  • 1. Data: 2003-04-06 12:16:55
    Temat: jak sprzedac samochod,ktory ma zastaw rejestrowy?
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    moje autko ma zastaw rejestrowy i kredyt. chce go sprzedac i kupic nowy
    samochod (na kredyt). czy jest mozliwe sprzedanie takiego samochodu? jak to
    sie zalatwia?

  • 2. Data: 2003-04-06 17:08:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W pierwszej kolejności sprawdź w umowie kredytowej, czy nie ma wzmianki o
    tym, że samochód stanowi własność banku do czasu spłaty kredytu. Jak taka
    wzmianka jest, to bez zgody banku raczej nic nie zrobisz. A podejrzewam, że
    bank zgody nie wyrazi, chyba, że ten drugi kredyt w tym samym banku i nowy
    samochód jako zabezpieczenie wcześniej przed sprzedażą. To może się zgodzą.
    Jeśli nie ma, to teoretycznie możesz sprzedać ten samochód. Pod warunkiem,
    że w umowie będzie jasno napisane, że na sprzedawanym samochodzie jest
    zastaw sądowy. Jeśli tylko znajdziesz na coś takiego klienta. Jeśli zataisz
    fakt zastawu, to popełniasz przestępstwo, jeśli tylko nabywca poczuje się
    pokrzywdzony i złoży oświadczenie, że gdyby wiedział o zastawie, to
    samochodu by nie zakupił.

  • 3. Data: 2003-04-07 16:53:22
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    > W pierwszej kolejności sprawdź w umowie kredytowej, czy nie ma wzmianki o
    > tym, że samochód stanowi własność banku do czasu spłaty kredytu. Jak taka
    > wzmianka jest, to bez zgody banku raczej nic nie zrobisz.

    jest taka wzmianka i bank sie juz zgodzil (na pismie). moze dlatego, ze
    kredyt jest regularnie splacany od 4 lat? nie wiem. nie zbadane wyroki
    bankowe:)

    >A podejrzewam, że
    > bank zgody nie wyrazi, chyba, że ten drugi kredyt w tym samym banku i nowy
    > samochód jako zabezpieczenie wcześniej przed sprzedażą. To może się
    zgodzą.

    otoz to - kupuje drugi samochod na kredyt u nich.

> [...]
    > zastaw sądowy. Jeśli tylko znajdziesz na coś takiego klienta. Jeśli
    zataisz
    > fakt zastawu, to popełniasz przestępstwo,

    nie chce zatajac:) dlatego szukam pomocy. mieszkam w wwie i chyba
    wykreslenie z takiego rejestru to dluga sprawa...a ja nie mam kasy, zeby
    splacic kredyt, wykreslic rejestr i dopiero sprzedac......

  • 4. Data: 2003-04-07 17:31:40
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    rena wrote:
    > ... mieszkam w wwie i chyba
    > wykreslenie z takiego rejestru to dluga sprawa...a ja nie mam kasy,
    > zeby splacic kredyt, wykreslic rejestr i dopiero sprzedac......

    Aby wykreślić zastaw musisz do Sadu Rejestrowego dostarczyc wniosek
    wraz z pisemna zgoda Banku na wykreslenie zastawu (znaczek za 50 zl) -
    trwa to do 2 tyg. (w Poznaniu), po otrzymaniu postanowienia - wniosek
    do Wydzialu Komunikacji (znaczki 6,50) - od reki.
    Nikt nie kupi samochodu z wpisanym zastawem - za duze ryzyko.

    SPP
    spp(at)op.pl

  • 5. Data: 2003-04-07 18:19:33
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    rena wrote:
    [..]
    > nie chce zatajac:) dlatego szukam pomocy. mieszkam w wwie i chyba
    > wykreslenie z takiego rejestru to dluga sprawa...a ja nie mam kasy, zeby
    > splacic kredyt, wykreslic rejestr i dopiero sprzedac......

    A co za problem, żeby pójść z kupującym do banku i wszystko załatwić
    w trójkę?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 6. Data: 2003-04-07 18:40:37
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > A co za problem, żeby pójść z kupującym do banku i wszystko załatwić
    > w trójkę?

    no a to nie jest tak, ze sie czeka na wykreslenie z rejestru kilka miesiecy?
    (w-wa)....

  • 7. Data: 2003-04-07 19:15:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Popieram konkluzję. Widzę tylko dwa rozwiązania:
    1) Kupujesz nowy samochód na kredyt. Bank zabezpiecza ten nowy i ten stary
    kredyt na tym nowym samochodzie. Wówczas dostajesz zgodę banku na usunięcie
    zastawu. Usuwasz zastaw (no w praktyce to trwa u nas miesiąc) i sprzedajesz
    samochód. Jeśli bank pójdzie na to.
    2) Dogadujesz się z dealerem i zostawiasz stary samochód w rozliczeniu. Ale
    dealer musiałby mieć stosowną umowę z bankiem. Wówczas Cię nic nie
    interesuje, bo oni sobie to sami załatwiają. Niektórzy dealerzy maja takie
    umowy.

  • 8. Data: 2003-04-07 20:34:06
    Od: "rena" <r...@p...pl>

> [...]
    usunięcie
    > zastawu. Usuwasz zastaw (no w praktyce to trwa u nas miesiąc) i

    na nowym nie bedzie zastawu! wplacam 30% wartosci samochodu i nie ma
    zastawu. gdybym wiedziala, jaki to klopot, to i zrobilabym tak z tym
    pierwszym autkiem....

> [...]
    > dealer musiałby mieć stosowną umowę z bankiem. Wówczas Cię nic nie
    > interesuje, bo oni sobie to sami załatwiają. Niektórzy dealerzy maja takie

    maja, ale nie chca tego robic, bo im sie to nie oplaca. mowia, ze do czasu
    zdjecia zastawu, nie moga sprzedac samochodu. maja zablokowane pieniadze, bo
    dali mi pieniadze za samochod, a sami nie moga go sprzedac. tak mowia:(