  • 1. Data: 2004-02-13 14:53:58
    Temat: jak oglosic upadlosc firmy ?
    Od: "robert" <a...@p...pl>

    witam.

    jak moge oglosic upadlosc firmy (osoba fizyczna) ?
    - co trzeba zrobic ?
    - czy moge sam oglosic upadlosc mojej firmy ?
    - jakie sa tego koszty ?

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-02-13 16:00:08
    Temat: Re: jak oglosic upadlosc firmy ?
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    osoba fizyczna jeszcze nie moze, ale sa plany w sejmie.

    andrzej

  • 3. Data: 2004-02-13 16:24:48
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > osoba fizyczna jeszcze nie moze, ale sa plany w sejmie.

    ale projekt zaklada, ze nie bedzie to dotyczylo osob prowadzacych DG
    pozdr
    marcin

  • 4. Data: 2004-02-13 17:07:23
    Od: "robert" <a...@p...pl>

    ponoc upadlosc moze oglosic kazdy przedsiebiorca a wedlog ustawy :

    Prawo upadłościowe i naprawcze :

    Art. 5. ust 2.
    "Przedsiębiorcą" w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna albo
    jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której odrębna
    ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
    gospodarczą lub zawodową.

    ponoc aktualne od 1.10.2003

  • 5. Data: 2004-02-13 22:50:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2004, andrzej wrote:

    >+ osoba fizyczna jeszcze nie moze, ale sa plany w sejmie.
    [...]
    >+ > jak moge oglosic upadlosc firmy (osoba fizyczna) ?

    PRZEDSIĘBIORCA nie może ? O :), od kiedy ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-13 22:51:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Feb 2004, bd wrote:

    >+ > osoba fizyczna jeszcze nie moze, ale sa plany w sejmie.
    >+
    >+ ale projekt zaklada, ze nie bedzie to dotyczylo osob prowadzacych DG

    Wrrr.... bo ci są ujęci w prawie upadłościowym na zasadach
    "jak każda firma" ! A pewnikiem masz na myśli upadłość
    konsumencką.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-14 13:21:38
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Wrrr.... bo ci są ujęci w prawie upadłościowym na zasadach
    > "jak każda firma" ! A pewnikiem masz na myśli upadłość
    > konsumencką.

    tak, bo najwyrazniej autor posta, do ktorego sie odnioslem mial taka na
    mysli i chcialem sprawe doprecyzowac ale Ty zrobiles to takze:)
    pozdr
    marcin

  • 8. Data: 2004-02-16 12:41:44
    Od: "robert" <a...@p...pl>

    > PRZEDSIĘBIORCA nie może ? O :), od kiedy ? ;)

    Sorki nie mam pojęcia o prawie upadlosciowym - wiec jak to jest
    - co to jest upadłość konsumencka ?
    - co trzeba zrobić ?
    - jakie moga byc tego koszty?
    - od czego zacząć ?

  • 9. Data: 2004-02-19 23:03:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, robert wrote:

    >+ > PRZEDSIĘBIORCA nie może ? O :), od kiedy ? ;)
    >+
    >+ Sorki nie mam pojęcia o prawie upadlosciowym - wiec jak to jest
    >+ - co to jest upadłość konsumencka ?

    Jeszcze nie ma. Jest w fazie projektów.
    Ale ty chyba pytałeś o upadłość *przedsiębiorcy* ?

    >+ - co trzeba zrobić ?

    Zanaczam że nie jestem prawnikiem, tylko DG prowadzę.
    Wg mojej wiedzy - zgłosić w sądzie, kiedy firma "trwale
    utraci zdolność spłacania należności". Za opóźnianie
    tego momentu (czyli narażanie wierzycieli na dalsze
    straty bo "a nuż jakoś to będzie") grozi odpowiedzialność
    karna.

    >+ - jakie moga byc tego koszty?

    Nie wiem :(
    Na pewno nie brzmi optymistycznie: likwidator usiłuje się
    "wywiązać z obowiązku" żeby skasować swoją działkę, więc
    jeśli można to sprzeda co jest pod ręką niekoniecznie
    czekając na "lepszą cenę". BTW: majątek musi wystarczyć
    na pokrycie kosztów, jak jest mniejszy to sąd powinien
    odmówić likwidacji !

    >+ - od czego zacząć ?

    ...chyba właśnie od zgłoszenia do sądu !
    Nie wiem, może jakieś biuro podatkologiczne popytać ?

    pozdrowienia, Gotfryd