  • 1. Data: 2003-11-19 13:03:03
    Temat: jak sie powolac
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    Podczas rozprawy w Sadzie Pracy (nieswiadomie, nie wiedzac ze sa nienalezne,
    pobieralem nienalezne
    swiadczenie emerytalne i ZUS zada zwrotu gotowki) mowiac ze zuzylem cala
    przysylana emeryture na zywnosc, odziez i rachunki, powolalem sie na art 409
    KC:
    "Art. 409. Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli
    ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    był liczyć się z obowiązkiem zwrotu.".

    Niestety sedzina powiedziala ze artykuly kodeksu cywilnego nie maja
    zastosowania w tym przypadku bo odnosnie nienaleznych swiadczen sa inne
    przepisy.

    I tu mam pytanie:
    co zrobic zeby ten artykul KC mial w tej sprawie zastosowanie
    gdzie znajde w Internecie przepisy ktore dotycza nienaleznie pobieranych
    swiadczen z ZUS
    jaki inny przepis mialby tu zastosowanie brzmiac podobnie jak ten wymieniony

  • 2. Data: 2003-11-19 13:55:09
    Temat: Re: jak sie powolac
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Nov 2003 14:03:03 +0100, "RW" <k...@i...pl>
    zakodował:
    >Niestety sedzina powiedziala ze artykuly kodeksu cywilnego nie maja

    Sędzina, to żona sędziego.

    >jaki inny przepis mialby tu zastosowanie brzmiac podobnie jak ten wymieniony

    Pytasz nas, tych, którzy się zrzucamy na ZUS, jak zatrzymać nasze
    pieniądze, które Ci się, jak sam napisałeś, nie należą? Jeszcze może
    buzi chcesz?

    Pobrałeś nienależne świadczenie, to oddaj.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-11-19 14:20:55
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    > Sędzina, to żona sędziego.

    ROTFL "sędziówna" to córka sędziego? (tak wychodzi :) )

    > Pytasz nas, tych, którzy się zrzucamy na ZUS, jak zatrzymać nasze
    > pieniądze, które Ci się, jak sam napisałeś, nie należą? Jeszcze może
    > buzi chcesz?
    >
    > Pobrałeś nienależne świadczenie, to oddaj.

    Jestem na tej grupie od jakiegoś tam czasu. "Udzielam"
    się sporadycznie, ale nie znaczy to, że nie czytam postów.
    Doszedłem do paraliżującego mnie wniosku. Polska to
    kraj cwaniaków, krętaczy i *niekonsekwentnych* ludzi.

    ...a to jakiś cwaniaczek jest bardzo mocno ździwiony, że
    za jazdę bez biletu ktoś śmie go ścigać, a to inny chytrus
    nadzwonił w NOM'ie i teraz oburzony wystawionym
    rachunkiem za usługę (wykonaną) szuka "sposobu"
    jak to ominąć, a to córka przypomniała sobie, że jednak
    ma tatusia bo może ze spadku "coś da się wyrwać"
    Teraz znowu pseudoemeryt okradał ZUS (podatników)
    pobierając nienależne mu świadczenie szuka "ratunku"
    jak tu nie oddać tego co ukradł, no cóż...
    Zgroza!

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Zobaczyłem wolno poruszającego się starszego pana o smutnej twarzy,

  • 4. Data: 2003-11-19 15:29:09
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    "Andrzej_K."
    > Jestem na tej grupie od jakiegoś tam czasu. "Udzielam"
    > się sporadycznie, ale nie znaczy to, że nie czytam postów.
    > Doszedłem do paraliżującego mnie wniosku. Polska to
    > kraj cwaniaków, krętaczy i *niekonsekwentnych* ludzi.

    A ja tez zagladam na te grupe i widze, ze zamiast logicznych wypowiedzi
    nadchodza tu coraz czesciej maile tak idiotyczne jak od Ciebie. Ktore nic
    nie wnosza ciekawego do tematu.

  • 5. Data: 2003-11-19 15:30:12
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    "Kaizen"

    > Pytasz nas, tych, którzy się zrzucamy na ZUS, jak zatrzymać nasze
    > pieniądze, które Ci się, jak sam napisałeś, nie należą? Jeszcze może
    > buzi chcesz?
    >
    > Pobrałeś nienależne świadczenie, to oddaj.

    Twoja odpowiedz z prawnego punktu widzenia jest glupia.
    Oczekiwalem powaznej odpowiedzi.

    ZUS przyznajac mi emeryture zle cos wyliczyl i wiele lat przysylal mi
    powiedzmy 100 zl za duzo.

    I teraz chce odebrac cala nadplate na raz! Do tego chce naliczyc mi odsetki
    karne!
    Ja nigdy nie bylem karany, nigdy nie dokonalem zadnego przestepstwa ani nie
    zrobilem zadnej pomylki i dlaczego mam ponosic wine i do tego placic odsetki
    karne za blad jakiegos debila z ZUS-u???

    Nie dosc ze ZUS chce mnie obarczyc wina jakiegos swojego urzedasa to jeszcze
    chce na mnie przy tym zarobic.

    Jestes chyba ostatnia osoba w Polsce, ktora zdaje sie miec pozytywna opinie
    o ZUS-ie. Chyba jestes jeszcze mlody i nie zaznales problemow jakie ludziom
    tworza.

  • 6. Data: 2003-11-19 15:52:36
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "RW" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A ja tez zagladam na te grupe i widze, ze zamiast logicznych wypowiedzi
    > nadchodza tu coraz czesciej maile tak idiotyczne jak od Ciebie. Ktore
    > nic nie wnosza ciekawego do tematu.

