  • 11. Data: 2009-03-06 21:55:57
    Temat: Re: jak wyrejestrować firmę, która nie istnieje
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:gos5oo$fti$1@news.onet.pl...

    > Miejsce zamieszkania jest jedną z danych firmy

    Firmy?
    Nic z tych rzeczy.

    Co najwyżej miejsce zamieszkania właściciela.
    Dla firmy rejestruje się wyłącznie miejsce prowadzenia działalności.

  • 12. Data: 2009-03-06 22:00:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Co najwyżej miejsce zamieszkania właściciela.
    > Dla firmy rejestruje się wyłącznie miejsce prowadzenia działalności.

    W przypadku DG "firma" to właśnie jej właściciel. I miejsce
    zamieszkania jest ważną daną ewidencyjną. Jak masz na pieńku z "firmą"
    to nie pozwiesz firmy w miejscu wykonywania DG (którego wcale nie musi
    być), tylko właściciela w miejscu jego zamieszkania.

    Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej - jest tam wyraźnie
    napisane, że miejsce zamieszkania prowadzącego DG podlega wpisowy do
    EDG. Dodatkowe miejsca prowadzenia DG są już tylko opcjonalne - wszak
    nie musi ich być.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-03-06 22:10:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W przypadku DG "firma" to właśnie jej właściciel.

    On jest podmiotem.
    Ale nie ma założenia, że działalność prowadzi w miejscu zamieszkania.
    Musi tą daną podać.

    >I miejsce zamieszkania jest ważną daną ewidencyjną.

    A co ma piernik do wiatraka?
    Miejsce zamieszkania NIE JEST z automatu tożsame z miejscem prowadzenia
    działalności i już.
    A że się podaje?
    Wiele rzeczy się podaje.

    >Jak masz na pieńku z "firmą" to nie pozwiesz firmy w miejscu wykonywania
    >DG (którego wcale nie musi być), tylko właściciela w miejscu jego
    >zamieszkania.

    Jasne.
    Ale co ma to wspólnego z likwidowaniem firmy?

    > Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej - jest tam wyraźnie
    > napisane, że miejsce zamieszkania prowadzącego DG podlega wpisowy do EDG.
    > Dodatkowe miejsca prowadzenia DG

    To nie są DODATKOWE miejsce prowadzenia, tylko miejsca prowadzenia.
    Zupełnie inne dane.

  • 14. Data: 2009-03-07 05:08:16
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Miejsce zamieszkania NIE JEST z automatu tożsame z miejscem prowadzenia
    > działalności i już.

    Jest, bo do faktycznego prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę
    fizyczną wystarcza, że ta osoba żyje. A jak żyje to gdzieś mieszka. I tam
    własnie jest najpierwsze miejsce prowadzenia działalności.
    Niestety urzędnicy w celu posiadania stanowisk dla członków swojej rodziny,
    wymyślili dodatkową, nikomu niepotrzebną procedurę polegająca na specjalnym
    zgłaszaniu prowadzenia działaności gospodarczej, tak jakby jakikolwiek podmiot
    gospodarczy mógł istnieć bez zarabiania i jakby zgłoszenie działaności cokolwiek
    dawało zarówno zgłaszającemu jak i jego klientom. Bezsensowność zgłaszania i
    zamykania działalności gospodarczej powoduje, że zarówno sami urzędnicy jak i
    prowadzący działalność gubią się we wzajemnie sprzecznych (i sprzecznych z
    logiką) przepisach prawa.
    Przykładem takiej sprzeczności jest ściąganie kasy, którą wisi komuś KRAWIECTWO
    DAMSKIE Janina Kowalska. Skoro miejsce zamieszkania Janiny Kowalskiej może nie
    być miejscem prowadzenia działalności KRAWIECTWO DAMSKIE Janina Kowalska, to po
    kiego tam z automatu trafiają wszystkie wezwania dotyczące podmiotu KRAWIECTWO
    DAMSKIE Janina Kowalska?
    Jedynym dokumentem rejestrującym prowadzenie działaności gospodarczej przez
    osobę fizyczna powienien być akt urodzenia, a zamykać "firmę" powinien akt
    zgonu.

    --
    andreas

  • 15. Data: 2009-03-07 06:50:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    andreas pisze:

    > DAMSKIE Janina Kowalska, to po kiego tam z automatu trafiają wszystkie
    > wezwania dotyczące podmiotu KRAWIECTWO DAMSKIE Janina Kowalska?

