  • 1. Data: 2004-10-07 13:54:36
    Temat: jak facet dostal dom, to kobieta ma do tego prawo ???
    Od: uzi4u_spymac <uzi4u@catch_spymac.com>

    Witam !

    Odwiedziła mnie moja Mama i jako że dawno nie było mnie w terenach
    rodzinnych to opowiedziała mi historię naszych wspólnych znajomych.

    Na potrzeby niniejszego opisu nazwijmy ich Laura i Artur. Sytuacja
    jest taka że w czasie trwania małżeństwa babcia Artura stwierdziła że
    darowuje mu dom w którym wszyscy troje mieszkają (willa) - ona na
    piętrze a młodzi z dziećmi na parterze. Jemu a nie im. Podkreślam że
    dom jest zapisany na niego. Ostatnimi czasy (3 lata) Laura zaczęła się
    puszczać w zwiazku z czym Artur po wyczerpaniu drogi mediacji się z
    nią rozwodzi. Moja Matka twierdzi uparcie że niezależnie od tego czyja
    wina zostanie orzeczona to Laura i tak ma prawo do czesci domu ktory
    Artur dostał bo on to dostał w trakcie trwania małżeństwa.

    Coś mi się tu nie podoba .... faktycznie to tak jest ???? Żeby komuś
    mimo winy rozpadu zwiazku należało się ileśtam majątku nawet jeśli
    ręki nie przyłożył do jego pomnożenia ???

    Czyli darowuję mojemu kumplowi wiertarkę aktem darowizny. Jego żona
    przy rozwodzie dostanie pół tej wiertarki (a w sądzie żąda całej :))
    bo była jego żóna w tym czasie jak dałem to jemu ????

    podpowiedzcie coś .....

    grzesiek

    ps. charakter malżeństwa wskazuje że to najbardziej przypomina
    totolotek niż rozsądny wybór bo tak naprawde co sobie weźmiesz to się
    okazuje jak wyłazi po latach .... i teraz mnie nachodzi taka refleksja
    że nawet w największej miłości trzeba zachować rozsądek i się
    ubezpieczyć .... tylko jak ???

  • 2. Data: 2004-10-07 14:31:28
    Temat: Re: jak facet dostal dom, to kobieta ma do tego prawo ???
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik uzi4u_spymac napisał:

    > Coś mi się tu nie podoba .... faktycznie to tak jest ???? Żeby komuś
    > mimo winy rozpadu zwiazku należało się ileśtam majątku nawet jeśli
    > ręki nie przyłożył do jego pomnożenia ???

    Półśrodek:

    Dom jest ARTURA ... Przepisać na kogoś dom ... Podczas sprawy
    rozwodowej nie będzie majątku do podziału :>

> [...]
    > przy rozwodzie dostanie pół tej wiertarki (a w sądzie żąda całej :))
    > bo była jego żóna w tym czasie jak dałem to jemu ????

    Tak ...

    > ubezpieczyć .... tylko jak ???

    INTERCYZA

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-10-07 14:53:53
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "uzi4u_spymac" <uzi4u@catch_spymac.com> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Odwiedziła mnie moja Mama i jako że dawno nie było mnie w terenach
    > rodzinnych to opowiedziała mi historię naszych wspólnych znajomych.

    (...)

    > Coś mi się tu nie podoba .... faktycznie to tak jest ???? Żeby komuś
    > mimo winy rozpadu zwiazku należało się ileśtam majątku nawet jeśli
    > ręki nie przyłożył do jego pomnożenia ???

    Darowizna - nawet w trakcie trwania małżeństwa, nie wchodzi do majątku
    wspólnego, chyba, że darczyńca darował to obu osobom.

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2004-10-07 14:54:27
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Stasio Podróżnik napisał(a) w wiadomości

    > Półśrodek:
    >
    > Dom jest ARTURA ... Przepisać na kogoś dom ... Podczas sprawy
    > rozwodowej nie będzie majątku do podziału :>

    Bzdura. Całkowicie bezsensowane działanie.
    Jak to jest jego dom to nie będzie dzielony,bo nie wchodzi w skład majtku
    wspólnego. Mogą byćco najwyżej rozliczane nakałdy za majtu wspólnego na dom.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-10-07 15:04:57
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Stasio Podróżnik napisał cos co wycielam, a chce zapytac:

    Czy Ty jestes prawnikiem? Pytam calkiem serio.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2004-10-07 15:42:44
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

> [...]
    > wina zostanie orzeczona to Laura i tak ma prawo do czesci domu ktory
    > Artur dostał bo on to dostał w trakcie trwania małżeństwa.

    Wiec nasz Artur ma szczescie, bo jest wlascicielem calego domu i juz nim
    pozostannie - darowizna na rzecz jednego ze wspolmalzonkow jest jego
    wlasnoscia i nie wlicza sie do majatku wspolnego... Co innego jesli chodzi
    o wyposazenie tego domu, ktore by np. zakupili w trakcie trwania
    malzenstwa...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 7. Data: 2004-10-07 19:04:44
    Od: "Paweł Kaczmarski" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > Jak to jest jego dom to nie będzie dzielony,bo nie wchodzi w skład majtku
    > wspólnego.

    Masz rację ale nie do końca ponieważ:
    1. Darczyńca w momencie sporządzenia darowizny może zastrzec, że przedmiot
    darowizny nie może wejść do majątku wspólnego (zakładam, że darowizna
    dotyczy jednego z małżonków)
    2. Po otrzymaniu datrowizny, jeśli darczyńca nie sporządził ww.
    zastrzeżenia - obdarowany może włączyć (bodajże w formie notarialnej)
    przedmiot darowizny do majątku wspólnego. Jeśli tego nie zrobił to przedmiot
    datrowizny należy tylko i wyłącznie do niego.

    Paweł

  • 8. Data: 2004-10-07 19:45:34
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Art. 33 pkt.2 Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy
    Art. 45 Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy.

  • 9. Data: 2004-10-08 01:34:22
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "Paweł Kaczmarski" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedmiot darowizny do majątku wspólnego. Jeśli tego nie zrobił to przedmiot
    > datrowizny należy tylko i wyłącznie do niego.

    Ja o kazusie, Ty o sytuacjach teoretycznych.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-10-08 12:00:02
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ck3jsu$o7$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > Dom jest ARTURA ... Przepisać na kogoś dom ... Podczas sprawy
    > rozwodowej nie będzie majątku do podziału :>
    czynnosc wykraczajaca poza zwykly zarzad - bez zgody malzonka jest niewazna.
    p.
    W.