    Zaglądać to możesz, ale w... Nic Cię nie upoważnia
    abyś mi zarzucał idiotyzm, no chyba, że sam nim
    jesteś.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej

  • 7. Data: 2003-11-19 16:00:39
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    > [.................]
    >
    > Twoja odpowiedz z prawnego punktu widzenia jest glupia.
    > Oczekiwalem powaznej odpowiedzi.

    Jesteś bardzo agresywanym człowiekiem. Gdy ktoś
    ma inny pogląd na daną sprawę to w Twoich oczach
    jest idiotą lub głupkiem.

    > [reszta osobistych doświadczeń ]

    Zacytuję Twoje słowa z posta
    "A ja tez zagladam na te grupe i widze, ze zamiast logicznych
    wypowiedzi nadchodza tu coraz czesciej maile tak idiotyczne
    jak od Ciebie. Ktore nic nie wnosza ciekawego do tematu."

    Wyjaśnij mi proszę co ta Twoja spowiedź (z tego posta) miała
    w sobie logicznego i co ciekawego wniosła do tego wątku?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Ulubionym zajęciem Polaków jest walka z przeważającymi siłami wroga."

  • 8. Data: 2003-11-19 17:18:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Wyjaśnij mi proszę co ta Twoja spowiedź (z tego posta) miała
    > w sobie logicznego i co ciekawego wniosła do tego wątku?.

    A może by tak jeszcze raz, od początku??

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-11-19 17:20:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Nov 2003 16:30:12 +0100, "RW" <k...@i...pl>
    zakodował:

    >Nie dosc ze ZUS chce mnie obarczyc wina jakiegos swojego urzedasa to jeszcze
    >chce na mnie przy tym zarobic.

    Dz.U.1982.40.267 (U) Zaopatrzenie emerytalne pracowników i ich rodzin.
    DZIAŁ VI Postępowanie w sprawach świadczeń i wypłata świadczeń.
    Rozdział 4 Zwrot nienależnych świadczeń, potrącenia i egzekucja ze
    świadczeń.
    Art. 106. 1. Osoba, która pobrała nienależne jej świadczenia, jest
    obowiązana do ich zwrotu.
    2. Za kwoty nienależnie pobranych świadczeń w rozumieniu ust. 1 uważa
    się:
    1) świadczenia wypłacone mimo zaistnienia okoliczności powodujących
    ustanie lub zawieszenie prawa do świadczeń albo wstrzymanie wypłaty
    świadczeń w całości lub w części, jeżeli osoba pobierająca świadczenia
    była pouczona o braku prawa do ich pobierania,
    2) świadczenia przyznane lub wypłacone na podstawie nieprawdziwych
    zeznań lub dokumentów albo w innych wypadkach świadomego wprowadzenia
    w błąd przez osobę pobierającą świadczenia.
    3. Nie można żądać zwrotu kwot nienależnie pobranych świadczeń za
    okres dłuższy niż 12 miesięcy, jeżeli osoba pobierająca świadczenia
    zawiadomiła organ rentowy o zajściu okoliczności powodujących ustanie
    lub zawieszenie prawa do świadczeń albo wstrzymanie wypłaty świadczeń,
    a mimo to świadczenia były jej nadal wypłacane, w pozostałych zaś
    wypadkach - za okres dłuższy niż 3 lata.
    4. Organ rentowy może odstąpić od żądania zwrotu kwot nienależnie
    pobranych świadczeń w całości lub w części, jeżeli zachodzą
    szczególnie uzasadnione okoliczności.

    >Jestes chyba ostatnia osoba w Polsce, ktora zdaje sie miec pozytywna opinie
    >o ZUS-ie. Chyba jestes jeszcze mlody i nie zaznales problemow jakie ludziom
    >tworza.

    Nie wypowiadałem żadnej opinii o ZUSie. Nie zmienia to faktu, że ta
    instytucja rozporządza naszymi pieniędzmi. A przyczyną złych opinii
    jest głównie to, że źle nimi dysponuje - więc nie widzę powodów, żebym
    pomagał komukolwiek trwonić nasze środki.

    A moja wypowiedź z punktu prawnego jest taka sama jak wypowiedź
    ustawodawcy. Więc jeżeli jest głupia, to wybrałeś sobie głupiego
    ustawodawcę:
    KC
    Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem
    innej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to
    nie było możliwe, do zwrotu jej wartości.

    Do tego dochodzi zasada współżycia społecznego - może to Ci po może
    (ale mam nadzieję, że nie).
    Jeżeli jednak nie udowodnisz, że nie wiedziałeś, że wyliczenia są
    błędne - marne IMVHO szanse. Jeżeli błąd w wyliczeniach wynikał z
    błędnych danych przedstawionych przez Ciebie - też IMVHO marne szanse.

    Ale musiałbyś napisać dokładniej na czym polegała pomyłka i skąd mogła
    się wziąć (jeżeli interesuje Cię zdanie osoby dającej głupie, z
    prawnego punktu widzenia, odpowiedzi).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-11-19 17:25:46
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Zaglądać to możesz, ale w... Nic Cię nie upoważnia
    > abyś mi zarzucał idiotyzm, no chyba, że sam nim
    > jesteś.

    A ja widzę, że ostatnio na tej grupie dochodzi do nagminnego nadużywania
    wulgaryzmów i rzucania błotem. Prosze niniejszym o pohamowanie bujnej
    wymowy. Ostra polemika jest OK o ile nie posuwa się do wzajemnych bluzgów,
    szczególnie już na wstępie.

    Depi.