  • 21. Data: 2009-03-07 08:42:24
    Temat: Re: jak wyrejestrować firmę, która nie istnieje
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 6 Mar 2009 21:26:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wymeldowanie się lub nie nie ma nic wspólnego z brakiem zmiany w ewidencji
    > Urzędu Miasta, REGON i Urzędu Skarbowego siedziby firmy.

    Moim zamiarem bylo wskazanie że dla osoby fizycznej prowadzącej dzialalność
    gospodarczą, FIRMA jest jej imieniem i nazwiskiem. Stąd pytanie o
    ZAMELDOWANIE, bo autor pisal o wyrejestrowaniu FIRMY.
    Co prawda autor nie napisal czy ta dzialalność ma osobowość prawną, ale
    zalozylem ze to DGOF.

    A wyrejestrowanie, a wlaściwie wykreślenie z ewidencji DG może zrobić jej
    wlaścicel. On też powinien dokonać aktualizacji danych po np. zmianie
    miejsca prowadzenia DG.

  • 22. Data: 2009-03-07 09:35:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > dzięki za zainteresowanie.
    > Niestety nadal nie wiem co zrobić by przestały przychodzić pisma i ludzie
    > do
    > przysłowiowego Kowalskiego, który juz tu nie mieszka od 10 lat, jest
    > wymeldowany. Jedynie w danych urzędowych o działalności gospodarczej w
    > urzędach są stare dokumenty w których na mój adres jest wpisana jakaś
    > firma.
    > Co zrobić, by jako właściciel domu, stwierdzając stan faktyczny , tą firmę
    > mojej posesji wykreślić.

    Namierzyć właściciela i go zmusić do wyrejestrowania firmy.
    Ty nic innego nie możesz zrobić.

  • 23. Data: 2009-03-07 09:37:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Moim zamiarem bylo wskazanie że dla osoby fizycznej prowadzącej
    > dzialalność
    > gospodarczą, FIRMA jest jej imieniem i nazwiskiem.

    A potocznie tym zwrotem określa się po prostu przedsiębiorstwo, a nie jego
    nazwę.
    I zapewne o to chodziło autorowi.

  • 24. Data: 2009-03-07 10:41:37
    Od: <s...@a...pl>

    > jest jakoś karane czy też ścigane i złozyć odpowiednie zawiadomienie do
    > odpowiednich organów,
    > które spowoduje jakąś reakcję.

    Wyslą pewnie list do przedsiębiorcy, domyślasz się na jaki adres....

  • 25. Data: 2009-03-07 13:04:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Aleksander pisze:
> [...]
    > Co zrobić, by jako właściciel domu, stwierdzając stan faktyczny , tą firmę z

    Nic nie robić - w końcu to nie twój problem.

    Po prostu nie odbieraj cudzej korespondencji - jak przychodzi polecony,
    to niech listonosz go zwraca z adnotacją "adresat nieznany" i tyle.

    A jak przychodzi coś nie poleconego, to masz darmowy opał do pieca.

    PS: i cytuj po ludzku...

  • 26. Data: 2009-03-07 13:58:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:
    > Wyslą pewnie list do przedsiębiorcy, domyślasz się na jaki adres....

    A następnie odpowiedzą wątkotwórcy, że nie mogli się skontaktować z
    przedsiębiorcą bo ... już tam nie mieszka ;-)

    Piotrek

  • 27. Data: 2009-03-07 15:16:20
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Nic bardziej mylnego, do faktycznego prowadzenia musi być prowadzenie.

    > Znaczy ma obowiązek prowadzenia tam tej działalności, czy jak?

    Osoba fizyczna prowadzi działność gospodarczą, rozumianą oczywiście zgodnie z
    logiką a nie logiką socjalistyczną, przez całe swoje życie, bo przez całe życie
    ma przychody i koszty.

    Do czego Twoim zdaniem jest potrzebna przedsiębiorcy i jego klientom,
    rejestracja "działaności gospodarczej"?

    --
    andreas

  • 28. Data: 2009-03-07 15:18:51
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Czyli że nie powinno być rejestracji. Powstaje jeden problem: kiedy płacić
    > ZUS od DG? W normalnym państwie nie płaci się wcale, a że żyjemy w
    > socjalizmie, to powstają właśnie takie problemy z obowiązkiem rejestracji.

    To właśnie moja logika radzi mi, aby likwidować socjalizm, z którym znikną takie
    dylematy od kiedy płacić ZUS, a nie "udoskonalać" ten ustrój poprzez kolejne
    mnożenie ZUSów.

    --
    andreas

  • 29. Data: 2009-03-07 15:35:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości news:

    > Do czego Twoim zdaniem jest potrzebna przedsiębiorcy i jego klientom,
    > rejestracja "działaności gospodarczej"?

    A co ma piernik do wiatraka, a to o czym piszesz z tematem psotu?

  • 30. Data: 2009-03-08 05:14:21
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 10:35:59 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Namierzyć właściciela i go zmusić do wyrejestrowania firmy.
    Wow... nieźle :)