    From: Pawel <pzkw_panther(NOSPAM)@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak to jest z meldunkiem?
    Date: Tue, 11 Feb 2003 14:45:51 +0000 (UTC)

    p...@p...onet.pl wrote in
    news:4650.0000075c.3e48f2ec@newsgate.onet.pl:

    > hm.. tak sie zastanawiam co sie stanie kiedy ja sie wymelduje z mojego
    > stalego miejsca zamieszkania i powiedzmy nigdzie nie bede zameldowany.
    > Czy to jest w ogóle mozliwe i jakie są tego konsekwencje czy moje
    > dokumenty tozsamości tracą waznośc?

    Ja jestem bez zameldowania od listopada.Wymeldowalem sie z rodzinnego miasta majac
    nadzieje ze bedz problemu bede mogl sie zameldowac w Warszawie (tu mam wlasne
    mieszkanie i prace).Pani w urzedzie mi powiedziala ze musze oprocz dokumentu
    wymeldowania pokazac jej dokument swiadczacy o prawie do lokalu mieszkalnego.No to
    jej mowie ze moge jej pokazac akt notarialny (formalnym wlascicielem jest moja
    matka).Pani urzedniczka na takie dictum mi powiedziala ze musze sie pojawic z
    wlascicielka czyli z moja matka przed nia (!),oczywiscie dorosly chlop i ma z
    mamusia do urzedu chodzic heh.Z ciekawosci popatrzylem w ustawe o ewidencji i ku
    mojemu zaskoczeniu zauwazylem ze przepis o okazaniu prawa do lokalu zostal przez
    TK uznany za niekonstytucyjny.No wiec popisalem sie wiedza przed
    urzedniczka,zostalem za to opieprzony i musialem zmyc sie z urzedu bez wpisu do
    dowodu o zameldowaniu.Pani urzedniczka nie lubi TK niestety (ja czasem tez bo ich
    uzasadnienia sa dla mnie najbardziej skomplikowane sposrod wszystkich orzeczen w
    tym kraju).Tak wiec od listopada tkwie sobie w prozni i nikomu to nie
    przeszkadza,zalozylem bez problemu konto w banku podajac swoj warszawski adres
    itd.Brak zameldowania moze stanowic problem jedynie dla fanow wyborow
    powszechnych,mnie to akurat nie boli bo od wielu lat ja na nikogo nie glosuje.A
    zreszta moze po swietach wielkanocnych sie zamelduje,bo inspekcja moich rodzicow
    dopiero na ten okres sie zapowiada wiec sie wybiore z rodzicielka do urzedu.
    Nie przejmuj sie chlopie,zameldowanie to taki pokomunistyczny robal jeszcze
    tkwiacy w naszym prawie.