  • 1. Data: 2007-08-30 20:04:36
    Temat: jak postąpić z mieszkaniem komunalnym?
    Od: "Ola" <d...@v...pl>

    I znowu o mieszkaniu komunalnym... Czytałam wcześniejsze wątki ale jeszcze
    nie wszystko jest dla mnie jasne.

    Otóż w moim przypadku sprawa wygląda tak: Jestem wnuczką dziadka, który jest
    głównym najemcą mieszkania komunalnego w Warszawie. Dziadek nie zalega i
    nigdy nie zalegał z opłatami ani nic z tych rzeczy, wszystko jest ok. Jakieś
    10 lat temu mieszkania w bloku u dziadka zaoferowano do wykupu, dziadek się
    zgłosił gdzie trzeba z wszystkimi papierami, ale potem okazało się, że nie
    może wykupić mieszkania ponieważ ma własne drugie mieszkanie. W tamtym
    drugim mieszkaniu mieszka babcia, z którą dziadek rozstał się 20 lat temu.
    Dziadek w tamtym mieszkaniu nie był od owych 20 lat, no ale faktycznie jako
    współmałżonek jest jego właścicielem.

    No i teraz moje pytanie: jak to ugryźć żeby mieszkanie nie przepadło. Rozwód
    dziadka i babci, separacje, podziały majątków itp. - w ogóle nie wchodzą w
    grę (zbyt grząski grunt). Myśleliśmy żebym zamieszkała z dziadkiem i jako
    osoba nim sie opiekująca po jego śmierci przejęła rolę głównego najemcy.
    Wiem już jednak teraz, że to rozwiązanie odpada - jako wnuczka nie
    kwalifikuję się.

    Czy macie jakieś inne pomysły? Czy w ogóle istnieje jeszcze przepis, że aby
    wykupić mieszkanie komunalne nie można mieć żadnego innego mieszkania? Jeśli
    tak to prosiłabym o jakieś odwołanie do tego
    przepisu/rozporządzenia/ustawy - whatever. No bo może przez 10 lat coś się w
    tej materii zmieniło?

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
    Ola

  • 2. Data: 2007-08-31 08:01:42
    Temat: Re: jak postąpić z mieszkaniem komunalnym?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 22:04:36 +0200, Ola napisał(a):

    > Czy macie jakieś inne pomysły?

    Ja chyba ma tylko jeden.
    1. Dziadek z Babcią darują ci mieszkanie, w którym obecnie mieszka
    Babcia.
    2. Ty się przemeldowujesz do tego podarowanego mieszkania.
    3. Babcia przemeldowuje się do Dziadka.
    4. Dziadek z Babcią wykupują mieszkanie kwaterunkowe.
    5. Robicie zamianę mieszkań. Tylko musisz najpierw sprawdzić jakie warunki
    zwrotu bonifikaty obowiązują w waszym mieście. I czy uda się go uniknąć
    przy tej zamianie.

  • 3. Data: 2007-08-31 13:17:16
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwrotu bonifikaty obowiązują w waszym mieście. I czy uda się go uniknąć

    No i to szybko. Bo Dziadkowi nie przysługuje prawo do mieszkania w
    kwaterunku jesli ma inne mieszkanie.Jeśli ktos sie do tego dokopie, to
    bedzie eksmisja.
    TMK
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/