  • 1. Data: 2004-11-30 17:45:04
    Temat: jak to jest licencje oprogramowania a zagubione plyty cD
    Od: Tomek <k...@z...net.pl>

    witam wszytkich
    Przeprowadzam w pracy inwentaryzacje komputerow i mam pewne problem ,
    bo brakuje paru licencji na oprogramowanie.przeczytalem prawo o
    icencjach i nie bardzo znalazlem odpowiedzi na moje watpliwosci.
    prosze was o pomoc i wasze opinie oto sytuacje jakie napotalem

    1)Jest faktura na zakup komputera i oprogramowania ale zaginela licencja
    na oprogramowanie. co w takiej sytuacji zrobic? jest szansa otrzymania
    kopi licencji na podstawie faktury zakupu?

    2) nie ma faktury zakupu komputera i oprogramowania ale jest licencja na
    oprogramowanie, co w takim przypadku mowi prawo?

    3) jest naklejka autentycznosci oprogramowania ale nie ma cd-
    zawierajacego oprogramowanie ( jest mozliwosc otrzymania kopi tageo cd)?

    4) jesst płytka cd z programem ale nie zgadza sie numer oprogramowania
    zainstalowanego na komputerze- czy takie ilosciowe dopasowanie jeden
    komputer jedna płytka jest wystarczajacym dowodem legalnosci?

    Wszytsko dotyczy produktów Microsofft
    prosze o pomoc i wskazówki.
    pozdarwiam
    --
    TK

  • 2. Data: 2004-11-30 20:39:50
    Od: "ZB" <a...@s...gazeta.pl>

    [...]
    Korzystajac z okazji chciałbym dołączyć się do pytań i dodać swoje. Jak
    wygląda kwestia legalności oprogramowania, które dostałem powiedzmy w
    prezencie? Mam oryginalne płyty instalacyjne a nie posiadam faktury.

    Dziękuję
    ZB

  • 3. Data: 2004-12-01 08:26:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Tomek wrote:

    > Wszytsko dotyczy produktów Microsofft
    > prosze o pomoc i wskazówki.

    Prawo w tych wypadkach jest bardzo niejasne. Więc mogę tylko podać co
    mówi Microsoft:
    Jest 5 dowodów legalności:
    1. faktura
    2. Licencja
    3. Oryginalny nośnik
    4. nalepka
    5. oryginalna dokumentacja.
    Żeby MS uznał legalnośc trzeba mieć conalmniej 3 z 5-u

  • 4. Data: 2004-12-01 08:33:29
    Od: "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl>

    > 1)Jest faktura na zakup komputera i oprogramowania ale zaginela licencja
    > na oprogramowanie. co w takiej sytuacji zrobic? jest szansa otrzymania
    > kopi licencji na podstawie faktury zakupu?
    a nosnik CD jest ? to jest OEM ?

    > 2) nie ma faktury zakupu komputera i oprogramowania ale jest licencja na
    > oprogramowanie, co w takim przypadku mowi prawo?
    nielegalne

    > 3) jest naklejka autentycznosci oprogramowania ale nie ma cd-
    > zawierajacego oprogramowanie ( jest mozliwosc otrzymania kopi tageo cd)?
    jesli masz fakture zakupu i ksiazeczke to mozna

    > 4) jesst płytka cd z programem ale nie zgadza sie numer oprogramowania
    > zainstalowanego na komputerze- czy takie ilosciowe dopasowanie jeden
    > komputer jedna płytka jest wystarczajacym dowodem legalnosci?
    nielegalne , numery z licencji musza sie zgadzac z instalacjami na
    komputerach

    Radek.

  • 5. Data: 2004-12-01 08:38:15
    Od: "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl>

    Mam oryginalne płyty instalacyjne a nie posiadam faktury.

    a o jakie oprogramowanie konkretnie chodzi ?

    Radek.

  • 6. Data: 2004-12-01 15:49:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wszytsko dotyczy produktów Microsofft
    > prosze o pomoc i wskazówki.
    > pozdarwiam

    moja wskazowka taka by zainstalowac linuxa.

    www.aurox.pl

    P.

  • 7. Data: 2004-12-01 17:57:25
    Od: "ZB" <a...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl> napisał w wiadomości
    | Mam oryginalne płyty instalacyjne a nie posiadam faktury.
    | >
    | a o jakie oprogramowanie konkretnie chodzi ?

    np. Corel

    ZB

  • 8. Data: 2004-12-01 19:12:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    ZB rzecze:
> [...]
    > wygląda kwestia legalności oprogramowania, które dostałem powiedzmy w
    > prezencie? Mam oryginalne płyty instalacyjne a nie posiadam faktury.

    I masz wszystko co potrzeba.
    Nic więcej - podkreślam: nic więcej - nie potrzeba niż oryginalne płyty
    instalacyjne.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 9. Data: 2004-12-01 19:37:03
    Od: "Ath" <a...@p...onet.pl>

    > nielegalne
    Witam!
    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Od kiedy muszę przechowywać fakturę
    na zakupione dobro? Proszę o podstwę prawną.

    Ath.

  • 10. Data: 2004-12-01 20:39:56
    Od: "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Od kiedy muszę przechowywać fakturę
    > na zakupione dobro? Proszę o podstwę prawną.

    Proponuje lekture jak dobrze pamietam ostatnigo "Chip" -a tam jest to bardzo
    ladnie wytlumaczone.

    Radek.