    > Odzywać się i pisać może kto chce, ale dobrze by było, żeby pisał w miarę
    > sensowne odpowiedzi i na temat.

    Nie jest. Grupa dyskusyjna służy do wymiany opinii. I ja wyraziłem swoją
    opinię na ten temat. Czy ona jest zgodna z rzeczywistością czy nie, to inna
    sprawa. Może być lub nie być. Jeśli ktoś opinie pochodzące z grupy
    dyskusyjnej chce traktować jako miarodajnie opisujące obiektywną
    rzeczywistość, czasami może się zdziwić, szczególnie w przypadku tematów nie
    budzących szerszego zainteresowania.

    Miejmy jednak nadzieję, że ten temat wzbudzi szersze zainteresowanie i zaraz
    pojawią się tutaj recepty jak skutecznie pozbawić współwłasności
    współwłaściciela. Niemniej jednak forsowanie różnych rozwiązań działających
    tylko w teorii, a nie mających przełożenia na praktykę, także nie jest
    szczególnie atrakcyjnym wariantem dla pytającego.

    marekz

  • 16. Data: 2008-02-19 17:39:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbyszek ZiPi pisze:

> [...]
    > A naturą grup dyskusyjnych jest wprowadzanie ludzi w błąd ?
    > Odzywać się i pisać może kto chce, ale dobrze by było, żeby pisał w

    Cóż, teoretyczne MarekZ nie ma racji, ale z drugiej strony - skąd tyle
    problemów z nieruchomościami, które po postępowaniu spadkowym kończą w
    rękach kilku skłóconych spadkobierców i niszczeją?

  • 17. Data: 2008-02-19 19:33:52
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    misiczka pisze:
    > Jestem, wraz z sześcioma innymi osobami współwłaścicielka domu po mojej
    > babci.
    > Dom stoi pusty i niszczeje, ponieważ jednen ze współwłaścicieli nie chce
    > się zgodzic na jego sprzedaż. Jest tam zameldowany, ale nie mieszka, nie
    > przebywa. Blokuje sprzedaż z czystej złosliwości.
    > Czy jest jakis sposób - aby sądownie zmusić go do sprzedaży? Jakaś luka
    > prawna czy cos w tym stylu? Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki.

    Jak rozumiem pozostala piatka wlascicieli jest zgodna co do sprzedazy? A
    jest jakis kupiec na ta nieruchomosc? Obstawiam tez, ze dom jest na tyle
    maly, ze nie wchodzi w rachube podzial tej nieruchomosci(?)

    Sprobujcie jeszcze dojsc do porozumienia - zlozcie pisemna oferte wykupu
    tej 1/6 i wyznaczcie jakis termin. Jeśli nie dojdziecie do porozumienia
    to w grę wchodzi w tylko zniesienie współwłasności na drodze sadowej -
    konieczny jest wniosek do sadu o zniesienie wspolwlasnosci (oplata stala
    w wysokosci 1.000 zl). Oczywiscie najpierw musicie sami wymyslec jak
    chcecie to zrobic, bo we wniosku nalezy okreslic w jaki sposob domagacie
    sie zniesienia wspolwlasnosci - np. ustanowienia wlascicielem jednego z
    was z obowiazkiem splaty pozostalych. Jeśli pozostali wspolwlasciciele
    byliby zgodni, istnieje duza szansa ze sad w ten wlasnie sposob zniesie
    wspolwlasnosc a nie np. wyda postanowienie o sprzedazy rzeczy.

    Generlanie bez jakiegos porozumienia pomiedzy pozostalymi i bez sadu ani
    rusz.

    --
    pozdr
    luck

  • 18. Data: 2008-02-19 19:38:08
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > rzeczywistość, czasami może się zdziwić, szczególnie w przypadku tematów
    > nie budzących szerszego zainteresowania.

    Generalna zasada mowi, ze blogoslawiony ten, ktory nie majac nic do
    powiedzenia nie obleka tego faktu w slowo :->

    Pomijajac juz netykiete i tego typu "fanaberie" to jednak pl.soc.*prawo*
    a nie pl.soc.*moje_sluszne_opinie_na_kazdy_temat*

    --
    pozdr
    luck

  • 19. Data: 2008-02-19 20:03:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przykładowo oświadczy, że do niczego mu ten udział nie jest potrzebny),
    > jaki zaproponujesz mechanizm, który spowoduje, iż współwłasność zostanie

    a)konieczność spłaty pozostałych współwłaścicieli,
    b)wyodrębnienie lokali w ramach tej nieruchomości,
    c)podjęcie przez pozostałych współposiadaczy decyzji o kosztownym
    remoncie nieruchomości, w którym będzie musiał partycypować,

    W sumie najgorszy jest przypadek, jeśli ta osoba ma full kasy i blokuje
    sprzedaż ze zwyczajnej złośliwości.

  • 20. Data: 2008-02-19 20:05:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Na jakiej zasadzie nie będzie mogła tam przebywać?

    Na takiej, że go nie wpuszczą i już. Będzie musiał latać po sądach,
    walczyć o w miarę sensowny w stosunku do udziałów sposób użytkowania
    współwłasności i jest nadzieja, że mu się znudzi.