    Bo zgodnie z kpc. pozwy i wezwania wysyła się na adres zamieszkania,
    a nie adres prowadzenia DG. Choć z drugiej strony ważne jest tylko, aby
    pismo było odebrane przez adresata. Zresztą wezwania i pozwy nie są
    adresowane na "KRAWIECTWO DAMSKIE Janina Kowalska", tylko do pani Janiny
    Kowalskiej.

    > Jedynym dokumentem rejestrującym prowadzenie działaności gospodarczej
    > przez osobę fizyczna powienien być akt urodzenia, a zamykać "firmę"
    > powinien akt zgonu.

    Czyli że nie powinno być rejestracji. Powstaje jeden problem: kiedy
    płacić ZUS od DG? W normalnym państwie nie płaci się wcale, a że żyjemy
    w socjalizmie, to powstają właśnie takie problemy z obowiązkiem rejestracji.

  • 16. Data: 2009-03-07 07:58:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości news:

    > Jest, bo do faktycznego prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę
    > fizyczną wystarcza, że ta osoba żyje.

    Nic bardziej mylnego, do faktycznego prowadzenia musi być prowadzenie.

    > A jak żyje to gdzieś mieszka. I tam własnie jest najpierwsze miejsce
    > prowadzenia działalności.

    Znaczy ma obowiązek prowadzenia tam tej działalności, czy jak?

> [...]
    > DAMSKIE Janina Kowalska, to po kiego tam z automatu trafiają wszystkie
    > wezwania dotyczące podmiotu KRAWIECTWO DAMSKIE Janina Kowalska?

    Bo piszą do właściciela, a nie do jego zakładu?

  • 17. Data: 2009-03-07 08:07:27
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    dzięki za zainteresowanie.
    Niestety nadal nie wiem co zrobić by przestały przychodzić pisma i ludzie do
    przysłowiowego Kowalskiego, który juz tu nie mieszka od 10 lat, jest
    wymeldowany. Jedynie w danych urzędowych o działalności gospodarczej w
    urzędach są stare dokumenty w których na mój adres jest wpisana jakaś firma.
    Co zrobić, by jako właściciel domu, stwierdzając stan faktyczny , tą firmę z
    mojej posesji wykreślić.
    Proszę zorientowanych o pomoc.

    Pozdrawiam
    Alx

    .

  • 18. Data: 2009-03-07 08:12:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Aleksander pisze:

    > Niestety nadal nie wiem co zrobić by przestały przychodzić pisma i ludzie do
    > przysłowiowego Kowalskiego, który juz tu nie mieszka od 10 lat, jest
    > wymeldowany.

    To ja ci powiem: nic nie możesz zrobić. Odmawiaj przyjęcia i tyle.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 19. Data: 2009-03-07 08:12:35
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Korespondencja ta, to pisma urzędowe, a adres do nich jest brany właśnie
    z ewidencji działalności.
    Alx

  • 20. Data: 2009-03-07 08:38:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Johnson wrote:

    > To ja ci powiem: nic nie możesz zrobić. Odmawiaj przyjęcia i tyle.

    Coś tam może zrobić, tylko musi poszukać w przepisach
    czy naruszono jakiś przepis. Skoro byli właściciele tam nie mieszkają,
    ani nie są zameldowani, ani nie mają tytułu prawnego do lokalu,
    a w ewidencji jest wpis z tym adresem, to trzeba sprawdzić w stosownych
    przepisach, czy podanie w tych rejestrach nieprawdziwych danych lub też ich
    niezaktualizowanie
    jest jakoś karane czy też ścigane i złozyć odpowiednie zawiadomienie do
    odpowiednich organów,
    które spowoduje jakąś reakcję. Nie wiem kogo powiadomić - policję,
    prokuraturę, Urzędy
    (być może one mają z automatu obowiązek prostować sprawę, jak się dowiedzą
    oficjalnie,
    że im ktoś fałszywe dane utrzymuje) - ale szczerze mówiąc podejrzewam,
    że ze względu na niską szkodliwość...
    Więc pewnie możesz raz urzędowo zwrotnie powiadomic, że urzędy
    (te które przysyłają korespondencję) mają błędne dane i powiadomic, że
    dalszą
    korespondencję będziesz zwracał czy też niezauważał.
    Co nie zmieni faktu, że korespondencja każda tak zaedresowana bedzie i tak
    przychodzić.